Gå til innhold

Å slå sammen bursdager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 aprilbarn og ett tidligere på året, og lurer på hva som er mest vanlig, det ene barnet er født tidlig/mot midten av mnd. Og det andre i slutten. Jeg tenker det er en selvfølge at de skal få hver sin feiring slik som storebror, men hva gjør andre, og hva tenker du om å bli invitert 2 ganger så tett opptil hverandre? Det blir i hvertfall 2 helger mellom hver feiring

Anonymkode: 07bfd...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De får hver sin bursdag siden de ikke har samme venner. Her er det 3 dager mellom barna.

Største feirer som regel med ei venninne siden de har bursdag på samme dag og har de samme vennene. Veldig greit å slå sammen med venner, men søsken fortjener hver sin dag 😊

Eneste er at vi tar bursdagene samme helgen. Lørdag og søndag. Så er man på måte ferdig med det og man okkuperer ikke to helger til andre familier.

Anonymkode: 34467...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på familiebursdag med tanter og onkler etc? Da slår du selvfølgelig sammen minst to av de tre fødselsdagene. Noe annet er nesten frekt.

Anonymkode: 635b8...315

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi lager mye ut av selve dagen innad i kjernefamilien+besteforeldre som bor på samme sted, og så får de sin egen feiring sammen med venner. 

Familiebursdag slår vi sammen.

Anonymkode: d5adf...aef

AnonymBruker
Skrevet

Vi slår sammen familiebursdag med nr 1 og 3. De har bursdag med 18 dagers mellomrom. Vi markerer dagen deres hjemme med kjernefamilien og inviterer til familielag sånn ca midt i mellom. Jeg tenker at folk har annet å gjøre i helgene, enn å komme hit to ganger i løpet av en måned. Den mellomste feirer sammen med et eller to søskenbarn, da de har bursdag samme uke. 

Anonymkode: f8bce...725

• Liker 2
Skrevet

Feiring av bursdag der slekt/familie er innbedt ville jeg slått sammen de to aprilbarna sine bursdager. Mer praktisk. 

Barnebursdagsfeiring der bare barnets venner er innbedt, ville jeg absolutt ha hatt hver sin bursdag på hver sin dag. De har jo ikke samme venner sikkert, og er i ulik alder med ulike venner.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville slått sammen familiebursdag, men ikke vennebursdag (de har jo uansett ikke samme venner vil jeg tro) og kjernefamilien feirer selvsagt på selve dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8dager mellom mine sine bursdager, så familiebesøket blir for begge. Dette vil de selv og! Barneselskapene blir selvsagt hver sitt besøk!

Anonymkode: fec04...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Markerer bursdagene på selve dagen med kake og gave og ellers det jubilanten ønsker å gjøre.

Familieselskap slår vi sammen de to som har bursdag i samme måned. Ca midt i mellom.

Anonymkode: 86051...3cf

Skrevet

Det gjør fint 🙂 pappa 25 Mars og halvsøster 30 Mars de feirer sammen 🙂 dvs hun var mammas barn 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har 5 uker mellom på mine 3. Feirer alle sammen 1 dag med hele familien. Så får de hver sin bursdag med venner. Og på selve bursdagene sine her hjemme med bare oss å får de også en egen feiring. Velge mat, kake, hva vi skal gjøre sammen, som å se film, spille et spill, en aktivitet etc. 

Anonymkode: 4c0dc...367

AnonymBruker
Skrevet

Det var familiebursdag jeg tenkte på, ikke aktuelt med vennebursdag enda. I år får de i hvertfall få hver sin feiring, jeg bare føler det blir litt «urettferdig» når det ene barnet får sin egen feiring, i mens de 2 andre må feire sammen, mannen her har alltid feiret med andre familiemedlemmer, og han har ingen positive assosiasjoner til det. Samtidig som det både for vår del og de inviterte ville være mer praktisk med 1 feiring

Anonymkode: 07bfd...3df

AnonymBruker
Skrevet

Barna har felles familiebursdag. Født i september begge to.

Anonymkode: 34467...976

Skrevet

Her er det under to uker mellom bursdagene til de to eldste og vi feirer familieselskap samlet for begge 😊 Barnebursdager får de ha for seg selv (4 år mellom dem). Yngste har bursdag 1,5-2 mnd tidligere og har eget familieselskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjernefamilien markerer den enkelte på selve dagen. Hver får sin vennebursdag. Voksenbursdager slås sammen, noe annet er veldig ufint mot familien da det er så tett. 

Er vokst opp slik, bare gode minner. Men har nå noen i familien som inviterer to ganger på en måned da det er så viktig at hver får sin dag 🙄

Anonymkode: d5d7a...fa6

Skrevet

Tenker at så lenge de ikke har vennebursdag enda så er det greit med hver sin feiring når det er familiebursdag.

Ellers tenker jeg at når de begynner med hver sin vennebursdag, så holder det langt og lenge å bare ha en familiebursdag i april, om man i det hele tatt skal ha det utenom runde dager.

Er det virkelig så vanlig å invitere til familiebursdag hvert år når barnet er så stort at det har en egen vennebursdag? De trenger jo ikke to bursdagsfeiringer. Dette er ikke jeg vokst opp med. Hadde det mer åpent at øvrig familie kunne komme innom om det passet, feks. på dagen på bursdagen om det passer for å spise kake, men sådan ikke en feiring i seg selv, eller en helt annen dag for kaffi og gave. 

AnonymBruker
Skrevet

Urettferdig med felles? Altså de får kaker , pakker og oppmerksomhet uansett liksom, her slår tilomed søskenbarn sammen feiringer ,ingenting urettferdig med det

Anonymkode: 0b392...560

AnonymBruker
Skrevet
missmcbeal skrev (1 time siden):

Tenker at så lenge de ikke har vennebursdag enda så er det greit med hver sin feiring når det er familiebursdag.

Ellers tenker jeg at når de begynner med hver sin vennebursdag, så holder det langt og lenge å bare ha en familiebursdag i april, om man i det hele tatt skal ha det utenom runde dager.

Er det virkelig så vanlig å invitere til familiebursdag hvert år når barnet er så stort at det har en egen vennebursdag? De trenger jo ikke to bursdagsfeiringer. Dette er ikke jeg vokst opp med. Hadde det mer åpent at øvrig familie kunne komme innom om det passet, feks. på dagen på bursdagen om det passer for å spise kake, men sådan ikke en feiring i seg selv, eller en helt annen dag for kaffi og gave. 

Jq, det er vanlig med en bursdag for fanilie og en for venner 

Anonymkode: 0b392...560

Skrevet (endret)

Jeg og lillebror med to uker mellom bursdagene våre hadde alltid felles familiebursdag. Nå har han selv barn med to ukers mellomrom (og to år...) og gjøre akkurat det samme, så han har tydeligvis like lite vonde minner rundt det som jeg har...

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...