Gå til innhold

Dater dere en om gangen eller har dere kontakt med flere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på date med en jeg liker. Vi har snakket om en til date når jeg kommer tilbskr fra påskeferie. God kontakt på meldinger. 

Ville dere datet bare en slik det er nå? Vi har stort sett daglig kontakt og har snakket masse både før og etter første date. 

Anonymkode: 68818...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ville bare datet en om gangen, noe annet hadde føltes helt feilt ut for meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater bare en om gangen for jeg klarer ikke å konsentrere meg om flere eller skape en relasjon til flere på en gang. Jeg er ute etter noe seriøst så blir kanskje annerledes om man bare er ute etter ligg.

Jeg ønsker å finne noe ekte og da må jeg bruke tid på vedkommende, og for min del er det bedre å bruke tid på en jeg ser et potensiale i enn å date rundt med flere forskjellige.

Jeg har lest at noen påstår at man må date flere på en gang fordi det å holde seg til en er bortkastet tid om det viser seg at det ikke fungerer. Svært merkelig logikk spør du meg for det er jo noe man nesten må regne med at kan skje. Man vet jo ikke og ting kan komme frem etter hvert.

Anonymkode: d2a05...369

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har datet fler av gangen, før noen av relasjonene har blitt mer «alvorlige».

Selvfølgelig vært full åpenhet om det. Og når en relasjon åpenbart blir litt mer en «lett dating», så holder jeg den relasjonen ekslusiv.

Anonymkode: adb21...734

• Liker 2
Skrevet

Det holder med en av gangen for meg.

Skrevet

Dater ikke fler samtidig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater bare en om gangen men har opplevd at alle mennene jeg møter dater flere av gangen. Så hvis det er et krav for deg at de kun skal date deg bør du si det til de 

Anonymkode: b16ff...1c6

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine instingter sier at jeg bare skal date en person om gangen. Jeg er en naturlig monogam person som bare har følelser, inkludert seksuelle følelser, for en person om gangen. Bruker også veldig lang tid på å komme meg over forhold.

Men jeg har innsett at i dagens verden er dette oppskriften på skuffelse, lidelse og lav selvtillit.

Så jeg prøver å kjempe mot naturen min og være åpen for flere. 

Min erfaring er at menn ikke liker å bli likt. En som meg som bare klarer å like en person om gangen blir alltid kastet vekk. De liker mye bedre når du har flere jern i ilden og de liksom må «kjempe» for å fp deg. 

Det er unaturlig for meg, og kjenner at jeg blur emosjonelt avstumpet av det, men det er den eneste måten. 

Anonymkode: a7352...35e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dater én om gangen. Helt ubegripelig for meg hvordan noen kan ha kapasitet eller nerver til å date flere. Det er jo bare stress..

Anonymkode: 2d2b7...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle mine instingter sier at jeg bare skal date en person om gangen. Jeg er en naturlig monogam person som bare har følelser, inkludert seksuelle følelser, for en person om gangen. Bruker også veldig lang tid på å komme meg over forhold.

Men jeg har innsett at i dagens verden er dette oppskriften på skuffelse, lidelse og lav selvtillit.

Min erfaring er at menn ikke liker å bli likt. En som meg som bare klarer å like en person om gangen blir alltid kastet vekk. De liker mye bedre når du har flere jern i ilden og de liksom må «kjempe» for å fp deg. 

Det er unaturlig for meg, og kjenner at jeg blur emosjonelt avstumpet av det, men det er den eneste måten. 

Vil påstå at mange av dem som du beskriver - at de foretrekker en som er med flere menn og må kjempe for å få deg - ikke er nødvendigvis av den beste sorten selv om de kanskje ser ut til å være bra der og da. Selv hadde jeg mye heller foretrukket en som den naturlige deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hva man legger i begrepet dating. Kun en middag, kino eller gåtur ser jeg ikke på noe problem at man gjør med flere i løpet av en periode. Men når datingen går over til kyssing, kosing og bli kjent på det seksuelle området, så hadde jeg kuttet ut alle andre og fokusert på en om gangen. 

Anonymkode: e3418...b1f

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ingen anelse om hvor like vi to er.

I likhet med deg så er jeg også endel av en utdøende rase, bare at jeg er mann.

Anonymkode: 38ed9...e65

• Hjerte 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde at en kompis var på date med en dame jeg hadde datet i et par måneder.

Verden er ikke stor, så lurt å holde seg til én om gangen.

Anonymkode: 113cf...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...