AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Da tenker jeg sånn "dagligdags" tone. Tenker på mannfolk som har typisk streng og høy tone, hele tiden retter på ting dama sier, og kommanderer henne til å gjøre alt mulig rart. Var nylig på besøk hos ei jeg har blitt kjent med, og merket at typen hennes snakket til henne som om han var befal i militæret. Hun virket jo helt vant med det. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det...men fikk liksom litt guffen følelse av stemningen mellom dem. Anonymkode: 2743e...0b2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Veldig mange kvinner forstår ikke annet enn svært klar tale. Noen få av dem er klar over det selv. Anonymkode: a2890...ad0 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Drømmemannen er vel en som tar styring og kontroll i hjemmet. Heller det enn en tafatt fjott som ikke sier noe. Anonymkode: 083cc...735 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Har vært sammen med en sånn fyr. Det var absolutt svært guffent. Han rettet kontinuerlig på både meg og ungene sine. Ingenting var bra nok og alt skulle gjøres på hans måte. Han var ikke høylytt, men likevel enormt demonstrativ. Kunne typisk komme å klaske en glassbrikke i bordet, uten å si et ord, når jeg satt å spiste i fred og ro fordi han var misfornøyd med glass på bordet. Hele huset hans føltes som et uhyggelig museum der det ventet pisk om man faktisk brukte huset til å bo i. Anonymkode: 79697...788 4
Maleficenta Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært sammen med en sånn fyr. Det var absolutt svært guffent. Han rettet kontinuerlig på både meg og ungene sine. Ingenting var bra nok og alt skulle gjøres på hans måte. Han var ikke høylytt, men likevel enormt demonstrativ. Kunne typisk komme å klaske en glassbrikke i bordet, uten å si et ord, når jeg satt å spiste i fred og ro fordi han var misfornøyd med glass på bordet. Hele huset hans føltes som et uhyggelig museum der det ventet pisk om man faktisk brukte huset til å bo i. Anonymkode: 79697...788 det er jo mishandling
Maleficenta Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Drømmemannen er vel en som tar styring og kontroll i hjemmet. Heller det enn en tafatt fjott som ikke sier noe. Anonymkode: 083cc...735 men drømmemannen er ikke en som behandler kona som en slave som han hakker, kjefter på, kritiserer og kommanderer. Det er psykisk mishandling 3
Ulla Ullsokk Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Reagerer på det, ja. Men det gjelder virkelig begge kjønn, synes nesten oftere damer er næggete. 4 1
Amossa Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Ja, det reagerer jeg på. Du var på besøk, og da kan du vel tenke deg hvordan han snakker til venninnen din når det er bare de to. Det er ikke bare pinlig, men veldig ubehagelig å høre par som har en sånn tone mellom seg. Jeg kunne aldri hatt en sånn mann! 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 Ja, det virker jo ikke bra med en fyr som er kontrollerende og nedlatende, retter på partner. Det skal jo sies at damer ofte slipper billigere unna med en slik oppførsel. Når en mann er slik, så er det mer guffent. Jeg hadde fått dårlige nerver av å være i en slikt ekteskap. Menn virker kanskje skummel når de er slik. Damer blir mer masete og irriterende. Jeg hadde et vennepar der han alltid kom med bemerkninger, og var veldig ryddig, og småkjeftet og kom med stikk. Jeg gikk på nåler, og hun spratt opp når han kommenterte. Det var alltid veldig rent, og helt strøkent. Til og med hagen så ut som den var støvsuget. Man turde knapt gå der. Hvis hun visste at han var på vei hjem, så måtte hun skynde seg å gjøre masse før han kom, slik at han ikke ble irritert. Det ble slutt mellom dem, for å si det slik. Anonymkode: eeaf4...f57 2 1
Maleficenta Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det virker jo ikke bra med en fyr som er kontrollerende og nedlatende, retter på partner. Det skal jo sies at damer ofte slipper billigere unna med en slik oppførsel. Når en mann er slik, så er det mer guffent. Jeg hadde fått dårlige nerver av å være i en slikt ekteskap. Menn virker kanskje skummel når de er slik. Damer blir mer masete og irriterende. Jeg hadde et vennepar der han alltid kom med bemerkninger, og var veldig ryddig, og småkjeftet og kom med stikk. Jeg gikk på nåler, og hun spratt opp når han kommenterte. Det var alltid veldig rent, og helt strøkent. Til og med hagen så ut som den var støvsuget. Man turde knapt gå der. Hvis hun visste at han var på vei hjem, så måtte hun skynde seg å gjøre masse før han kom, slik at han ikke ble irritert. Det ble slutt mellom dem, for å si det slik. Anonymkode: eeaf4...f57 godt hun kom seg vekk. Stakkars
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Har faktisk bare hørt kvinner snakke slik til mannen sin. Kommanderende, og som om han var dum. Er mange sjefete kvinner i de tusen hjem. Anonymkode: e03a3...e44 1 1
Maleficenta Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har faktisk bare hørt kvinner snakke slik til mannen sin. Kommanderende, og som om han var dum. Er mange sjefete kvinner i de tusen hjem. Anonymkode: e03a3...e44 er sant men som hun over sier så slipper kvinner lettere unna med sånt fordi de da blir masete og nægete og bare irriterende mens menn derimot virker truende og skumle 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Reagerer negativt på dominerende og kjeftete personer som ikke klarer å beherske seg til å bruke en vennlig omgjengelig tone overfor andre - uansett kjønn. Anonymkode: 06776...fbd 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 Ja absolutt. Jeg har vært i forhold med en kontrollerende og voldelig mann og legger veldig godt merke til skarp tone, nedlatende ting og sånn. Jeg spør alltid damen på tomannshånd om han pleier å snakke sånn til henne og at det ikke er greit at han snakker sånn. Da blir hun hvertfall bevisst på at hun ikke skal måtte finne seg i det Anonymkode: f23e3...a2a 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 Si ifra til venninnen din at du reagerte på det. Anonymkode: 331f4...83c 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 Ja, det reagerer jeg sterkt på, uansett hvilket kjønn som gjør det. Anonymkode: 85c94...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 Det er som regel kvinner, og sjelden menn, som er som dette. Det er uansett ubehagelig å se. Anonymkode: 3b3a0...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 Bagatell i forhold til det jeg ser blant religøse muslimer...Bor i en større by. Og så en muslim som gikk med tildekket underkuet kone et par skritt bak seg..Fordi kvinnen som er mindre verdt må gå bak mannen. Anonymkode: 6928c...13d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 Ha ha ha for noe tull. Det er ingen som prater til meg med streng tone . Da får du høre det. Små menn oppfører seg sånn . ikke ordentlig mannfolk. Anonymkode: cbbf7...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå