Gå til innhold

Hvorfor er noen nesten aldri ute med ungene? Alltid inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som er inne med ungene hver dag, jeg lurer på hvorfor de aldri går ut? 
når det er fridager, helger, osv. bhg barn

jeg kunne aldri vært inne en hel dag med mine barn, da hadde de klikket😂 så lurer på hvordan andre får det til? Her er det ut enten 1 gang på noen timer eller 2 ganger iløpet av dagen. 

Anonymkode: 678d6...d0b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De trives vel inne, er ikke alle som trives med ute aktiviteter hverken barn eller voksne. Og de er jo ikke hunder så de må jo ikke ut for enhver pris.

Anonymkode: 7ce16...a10

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du det da, at de liksom nesten aldri er ute? 

Jeg har en nabo som her om dagen sa til meg at det var så hyggelig å se meg ute fordi hun aldri så meg ute- og da ifølge henne var jeg aldri ute. Altså, jeg går så og si tur ute hver dag jeg, men siden hun ikke så meg akkurat da hun var ute så antok hun at jeg aldri var ute 🤷‍♀️

Anonymkode: 51d0d...d60

• Liker 32
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du det da, at de liksom nesten aldri er ute? 

Jeg har en nabo som her om dagen sa til meg at det var så hyggelig å se meg ute fordi hun aldri så meg ute- og da ifølge henne var jeg aldri ute. Altså, jeg går så og si tur ute hver dag jeg, men siden hun ikke så meg akkurat da hun var ute så antok hun at jeg aldri var ute 🤷‍♀️

Anonymkode: 51d0d...d60

Jeg kan jo aldri vite, men hver gang jeg drar ut, kommer hjem, er utenfor, drar ut, eller hjem, alltid inne. Kan selvfølgelig bare være timingen også, men er det inntrykket min samboer har også. Og er ingenting gale med det å være inne, bare lurer på om det er noen som faktisk pleier å være inne hele dager, ofte med små barn.

ja, der ser du 😂 handler om timingen da når man går ut.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best inne hvis det er kaldt eller vått. Ungene kan like gjerne aktiviseres inne som ute. Med det sagt, vi er mye ute i fint vær. 

Jeg jobber i barnehage, så både jeg og ungene får mye erfaring med å være ute i all slags vær. Hadde de ikke vært mye ute i barnehagen og på skolen, så hadde nok vært mer ute...

Anonymkode: 7b272...306

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen trives best inne, sånn er det bare.

Anonymkode: 73f4e...b78

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har en nabo som er inne med ungene hver dag, jeg lurer på hvorfor de aldri går ut? 

jeg kunne aldri vært inne en hel dag med mine barn, da hadde de klikket😂 så lurer på hvordan andre får det til? Her er det ut enten 1 gang på noen timer eller 2 ganger iløpet av dagen. 

Jeg vil tippe en av grunnene er at de ikke klikker av å være inne en hel dag med ungene sine?

(Men som andre sier vil jeg dog tro de ikke faktisk alltid er inne.)

Anonymkode: f9688...225

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vil tippe en av grunnene er at de ikke klikker av å være inne en hel dag med ungene sine?

(Men som andre sier vil jeg dog tro de ikke faktisk alltid er inne.)

Anonymkode: f9688...225

Ja. Eller det kan hende hun har angst, utmattelsesproblematikk eller andre psykiske og/eller fysiske utfordringer. 

Anonymkode: d1356...0a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper det er noen naboer som tenker det samme om oss. Sannheten er at vi er mye ut, men at vi sjelden henger i gaten eller på lekeplassen. Vi er mye i hagen som det ikke er innsyn til og vi kjører ofte bil til steder vi går tur. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (4 minutter siden):

Tipper det er noen naboer som tenker det samme om oss. Sannheten er at vi er mye ut, men at vi sjelden henger i gaten eller på lekeplassen. Vi er mye i hagen som det ikke er innsyn til og vi kjører ofte bil til steder vi går tur. 

Samme her

Anonymkode: c0034...42f

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, moren til bonusbarna mine. De sitter inne hele uken. Ungene ser kun frisk luft til og fra skolen. Moren sliter ikke med noe, men trives ikke ute. Desverre syns dette på kosthold og lite aktivitet hos barna. Hos mor legger de på seg og hos oss er vekta stabil. 3 uker ferie med mor og de legger altid på seg 5 kg pga mye mat og lite aktivitet. Er helt sykt. Så ja jeg er faktisk negativt innstilt til de som ikke går ut med barna.

Mor tillater heller ikke vennebesøk fordi hun mener at  vennene deres bare har negativ innvirkning på dem. Hos oss har vi daglig vennebesøk og ser bare positive ting. Så igjen... Har du barn, har du også et ansvar med å få de ut og sørge for at de har et liv utenfor huset. 

Anonymkode: a0033...116

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det slik:

Den ene løper jækla fort og den andre kan ikke gå. Ser for meg at den spreke ungen løper fra meg, med meg etter uten barnevogna for å klare å ta henne igjen. 

+med all den harde snøen, gjør at det bare er veiene vi kan være på. 

+verandaen blir fort kjedelig for dem. 

+ eldste nekter å kle på seg hvis vi bare skal utenfor døra. 

Derfor reiser vi heller bort til andre.

Anonymkode: e7b82...7de

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er så mye ute i bhg og skole at det ikke gjør noe om de er inne resten av tiden de er hjemme.

Det er også sunt å lære barna å trives inne med rolige aktiviteter også. Jeg jobber i bhg og hver gang det er en konflikt eller litt bråk inne så løper vi ut med barna. Alt er så mye lettere ute. Men barn bør kunne lære seg å leke rolig lek inne. Det er vel så viktig. Lære seg å bruke innestemme, finne ro, lære å kjede seg litt, uten mye skjerm da.

Så kanskje naboen din trener på det? Hvem vet. De er sikkert ute også. Men dere legger ikke merke til det.

Anonymkode: 92627...d04

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De er veldig mye ute i barnehagen. Så første fridag er vi mer inne (ikke bare inne) rett og slett fordi det er tydelig at ungen ønsker å sitte med bordaktiviteter/leke uforstyrret med egne leker og være sammen med meg og gjøre ting. Det syns jeg skal være lov 😌

Anonymkode: f4ddd...6a8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan jo aldri vite, men hver gang jeg drar ut, kommer hjem, er utenfor, drar ut, eller hjem, alltid inne. Kan selvfølgelig bare være timingen også, men er det inntrykket min samboer har også. Og er ingenting gale med det å være inne, bare lurer på om det er noen som faktisk pleier å være inne hele dager, ofte med små barn.

ts

Du diskuterer faktisk dette med samboeren din, i tillegg til å konferere KG?

Hvorfor?

Anonymkode: 8c40a...064

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er du inne hele tiden du og da eller? siden du vet at de aldri går ut?

Anonymkode: 32fef...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Men alvorlig talt, hvem er du til å latterliggjøre og spekulere i hva naboene dine foretrekker, gjør eller ikke gjør? For så å legge ut om det på et offentlig forum, har du ikke bedre å finne på selv, kanskje? ‘«Rette ræva som feis» er det noe som heter.

Ta heller noen runder med deg selv, slutt å spekulere i andre sitt liv - du er nemlig ikke noe bedre selv. Hvis det er det du tror.

Anonymkode: 34f93...7b1

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du diskuterer faktisk dette med samboeren din, i tillegg til å konferere KG?

Hvorfor?

Anonymkode: 8c40a...064

Mennesker som TS er folk jeg virkelig ville hata å ha som naboer. Jeg sliter med angst og kan være redd for å gå ut noen ganger, spesielt hvis jeg er syk - jeg er redd for at naboene skal se at jeg er hjemme å tro de verste tingene om meg. 

Håper virkelig ikke TS er svaret på statistikken av befolkningen. 

Anonymkode: 34f93...7b1

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg ts. Det er ikke ditt liv. 

Anonymkode: 6a371...b2c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...