AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Alltid ser jeg mødre være de som gir deler av sin drikke eller mat hvis barna er litt ekstra tørste eller sultne. Alltid ser jeg mødre være de som gir ungene ekstra klær, pledd eller pute å sitte på. Alltid er det mødrene som sørger for at ungene har pakket det de trenger, smører de med solkrem, sørger for at klærne er på plass i bhg. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke orker tanken på å få barn. Det blir alltid skjevfordeling. Dette er noe jeg har både sett med egne øyne og observert av egne familiemedlemmer/vennepar. Folk med ulik bakgrunn, men det slår aldri feil. Menn klarer aldri å se lenger enn egen nese. De drikker og spiser opp alt de har uten å ofre en tanke på at kanskje, bare kanskje, vil barna ha lyst på en ekstra slurk med vann eller en kjøttbolle til. Menn klarer aldri å reise seg opp, ta ut solkrem og smøre barna sine. Nei - de ligger og sovner i solstoler mens mødre fikser alt. Anonymkode: 28b65...bc3 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Du greier ikke å skille mellom menn og Menn. Det er ditt problem og har ingen ting med din forståelse av kjønnsroller å gjøre. Anonymkode: 3a0ba...a2b 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Er alltid jeg som deler maten min med babyen, sørger for solkrem og passer på at hun har nok og riktig klær. På en annen side var mannen hjemme og ordnet barnerom i hele går, mens jeg og babyen var ute og koste oss i sola. Mannen er den som står opp tidlig i helgene så jeg får sove ut. Mannen er den passer på at hun har det hun trenger av utstyr, bilstol, vogn osv. Finner du deg en ordentlig mann, kan dere ta ansvar for ungen begge to! Anonymkode: 41763...3cd 16 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Merkelig omgangskrets du har, må jeg si. Anonymkode: bc3a1...9ed 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 Jeg ser det du ser, men kan altså også rapportere om at de fleste menn kan når de må; og at mange av dem gjør disse tingene. Pappa til mitt barn smører med solkrem, er påpasselig med at han får mat/drikke, har ren bleie, pusser tenner ogsåvidere. Han er ikke så flink til å tenke "oi nå har han vokst ut av klærne, vi må skaffe nye", og slike ting, men det går jo an å fordele oppgaver slik at man begge trår til på ulike områder. Jeg vet om og har sett fedre som er slik du beskriver, men jeg tror også at mange mødre ofrer for mye uten å stille krav eller sette ned foten. Hvis man ikke kan kommunisere disse tingene med hverandre så blir det et jævlig slitsomt liv for kvinnene, uten at det er strengt tatt nødvendig.. mener jeg altså. Noen er håpløse fedre, noen er håpløse mødre, de fleste er nok i midten og trenger bare å finne en grei måte å håndtere hverdagen på. Anonymkode: e9832...33c 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Dummeste jeg har hørt. Både pappan til ungene mine og pappan til bonusbarna mine er ihvertfall stikk motsatt av det du sier. Anonymkode: c0867...c23 4
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Da har du tydeligvis ikke sett så mange pappaer da.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Alltid ser jeg mødre være de som gir deler av sin drikke eller mat hvis barna er litt ekstra tørste eller sultne. Alltid ser jeg mødre være de som gir ungene ekstra klær, pledd eller pute å sitte på. Alltid er det mødrene som sørger for at ungene har pakket det de trenger, smører de med solkrem, sørger for at klærne er på plass i bhg. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke orker tanken på å få barn. Det blir alltid skjevfordeling. Dette er noe jeg har både sett med egne øyne og observert av egne familiemedlemmer/vennepar. Folk med ulik bakgrunn, men det slår aldri feil. Menn klarer aldri å se lenger enn egen nese. De drikker og spiser opp alt de har uten å ofre en tanke på at kanskje, bare kanskje, vil barna ha lyst på en ekstra slurk med vann eller en kjøttbolle til. Menn klarer aldri å reise seg opp, ta ut solkrem og smøre barna sine. Nei - de ligger og sovner i solstoler mens mødre fikser alt. Anonymkode: 28b65...bc3 Da har du sett på feil menn! Min mann gjør alle de tingene du nevner og mer til. Han er også på mange måter flinkere enn meg. At jeg deler av min mat, handler om at jeg aldri spiser den opp selv. Min mann står opp med ungene hver morgen. Jeg har aldri stått opp med dem, da jeg er en kronisk sysover. Han vasker klær, pakker klær og sørger for at ungene har det de trenger. Vi har hver våre ansvarsområder og han er flink til å dekke sine, helt uten min innblanding. Tror aldri jeg har pakket en bag med gymtøy. Aner ikke en gang, hvilken dag ungene har gym Anonymkode: aa594...ba2 5
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 (endret) .. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Alltid ser jeg mødre være de som gir deler av sin drikke eller mat hvis barna er litt ekstra tørste eller sultne. Alltid ser jeg mødre være de som gir ungene ekstra klær, pledd eller pute å sitte på. Alltid er det mødrene som sørger for at ungene har pakket det de trenger, smører de med solkrem, sørger for at klærne er på plass i bhg. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke orker tanken på å få barn. Det blir alltid skjevfordeling. Dette er noe jeg har både sett med egne øyne og observert av egne familiemedlemmer/vennepar. Folk med ulik bakgrunn, men det slår aldri feil. Menn klarer aldri å se lenger enn egen nese. De drikker og spiser opp alt de har uten å ofre en tanke på at kanskje, bare kanskje, vil barna ha lyst på en ekstra slurk med vann eller en kjøttbolle til. Menn klarer aldri å reise seg opp, ta ut solkrem og smøre barna sine. Nei - de ligger og sovner i solstoler mens mødre fikser alt. Anonymkode: 28b65...bc3 Det er feil. Far til mine barn gir like mye av seg selv som jeg gir til de. Det er bare bra at de ønsker å spise litt av vår mat, da blir de ikke så sære i matveien. Far her er veldig på å både smøre og å ettersmøre ungene med solkrem. Nøye med å følge rutiner, nøye med stell og legging. Han er også våken om natten med de. Anonymkode: 70995...97d 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Alltid ser jeg mødre være de som gir deler av sin drikke eller mat hvis barna er litt ekstra tørste eller sultne. Alltid ser jeg mødre være de som gir ungene ekstra klær, pledd eller pute å sitte på. Alltid er det mødrene som sørger for at ungene har pakket det de trenger, smører de med solkrem, sørger for at klærne er på plass i bhg. Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke orker tanken på å få barn. Det blir alltid skjevfordeling. Dette er noe jeg har både sett med egne øyne og observert av egne familiemedlemmer/vennepar. Folk med ulik bakgrunn, men det slår aldri feil. Menn klarer aldri å se lenger enn egen nese. De drikker og spiser opp alt de har uten å ofre en tanke på at kanskje, bare kanskje, vil barna ha lyst på en ekstra slurk med vann eller en kjøttbolle til. Menn klarer aldri å reise seg opp, ta ut solkrem og smøre barna sine. Nei - de ligger og sovner i solstoler mens mødre fikser alt. Anonymkode: 28b65...bc3 Feil egentlig. Mannen i huset løper rundt på stranda og smører barn, han er oftest sånn at han deler drikke og mat. Egentlig sier han at han er mett. Jeg pakker klær. Hvis dette er grunner for at du ikke skal ha barn,ja da synes jeg du bør la være. For du tiltrekker ikke riktige menn, og tar viktige avgjørelser utifra observasjoner tatt i en promille av tid. Du er ikke moden nok. Virkelige kvinner ser ikke til høyre eller til venstre, de tar sine egne avgjørelser i livet og står for dem. Jeg feks elsker å gjøre ting med barn og for barn. I det moduset ser jeg ikke og veier ikke hva mannen gjør. Anonymkode: 1cfc3...623 1
kar90 Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Har sikkert ingenting å gjøre med deg og din omgangskrets preferanser for å velge tradisjonelt. Noe sier meg disse mennene tjener bedre og har lang høyere sosiøkonomisk status enn deg og dine medsøstre.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 TS, min mann er slik som du beskriver. Han tenker aldri på å smøre solkrem, og hvis jeg ber ham om det sukker han og sier at det vel ikke er nødvendig, og så smører han halvveis på, slik at barnet blir flekkvis solbrent. han pakker ikke klær, tenker at barna fint kan gå i det samme hele ferien… Det er alltid jeg som ser at barnet er tørst, og gir av m8n drikke. Det er fryktelig irriterende, og jeg må ha alle følehorn ute hele tiden, når han aldri har det. Jeg ordner alle bursdagsgavene, mannen min er så sløv at han ikke engang spør meg hva jeg har kjøpt til barna. likevel: han stiller ved alle fotballdugnadene, han kjører og henter barna mer enn jeg gjør. Han har andre områder der han bidrar. Anonymkode: a21c8...db9 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 Any male can make a child. But it take a real man to be a father. Anonymkode: ce8b0...26c 1
Epictetus Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 Dette handler om din omgangskrets og evne til å velge partner. Ikke alle er like flinke til å velge venner og partner. 2
Arild37 Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 Dette blir generalisering basert på dine anekdoter, dette er ikke tilfelle med de jeg kjenner ihvertfall 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 Dette må da handle om hvem du omgir deg med. Jeg er etterhvert 40, og opplever fortsatt stor omsorg fra pappa når vi er sammen. Han sikrer at maten jeg liker er kjøpt inn, spør om jeg har husket solkrem, har lagt frem ullsokker og pledd da han vet gjesterommet kan bli kaldt, heller den siste slumpen vin i mitt glass, og mye mer. Mamma var mulig den som viste mer omsorg i klemmer og ord i oppveksten. Men omsorgen fra pappa var alltid der, fra trygghet i bil, til opplæring i sparing og økonomi, til leksehjelp, med mer. Og da vi mistet henne gjorde han sitt beste for å kompensere også når det gjaldt de mykere verdiene, dog noe klossete til tider, men det er ingen tvil om kjærligheten som ligger bak. Anonymkode: 83dfb...3c6 2 1
Trolltunge Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 Min mann kunne ha irriterende tendenser til å være selvopptatt da barna var små, som at han måtte få trene, uansett hvordan ståa hjemme var, og at han i liten grad tok natt og tidlig morgen, så jeg kunne få sove ut. Likevel kjenner jeg meg totalt sett ikke igjen i dette. Mannen er den som påstår han er mett når der er lite av noe, så jeg og barna får. (Også bare ovenfor meg.) Han tok dem ut og lekte, og deltok i leken, uansett hvor sliten han var, mens jeg mer satt og så på at de lekte når jeg var veldig sliten. Min mann passet og passer fremdeles på at de har alt av klær og sko de trenger, og er den som impregnerer og smører sko, som stryker deres klær og som har lagt merke til at en sekk ikke var god for ryggen deres. Han har også ved en anledning virkelig ofret seg for kone og barn. Vi var på fotballkamp i utlandet, det var stort press på å slippe inn, og jeg og vår datter ble presset slik at vi falt. Da han så at vi mistet balansen kastet han seg over oss og holdt seg over oss på strake armer, mens folk tråkket ham på fingre og ryggen, uten at det fikk ham til å stå mindre strak og beskyttende over oss. Han brølte også så iltert og høyt at folkemassen skjønte at noe hadde skjedd, og folk stoppet opp og holdt tilbake presset bakfra. Det er ikke usannsynlig at han faktisk reddet livet mitt og vår datters den dagen. Selv hadde han fotavtrykk på hele ryggen og selv i bakhodet. Så kjenner meg ikke helt igjen i påstanden i hi. 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå