AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Skrevet 6. april 2023 Ja, nå skal jeg være alene på 17 mai, og lurer på hva jeg skal finne på. Kjæresten min skal nok være med sine barn, og så skal min sønn være med pappaen sin. Jeg ønsker ikke å være sammen med min eks pga vanskelige forhold med hans fam. jeg orker ikke være blant dem en hel dag da de skal ha det til at jeg "har det så leit og at det er synd på meg" Jeg har det helt fint alene og liker livet mitt, men det er jo slike merkedager da, der man kjenner på at man er alene selv om det er digg å ikke ha disse menneskene rundt seg lengre. Lurer på om det er flere som er alene og om dere planlegger noe spesielt? Anonymkode: 2f151...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Skrevet 6. april 2023 Jeg er alene hver år og jeg elsker det. Hater alt maset og styret rundt denne dagen. Jeg koser meg med en rolig dag hjemme. God mat, tv, en god bok ol. Anonymkode: 460b0...ab0 16 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #3 Skrevet 6. april 2023 Har ei venninne som alltid går tur i naturen på denne dagen. Selv oppsøker jeg byen for å se på borgertog og russetog, tusler rundt i byen, tar meg et glass vin, spiser litt etc. Så drar jeg hjem, lager meg noe god mat og ser nyhetssendinger fra feiringen i hele landet Jeg synes det er hyggelig og gleder meg alltid! Anonymkode: 8713c...766 7 1
Brunhilde Skrevet 6. april 2023 #4 Skrevet 6. april 2023 Har du venner eller egen familie du kan være sammen med? 17. mai er helt ok å feire med andre voksne. Jeg er alene på 17. mai og tar en lang tur på skauen med kaffe og niste i sekken. Jeg syns det er deilig å slippe unna bråk og mas. Av og til ser jeg barnetoget før jeg drar på "egotrippen" min, men ofte gidder jeg ikke det heller. Jeg koser meg med min måte å feire på, men forstår at det ikke passer for alle. 4 1
Andro Skrevet 6. april 2023 #5 Skrevet 6. april 2023 Har egentlig lengta til det året jeg skulle få være alene på 17. mai, men hittil har det ikke kommet. Da skulle jeg dratt til fjells, og gitt blanke i de stivpynta greiene, har jeg tenkt. Hadde jeg vært alene og ønska å feire sammen med noen, så ville jeg spurt noen om å bli med på noe. Inviter på lunsj, se på noe sammen eller kanskje ut og spise et sted? Vær den som legger planen. 1 1 1
Phoenix Heart Skrevet 6. april 2023 #6 Skrevet 6. april 2023 (endret) Om jeg ikke jobber er jeg bare hjemme, og koser meg. Liker det best sånn Er jo bare mas og styr den dagen. Endret 6. april 2023 av Athena Freyja
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Skrevet 6. april 2023 Finnes ikke noe bedre enn å tilbringe dagen i pysj, se maset på tv og glede seg over at man slipper stresset. Anonymkode: 6578a...1aa 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #8 Skrevet 6. april 2023 Dra til Bjørneparken eller en annen park det er null kids så og si Anonymkode: 0eefb...a8f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Skrevet 6. april 2023 ❤️ Jeg tenker også sånn i forkant at det er deilig å være alene. Men når jeg er på skolen og går i tog med sønnen min og hans fam tropper opp og lager en stor greie av at jeg "ikke blir med på festen deres" så blir barnet mitt lei seg og jeg drar hjem og gråter en skvett over sønnen min. Synes det er slitsomt hver 17 mai. Det er flere som ikke er helt gode i toppen der og det er så vanskelig. 🤷♀️ Anonymkode: 2f151...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er alene hver år og jeg elsker det. Hater alt maset og styret rundt denne dagen. Samme her. Jeg tar meg med bikkja og drar på tur laaaangt bort fra alt som heter feiring. Anonymkode: d9cbd...256
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, nå skal jeg være alene på 17 mai, og lurer på hva jeg skal finne på. Kjæresten min skal nok være med sine barn, og så skal min sønn være med pappaen sin. Jeg ønsker ikke å være sammen med min eks pga vanskelige forhold med hans fam. jeg orker ikke være blant dem en hel dag da de skal ha det til at jeg "har det så leit og at det er synd på meg" Jeg har det helt fint alene og liker livet mitt, men det er jo slike merkedager da, der man kjenner på at man er alene selv om det er digg å ikke ha disse menneskene rundt seg lengre. Lurer på om det er flere som er alene og om dere planlegger noe spesielt? Anonymkode: 2f151...9f4 Skal barnet ditt gå i tog? Da står du å ser på, evnt møter han litt etter toget. Gi han en klem og litt lommepenger Anonymkode: b8fcb...088 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #12 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ❤️ Jeg tenker også sånn i forkant at det er deilig å være alene. Men når jeg er på skolen og går i tog med sønnen min og hans fam tropper opp og lager en stor greie av at jeg "ikke blir med på festen deres" så blir barnet mitt lei seg og jeg drar hjem og gråter en skvett over sønnen min. Synes det er slitsomt hver 17 mai. Det er flere som ikke er helt gode i toppen der og det er så vanskelig. 🤷♀️ Anonymkode: 2f151...9f4 Da går du lenge før det blir en greie. Lever ungen til faren å gå. Anonymkode: 6578a...1aa 4
non_stop Skrevet 6. april 2023 #13 Skrevet 6. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ❤️ Jeg tenker også sånn i forkant at det er deilig å være alene. Men når jeg er på skolen og går i tog med sønnen min og hans fam tropper opp og lager en stor greie av at jeg "ikke blir med på festen deres" så blir barnet mitt lei seg og jeg drar hjem og gråter en skvett over sønnen min. Synes det er slitsomt hver 17 mai. Det er flere som ikke er helt gode i toppen der og det er så vanskelig. 🤷♀️ Anonymkode: 2f151...9f4 Synes det er merkelig at du i innleggene dine må understreke hvor mye galt som er med din eks svigerfamilie. De ber deg trossalt med på feiring, men du vil ikke for "de er ikke gode i toppen"? Du skriver det er godt for deg å slippe disse slitsomme menneskene. Men de ber deg med på feiring til 17.mai, du takker nei og lager sutreinnlegg på nett om at du gruer deg til å være alene? Virker som det er viktigere for deg å snakke om hvor mye som er galt med andre, heller enn hvor trist det er for deg å være alene på en merkedag. Endret 6. april 2023 av non_stop 2
Eva-Lena Skrevet 6. april 2023 #14 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, nå skal jeg være alene på 17 mai, og lurer på hva jeg skal finne på. Kjæresten min skal nok være med sine barn, og så skal min sønn være med pappaen sin. Jeg ønsker ikke å være sammen med min eks pga vanskelige forhold med hans fam. jeg orker ikke være blant dem en hel dag da de skal ha det til at jeg "har det så leit og at det er synd på meg" Jeg har det helt fint alene og liker livet mitt, men det er jo slike merkedager da, der man kjenner på at man er alene selv om det er digg å ikke ha disse menneskene rundt seg lengre. Lurer på om det er flere som er alene og om dere planlegger noe spesielt? Anonymkode: 2f151...9f4 Jeg hadde 10-12 år hvor barna gjorde hva de selv ville den dagen. Jeg slapp å gå ut av huset og nøt hvert sekund. Hadde på TV i bakgrunn. Nå er jeg blitt bestemor så nå er det gøy å være ute på 17 Mai igjen. Gjør akkurat hva du vil den dagen og kos deg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da går du lenge før det blir en greie. Lever ungen til faren å gå. Anonymkode: 6578a...1aa Ja, tror jeg skal det i år. non_stop skrev (5 minutter siden): Synes det er merkelig at du i innleggene dine må understreke hvor mye galt som er med din eks svigerfamilie. De ber deg trossalt med på feiring, men du vil ikke for "de er ikke gode i toppen"? Du skriver det er godt for deg å slippe disse slitsomme menneskene. Men de ber deg med på feiring til 17.mai, du takker nei og lager sutreinnlegg på nett om at du gruer deg til å være alene? Virker som det er viktigere for deg å snakke om hvor mye som er galt med andre, heller enn hvor trist det er for deg å være alene på en merkedag. Forstår det ser ut som et syteinnlegg og at jeg ser fæl ut som svartmaler dem. Men jeg har brutt ut av en familie der jeg alltid var den som det var noe "feil med" Men det er klart de mener det godt når de inviterer meg, men sånt kan jo avtales på forhånd slik at ikke barnet blir så involvert i diskusjonen der og da. Anonymkode: 2f151...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 non_stop skrev (8 minutter siden): Virker som det er viktigere for deg å snakke om hvor mye som er galt med andre, heller enn hvor trist det er for deg å være alene på en merkedag. Når man har hatt det kjipt så er det ganske deilig å være alene altså. Men merkedager kan være litt triste. Så da hjelper det å lese hyggelige planer som andre har, og det var det som var tanken bak denne tråden Anonymkode: 2f151...9f4
skreppamedleppa Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 Gjør noe du finner kjekt❤️ Jeg er ikke aleine nå men har vært og for min del så er det tur ut langt til fjells som gjelder. Dette er min glede, ekstra god niste i sekken, kanskje til og med en skolebolle, god tid og vekk fra allt tjas, kav og mas. Og bare nyte stillheten i naturen.. Men jeg er den typen som får helt noia av så mye folk og "gatefester" det er sånn jeg alltid unngår og er sjeleglad for at jeg ikke er i den pissemaurtuen av trengsel og kaos. Men noen er jo glad i dette.. Ellers har jeg vært med gode voksne venner uten barn og hatt rolige bakgårdsfester hvor det er god stemning til langt på kveld hvor alle tar med seg en matrett, eller vi griller, det er musikk og gode samtaler og bare nyte en fin kveld med laidback folk og hyggelig stemning, uten at det er så mye "hipp hipp hurra" stemning en god og hyggelig vennekveld. Men jeg har også hatt 17. mai hjemme aleine med pysj på, hatt seriemaraton, ikke sett en sjel, hatt det godt i eget selskap, spist litt ekstra god mat, hatt spa dag for meg selv, gjort det jeg ønsket og vært super lat 🦥 Jeg skjønner at det er forskjell på med og uten barn på 17. mai, men du kan ikke slutte å leve for deg selv, selv om situasjonen din ikke er optimal ut i fra din side. Finn dine gleder, enten det er å prøve å være med i folkelivet, eller det er å sitte på verandaen med en bok og hvitvinsglasset i fred eller det er å sløve i pysjen og ta hårkur.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 17. mai er jo bare deilig å slippe. Julaften er litt mere kjiiip å være alene for min del, men det går da fint det også :-) Anonymkode: 1c3a0...822 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Inviter venner på champagne frokost. Har du fri og barnefri resten av uken, reis bort og kost deg. Anonymkode: 23c0e...a30 1
non_stop Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når man har hatt det kjipt så er det ganske deilig å være alene altså. Men merkedager kan være litt triste. Så da hjelper det å lese hyggelige planer som andre har, og det var det som var tanken bak denne tråden Anonymkode: 2f151...9f4 Gjør det beste ut av det livet du har nå og de forutsetninger du har. Ha det så bra som du kan ha det uten å ty til å snakke dritt om andre mennesker. Uansett hvor dumme de er i hodet eller hva de har gjort deg, så har de faktisk bedt deg med og gitt deg sjansen til å slippe være alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå