AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Del Skrevet 5. april 2023 Når må deres 16/17 åringer komme hjem i helger? Min på snart 17 synes jeg er veldig teit som krever at hun er hjemme senest klokken 02.00. Hun mener «alle andre» får være ute så lenge de vil og spontant kan sove borte om de vil. Er det virkelig sånn? Anonymkode: a31f5...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Del Skrevet 5. april 2023 Min jente på 17 har ganske frie tøyler. Men jeg har god oversikt og stoler på henne. Har alltid kontakt med henne og hun ringer meg av og til på natta så jeg henter henne og venner om det trengs og slikt. Jeg syns det er helt topp og det gjør at jeg får et inblikk i miljøet henne og føler som sagt at jeg har god oversikt. Hun har vist seg ansvarlig ved flere anledninger og gjort seg fortjent til den friheten hun har. Men huner sjelden hjemme etter 2. Selv om hun ikke har noe klokkeslett. Overnattinger er sjelden spontane, men jeg hadde ikke hatt noe imot det så lenge det var hos noen jeg kjente. Anonymkode: c52b4...c0f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Del Skrevet 5. april 2023 Synes det er greit å ha innetider selv om de er 17 år. Kl 2 er en grei tid. Hva skal de gjøre ute så seint? Anonymkode: ce23d...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Del Skrevet 5. april 2023 Har jente på 16,5 år. Vi må ofte hente fra fest eller andre sammenkomster, og da er det ofte rundt midnatt. Flere av de andre drar og hjem da. Anonymkode: 82378...177 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Del Skrevet 5. april 2023 Hva gjør en 16 åring ute kl 2 på natta? Her i området blir de som er 1 år yngre kjørt hjem av politiet om de er ute etter kl 22. Anonymkode: 20128...999 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #6 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva gjør en 16 åring ute kl 2 på natta? Her i området blir de som er 1 år yngre kjørt hjem av politiet om de er ute etter kl 22. Anonymkode: 20128...999 Er vel ute på fest med venner? Det gjorde da vi da vi var på den alderen. Anonymkode: a31f5...eb6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 6. april 2023 #7 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva gjør en 16 åring ute kl 2 på natta? Her i området blir de som er 1 år yngre kjørt hjem av politiet om de er ute etter kl 22. Anonymkode: 20128...999 Hvor bor du, der det er portforbud for alle under 16 klokka 22. i helgene? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #8 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når må deres 16/17 åringer komme hjem i helger? Min på snart 17 synes jeg er veldig teit som krever at hun er hjemme senest klokken 02.00. Hun mener «alle andre» får være ute så lenge de vil og spontant kan sove borte om de vil. Er det virkelig sånn? Anonymkode: a31f5...eb6 17-åringer har ikke innetid. Min er 16 og må være hjemme ca 02. Anonymkode: ef074...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6. april 2023 #9 Del Skrevet 6. april 2023 Har ikke spesielle innetider. Kommer an på hva som skjer og hvor de er. Jeg ringer bare hvis jeg synes det blir for sent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Del Skrevet 6. april 2023 Så lenge jeg vet hvor 17-åringen er og hva de gjør er det ikke noe spesiell innetid. Skal ha beskjed dersom de sover et annet sted. Regel er at de MÅ svare på telefon. Frihet under ansvar. Anonymkode: 69ade...e6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Del Skrevet 6. april 2023 Ikke helt tydelige innetider (Har ikke sett behovet ennå.) Men har en enighet om at det ikke skal "rekes rundt ute" etter 24.00. Er ungdommen sammen, og hjemme hos en navngitt venn, har ikke vi faste tider, og godtar også ganske spontane overnattingsbeskjeder. Ellers har vi stående avtale om at det alltid er greit å ringe og be om å bli hentet, hvor som helst og når som helst. (Evt. be om at vi voksne kommer og hjelper med noe.) Men enn så lenge har vi en ungdom som stort sett aldri har vært hjemme senere enn 01.00, og er det senere er det fordi det overnattes. Det er mulig vi hadde tenkt annerledes om vi visste at ungdommen og vennegjengen var av "party"-typen. Men det vet vi at de ikke er. Anonymkode: b306f...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #12 Del Skrevet 6. april 2023 Innetid for 17-åringer høres rart ut. Jeg bodde på hybel da pga skolevalg til sammenligning. Merkelig å tenke på at foreldrene mine skulle satt en innetid. Anonymkode: 17cba...be9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekrus Skrevet 6. april 2023 #13 Del Skrevet 6. april 2023 Rotemor skrev (2 timer siden): Har ikke spesielle innetider. Kommer an på hva som skjer og hvor de er. Jeg ringer bare hvis jeg synes det blir for sent. Men hva er klokken når du synes det blir for sent, en vanlig helg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Del Skrevet 6. april 2023 Min er 16. Hun får ikke henge i byen og ikke gå hjem alene midt på natta. Innetid blir dermed preget av om/når noen kan hente. På skoledager må hun være hjemme rundt 22, i helgene rundt midnatt, ett, avhengig av hvor hun er osv. Hun sier at hun er den eneste som har innetid. Det er et veldig aktivt og beryktet rusmiljø i byen, så jeg kommer uansett hva andre foreldre gjør fortsette å ha grenser og passe på. Anonymkode: dbfb7...94f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Innetid for 17-åringer høres rart ut. Jeg bodde på hybel da pga skolevalg til sammenligning. Merkelig å tenke på at foreldrene mine skulle satt en innetid. Anonymkode: 17cba...be9 Å ikke ha innetid når de bor hjemme er hvertfall rart Anonymkode: 52040...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6. april 2023 #16 Del Skrevet 6. april 2023 (endret) Kaffekrus skrev (21 minutter siden): Men hva er klokken når du synes det blir for sent, en vanlig helg? Det kommer jo an på hvor han er og hva som er avtalt. Jeg trenger sjeldent å ringe ettersom grenser ikke testes. Men er han hos en venn i nabolaget så pleier han å komme hjem rundt 23.00. Går det over så ringer jeg eller sender en melding. Er han på fest så skjønner han av seg selv at 12-01 tiden er sent nok. Jeg har ikke så stor tro på faste innetider i den alderen. Åpenhet og tillit er mye viktigere, men jeg følger jo med. Ps: Strenge innetider gjør ofte at de blir ute til siste slag, mens frihet under ansvar gir større rom for å gå hjem tidligere. Endret 6. april 2023 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Del Skrevet 6. april 2023 Min yngste er 18 år nå. Hun sender melding og sier fra hvor hun er om klokka bikker 12, og hun planlegger å være lenger. Hvis ingenting er avtalt da. Da hun var 17, så var det en uskreven regel at hun skulle være hjemme til senest klokka 1 om natta. Selvsagt kunne hun overnatte osv, men da var det jo noe hun ga beskjed om. Ikke noe vi ikke visste om før midt på natta. Nå hender det jo at hun drar på byen -dvs nærmeste by Stavanger- ettersom hun er 18 år, som er en halvtime unna med buss. Men selv da så sender hun melding om at hun rakk bussen hjem (en går klokka 2 og den neste går klokka 4....) Jeg tror jeg var mindre nervøs med de eldste. Nå er nervene mine mer tynnslitte med den yngste. Vet ikke om det er alder eller ungene som har fått dem slik... Uansett!! De trenger ikke reke ute etter klokka 2 om natta! Det er ingenting spennende eller bra som skjer på den tiden. Du skal vite hvor ungdommen er, og at den er trygg. En 17 åring som heller mot 18 år, er jo generelt en del smartere og mindre sårbar enn en 16 åring da... Anonymkode: 57363...ed9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å ikke ha innetid når de bor hjemme er hvertfall rart Anonymkode: 52040...3fc Vår ungdom er nå 18 år. Han har ikke hatt innetid siden han var rundt 15 kanskje? Han har kommet til rimelig tid til tross for at vi ikke har definert tiden. Men det er kanskje ikke vanlig for alle at de gjør? Anonymkode: 17cba...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vår ungdom er nå 18 år. Han har ikke hatt innetid siden han var rundt 15 kanskje? Han har kommet til rimelig tid til tross for at vi ikke har definert tiden. Men det er kanskje ikke vanlig for alle at de gjør? Anonymkode: 17cba...be9 Jeg antar politiet går ut å sier fra om følg opp ungdommen,,ikke la de reke rundt osv av en grunn.. så vi følger selvsagt det de siee Anonymkode: 52040...3fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6. april 2023 #20 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min er 16. Hun får ikke henge i byen og ikke gå hjem alene midt på natta. Innetid blir dermed preget av om/når noen kan hente. På skoledager må hun være hjemme rundt 22, i helgene rundt midnatt, ett, avhengig av hvor hun er osv. Hun sier at hun er den eneste som har innetid. Det er et veldig aktivt og beryktet rusmiljø i byen, så jeg kommer uansett hva andre foreldre gjør fortsette å ha grenser og passe på. Anonymkode: dbfb7...94f Det at man ikke har fast innetid er ikke det samme som å ikke ha grenser eller ikke passe på… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå