AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Som tittelen sier. Anonymkode: 3b8a2...f48
esmer Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Jo, det gjør legen min. Både som normalvektig og som undervektig har jeg opplevd at legen måler blodtrykket mitt. 4
pautina Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Jo, det er vel en ganske fast greie fordi det er indikator for så mye
Andro Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 Har ikke opplevd dette hverken som overvektig eller normalvektig, med mindre det er relevant for det jeg skal få undersøkt der. Som når jeg skulle få legemidler som hever blodtrykket. Så lenge man ellers er frisk så har vel ikke det så mye for seg før man blir litt gammel? Seksti eller noe? 1
Cata Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 (endret) Nei, ikke med mindre det er relevant for det jeg er der for. (PS Jeg er overvektig så svaret er ikke helt relevant for formuleringen av spørsmålet. ) Endret 6. april 2023 av Cata Tastefeil
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 Jo, stadig vekk dersom det er relevant. Både som undervektig og normalvektig. Anonymkode: 7fba2...a8c
Purple_Pixiedust Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 Nei ikke hvis det ikke har relevans til det jeg er der for. 1
17.11 Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 Joda, det har skjedd mange ganger i en rekke ulike sammenhenger. Av og til på grunn av medisiner, andre ganger fordi jeg er "rar" i formen, eller som en del av en generell sjekk.
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 Hvorfor lurer du? Tror du legen fatshamer overvektige med å måle blodtrykk eller hva er greia?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #12 Skrevet 6. april 2023 Tror aldri blodtrykket mitt ble målt før jeg fylte 31 år og skulle på svangerskapskontroll. Men nå har jeg vært ytterst lite hos legen i tyveårene mine. Anonymkode: b152e...9c4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #13 Skrevet 6. april 2023 Sjeldent jeg tar blodtrykk hos legen. Anonymkode: 02a30...f6e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Skrevet 6. april 2023 Går aldri innom for sjekk. Blodtrykk har aldri blitt sjekket fordi det ikke er relevant til ting jeg har vært til lege for. Anonymkode: a1cab...80a 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 Hm, her har det alltid blitt målt etter at jeg fikk konstantert PCOS og jeg er jo tjukk så jeg har tenkt det er derfor jeg alltid blir målt og at langtidsblodsukkeret blir målt når de tar blodprøver, mine prøver er for øvrig helt fine. Alt er i orden med meg men nå nylig havnet en venninne av meg på sykehus for de mener hun har diabetes 2 og høyt blodtrykk. Hun er normalt aktiv og normalvektig så vi tenkte det er derfor hun aldri et blitt målt noe sted, men de mener hun har gått i flere år uten diagnose til tross for flere legebesøk der hun har kommet med symptomer som kan passe med diabetes og høyt blodtrykk og selvsagt flere andre diagnoser. De er og redd for at disse årene hun har gått uten å ha fått det under kontroll har gjort at hun har fått hjerteproblemer for der er det visst og noen ulyder. IneT skrev (16 minutter siden): Hvorfor lurer du? Tror du legen fatshamer overvektige med å måle blodtrykk eller hva er greia? Nja, lurer på om det er litt motsatt at legen forventer at siden man er normalvektig så måler man ikke de samme tingene som hadde blitt målt om jeg som en liten tjukkas hadde kommet med de symptomene hun har gått og klaget over i flere år. Anonymkode: 3b8a2...f48 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 Er undervektig, måler kun blodtrykk hos hjertelege (har hjertefeil), men aldri hos fastlege. Anonymkode: 2f0e5...49f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 Har hatt samme fastlege i 10 år og han har ikke en eneste gang målt blodtrykket mitt….. uansett h a det gjelder ønsker han bare å henvise meg til noen andre. Anonymkode: da27c...3fb
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 esmer skrev (49 minutter siden): Jo, det gjør legen min. Både som normalvektig og som undervektig har jeg opplevd at legen måler blodtrykket mitt. Samme her Anonymkode: 7901c...445
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Er aldri innom bare for en sjekk, det er jo ikke anbefalt i min situasjon og aldersgruppe, så hvorfor skulle jeg det? Har blitt sjekket blodtrykk hvis jeg er der for tilstander hvor det er relevant (svimmelhet, sliten, skuldersmerter uten klar grunn, osv). Anonymkode: 7a974...51e
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm, her har det alltid blitt målt etter at jeg fikk konstantert PCOS og jeg er jo tjukk så jeg har tenkt det er derfor jeg alltid blir målt og at langtidsblodsukkeret blir målt når de tar blodprøver, mine prøver er for øvrig helt fine. Alt er i orden med meg men nå nylig havnet en venninne av meg på sykehus for de mener hun har diabetes 2 og høyt blodtrykk. Hun er normalt aktiv og normalvektig så vi tenkte det er derfor hun aldri et blitt målt noe sted, men de mener hun har gått i flere år uten diagnose til tross for flere legebesøk der hun har kommet med symptomer som kan passe med diabetes og høyt blodtrykk og selvsagt flere andre diagnoser. De er og redd for at disse årene hun har gått uten å ha fått det under kontroll har gjort at hun har fått hjerteproblemer for der er det visst og noen ulyder. Nja, lurer på om det er litt motsatt at legen forventer at siden man er normalvektig så måler man ikke de samme tingene som hadde blitt målt om jeg som en liten tjukkas hadde kommet med de symptomene hun har gått og klaget over i flere år. Anonymkode: 3b8a2...f48 Huff. Ikke bra om legen ikke har gjort jobben sin. Min det kommer jo helt ann på hva venninna di har sagt til legen da. Men leger gjør dessverre feil, de er jo mennesker de å. Jeg har selv blitt feil diagnosert og nå ser de etter tegn på feil operasjon..life is a shit…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå