AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg var på date ikveld og det gikk kjempebra, hun har alle kvalitetene jeg ser etter i en partner, vakker (synes jeg), smart, har ett sunt kosthold. Vi har vært bekjente en 1 års tid, men det har hele tiden vært en slags *connection* mellom oss hvis dere skjønner. Så etter MYE flørting, så tok jeg mot til meg, og spurte henne ut, og hun sa ja (tenk det). Vi var på en resturant og praten gikk veldig veldig bra, pratet om det meste egentlig, opplevelser vi hadde hatt i livet, mål som vi hadde satt oss, samt hva vi ønsket. Enkelte av dere vil kanskje si at det er slemt av meg, men til mitt forsvar så ville jeg bare at hun skulle se hvordan jeg egentlig er, uten den merkelappen. Jeg har Bipolar lidelse 2. Jeg vet selv hva jeg har. Hva mine begrensinger er. Samt hva jeg må gjøre for og fungere med dette her. Men det gjør ikke hun. Selvfølgelig så må jeg fortelle det til henne, men når er rette tidspunkt (uten og bli stemplet som gal). Jeg vet innerst inne at dette ikke er realt ovenfor henne, i og med at folk gjerne har en viss mening om hvordan folk som har denne diagnosen er. Anonymkode: f9910...368
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Spar det til du kjenner henne bedre. Bare tull å servere nye folk ting de kan bruke mot deg. Husk på at hun også bare er en vanlig dødelig person. At hun har ALT du ser etter i en partner høres ut som litt usunn idealisering? Bare treff henne, så merker du nok når det naturlig å dra opp helseopplysningene. Anonymkode: 0c2ab...d1c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Jeg kjenner noen med den lidelsen. De er helt vanlige mennesker som innimellom er depressive og innimellom litt hyper. Jeg er ikke nærmeste person til dem, så det kan være de er vanskelig å leve med, men jeg oppfatter dem iallfall som helt vanlige fungerende mennesker med vanlige jobber og familie. Jeg bruker selv antidepressiva men har ikke tenkt å fortelle dette til daten før vi er kjærester. Anonymkode: 5947b...4ee
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Dere har vært på én date. Kanskje ryker det på noe helt annet, og da vil du være glad for at du ikke delte hele epikrisen. Anonymkode: ed9c5...d17
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Så hyggelig at daten gikk bra! Det lønte seg å ta mot til seg å be henne ut når du har kjent det har vært noe der lenge 😊 Foreløpig så trenger du ikke fortelle henne at du er bipolar, men etter en sju-åtte dates bør det komme frem. Da kan du presentere det på den måten at du vil fortelle henne noe, at du har en lidelse som gjør at ******** fortelle hvordan den preger deg og de nærmeste rundt deg***** også si til sist at lidelsen er bipolar. Da får du muligheten til å fortelle hvordan bipolar er for deg før hjernen hennes ubevisst dømmer deg fordi du sier diagnosen. Og da har hun møtt deg så mange ganger at hun har et godt inntrykk av deg og ikke stempler deg bare pga lidelsen. Viktig å være åpen for spørsmål og svare ærlig. Lykke til 😊 Anonymkode: a0a3b...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå