Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg ammer jenta mi på snart 8 mnd. Hun ber aldri om pupp selv, men takker alltid ja når jeg legger henne til. Kan drikke noen super å kobler seg fra å dytter meg unna, hun er rett og slett en travel frøken. Jeg kan legge henne til igjen, og hun har noen nye super - og kobler seg av igjen. Hun er jo interessert i å ta brystet, men det blir mye «påtvinging» føler jeg (selv om hun dier litt). Oppfatter det ikke som brystvegring, da vi hadde en periode med det når hun var ca 4 mnd. 
Dersom jeg ikke tilbyr pupp er jeg overbevist om at hun ikke hadde etterspurt.. Hun har plutselig begynt å sove hele natta også, så siste mating er kl 19:00, og neste kl 05:00 ca.

Er dette et tegn på at hun er «ferdig» med pupp??

Anonymkode: d9001...230

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare fortsett med ammingen du

Anonymkode: 20a39...0be

• Liker 1
Skrevet

Nei det er helt normalt for denne alderen 🙂 Om du velger å avslutte ammingen må du allikevel gi mme, da melk skal være hovednæringen det første året 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
snurk skrev (2 minutter siden):

Nei det er helt normalt for denne alderen 🙂 Om du velger å avslutte ammingen må du allikevel gi mme, da melk skal være hovednæringen det første året 🙂

Dersom det er normalt for alderen, gir det seg? Kjenner på det at det begynner å bli slitsomt å legge til når det aldri blir etterspurt.. begynner på jobb om et par uker også, og da blir det vel enda mindre melk :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom det er normalt for alderen, gir det seg? Kjenner på det at det begynner å bli slitsomt å legge til når det aldri blir etterspurt.. begynner på jobb om et par uker også, og da blir det vel enda mindre melk :( 

Jeg har to barn og begge har vært igjennom den samme fasen. Det gir jeg som regel etter en stund🥰 Det er mange milepæler i denne alderen og verden rundt blir bare mer og mer spennende. Meld deg gjerne inn i ammehjelpsgruppen på facebook så vil du få høre mange flere erfaringer rundt amming og tips og triks for vanskelige faser ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette opplevde jeg med begge babyene, spesielt eldste. Jeg tok det som et tegn på at de var klare for færre ammemåltider, så vi reduserte antallet. Vi gikk vel da 2-3 måltider fast føde, med en melkeskvett til slutt, samt 3-4 rene melkemåltider. Mellommåltid melk bare ved behov.

Med eldste måtte også melkemåltider inntas alene, liggende på et mørkt rom. Det gadd jeg bare morgen, kveld og natt, så slik ble det. Etter et par dager tilpasset produksjonen selv, og selv om vi etterhvert kuttet til kun kveld fortsatte vi til han var to.

Yngste hadde ikke fått til fast føde da hun kom i denne fasen, så etter noen dager kom fokuset tilbake. Vi reduserte likevel antall rene melkemåltider måltider litt, men hun fikk alltid melk etter maten frem til hun spiste bedre mengder.

Anonymkode: 75a48...348

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ble ikke mindre melk på min etter jobboppstart. Han var helt uinteressert på ettermiddag både før og etter at jeg startet jobb, men diet godt morgen, kveld og 1-2 ganger på natt lenge etter jobboppstart. Stresset ikke med å legge til hvis hn ikke ville ha. Melken tilpasset seg :)

Anonymkode: 88d66...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...