Gå til innhold

Phubbing når man er sammen med sin partner, hva gjør dere?

Tiltak for at phubbing ikke skal skape problemer i samlivet  

14 stemmer

1. 1. Bruker du noen av dette for at phubbing skal skape problemer i ditt samliv?

• Skjønner ikke problemet
      2
    • Har ikke på varsel til sosiale medier
      1
    • Hvis jeg skriver til noen forteller jeg hvem det er.
      3
    • Hvis jeg skriver til noen forteller jeg hva det handler om
      3
    • Vi har felles regler kring phubbing
      0
    • Jeg driver aldri med phubbing
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Phubbing er et engelsk ord for å ha sosial kontakt med mobilen med andre, når man er sammen med noen fysisk. Forskning viser at det skaper problemer. Den som ønsker kan lese en studie som jeg syntes var spennende i linken nedenfor.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9285876/#B21

Det jeg håper med denne tråden, er en samtale om hvordan folk som er på KG forholder seg til phubbing når dem er sammen med kjæresten sin.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker generelt lite mobil når vi er ilag. Men om vi sitter på nett litt, så er gjerne han på fotball eller titter på aksjer, mens jeg er på kg eller prater med folk på sosiale medier. Vi har ingen spesielle tiltak bortsett fra at vi ikke bruker mobilen så mye når vi er ilag. 

Anonymkode: 0b434...f9e

Skrevet

Enig med AB over, ingen av oss bruker mobilen særlig mye når vi er sammen. Vi bruker mest mobilen når vi f.eks sitter på do eller gjør ting der vi ikke er sammen, ellers prøver vi å prioritere tiden sammen. Jeg synes det er frekt å hele tiden være opptatt med andre på mobilen når man er sammen, og det synes samboeren min også. Er vi fysisk sammen, prioriterer vi hverandre, ikke alle andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...