Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på oul, men ble henvist til ny time for de klarte ikke se magesekken og hjertet nøyaktig pga babyens posisjon, så var på ny ultralyd igår, jordmor brukte lang tid på å finne magesekken og hjertet 4 klaffer, fikk bekreftet magen var fin og hun så 4 klaffe men var usikker pga babyen lå med ryggen til. Er i uke 21. Legen kom inn og klarte heller ikke å se, så de ville henvise meg til en hjertespesialist neste uke for å se på hjertet.

Jeg har alt ventet flere uker på timen igår og føler meg så engstelig, klarer ikke sove osv. Vet jeg godt overdriver men vet jo ingenting egentlig.hun sa hun var 95% sikker på alt var bra men må være 110% ,. Men likevel blir sendt til hjertespesialist? 

Er det dumt av meg å være så bekymret?

Anonymkode: 0e0d9...817

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt det med mine 2 siste. Hos første fant de hull i hjertet, så ble hun friskmeldt også ble hun likevel født med bilyd og 4 hull som grodde av seg selv ila 2 mnd. Lillesøsteren ble sjekket av spesialist flere ganger pga det samme, født uten noen problemer. 

Anonymkode: dfef0...652

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er unødvendig bruk av energi å være bekymret.

De sender deg ikke videre til hjertespesialist fordi de er redd for at foster har hjertefeil, men fordi de ikke klarer å fremskaffe bildebevis som tilfredsstiller de strenge kravene de har på seg.

95% er veldig høy prosent, og de er pålagt å informere deg om de mistenker alvorlige feil, så det er ikke noe hun sier bare for å berolige deg. 

Prøv å legg bort bekymringene dine❤️

Anonymkode: ae758...8ff

Skrevet

De henviste deg ikke fordi de så noe feil, men fordi de ikke kunne se nok.

Vær glad for an spesialist skal sjekke. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg før de har avdekket noe❤️ de alltid direkte om hva de mistenker, de har ikke lov til noe annet. Hilsen ei som har vært igjennom å få beskjed på UL at barnet er alvorlig sykt.

Anonymkode: 96966...d0a

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er unødvendig bruk av energi å være bekymret.

De sender deg ikke videre til hjertespesialist fordi de er redd for at foster har hjertefeil, men fordi de ikke klarer å fremskaffe bildebevis som tilfredsstiller de strenge kravene de har på seg.

95% er veldig høy prosent, og de er pålagt å informere deg om de mistenker alvorlige feil, så det er ikke noe hun sier bare for å berolige deg. 

Prøv å legg bort bekymringene dine❤️

Anonymkode: ae758...8ff

Tusen takk for fine og gode svar her inne. Har ingen hjertefeil i familien eller hos tidligere barn.

Veldig glad jeg får nøye oppfølging og skal ikke klage 🥰 bare har sånn angst for noe skal være galt med barnet pga min "høye" alder 🥰

Anonymkode: 0e0d9...817

AnonymBruker
Skrevet

Ble stressa selv da jeg måtte til en hjertespesialist på UL. (Men jeg slapp vente mer enn 20 min da..) Da også var det bare fordi de ikke klarte å se det godt nok og trengte en som var spesialist på å se på hode/hjerne. Hun fant ingenting galt :) 

Anonymkode: 0ad77...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...