Gå til innhold

Kvinner er jevnt over bedre til å styre forhold en menn!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at tanken om at det Manlige er å lede og det Kvinnelige er å vise omsorg er noe sludder vi er tillært av mensdomminerte grupper som ønsket å fremme patrikalsk makt for seg og sine..

Fra min erfaring som bedriftsleder i 18 år og leder i 20 års ekteskap har jeg erfart at de fleste Kvinner er langt bedre skikket til å være Sjef og særlig i kjærlighets forhold en vi menn! 

Dette skriver jeg og erkjenner selv om jeg personlig syns at jeg har vært veldig flink i jobben. 

Damer er oss helt overlegen både i å multitaske og har langt større følelsesmessig inteligens. Mens vi Menn ofte lar kun profitt styre har de fleste Kvinner en langt mer variert og intelligent tilnærming. 

Som Menn passer vi derfor best til å gjøre de oppgaver en sterk Kvinne ønsker og styrer oss til. 

Det er noe av grunnen til at jeg overlot roret i ett mansdominert ekteskap til min elskede og langt mer dyktige Kone etter 20 års ekteskap. 

Etter at hun tok over styringen har vi blitt lykkeligere, mer lidenskaplige og fått bedre økonomi. 

For jeg er god til å arbeide å tjene penger men jeg liker ikke å multitaske hva vi skal bruke dem til.

Mens min kone har både økonomisk og følelsesmessig intelligens som er meg langt overlegen.

Det kan være at min kone er over gjennomsnittet flink. Så jeg vil gjerne høre hva andre har som erfaring i dette. 

Anonymkode: 0b07a...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det egentlig et forhold om noen må styre det?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Andro skrev (15 minutter siden):

Er det egentlig et forhold om noen må styre det?

Ja. Alle forhold har en leder. Til og med i de tilfeller de involverte ikke vil innerømme det. 

En bedrift er ett forhold mellom både leder og ansatte. 

Skrevet

Et forhold er to jevnbyrdige parter @Mountain Man. Det er ikke en ansettelse der ene parten kjøper seg makt.

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet

Hva er dette for et kverruleringsakrobatisk vås?

Mye rart man skal lese her på Kvinneguiden.

AnonymBruker
Skrevet

Tull. Det jeg merker med kvinnelige ledere er at de er flinke til å forholde seg til hiarki på godt og vondt. De er også flinkere til å usynliggjøre og underminere. Kvinner er langt mer manipulerende og idealistiske. Menn er langt mer  resultatorientert.

Anonymkode: 8025d...bdf

Skrevet
Andro skrev (4 minutter siden):

Et forhold er to jevnbyrdige parter @Mountain Man. Det er ikke en ansettelse der ene parten kjøper seg makt.

Ett forhold behøver ikke å være jevnbyrdige parter! 

Jeg er i ett forhold som nå har vært i 21 år. I nesten 20 år var jeg den som styrte og sto øverst men i fullstendig samtykke fra min kone. 

De siste 15 måneder har min Kone stått over og styrt fullstendig med samtykke fra meg. 

Vårt forhold er bedre en noensinne. Ihvertfall etter hva både Frua og jeg føler det! 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Det jeg merker med kvinnelige ledere er at de er flinke til å forholde seg til hiarki på godt og vondt. De er også flinkere til å usynliggjøre og underminere. Kvinner er langt mer manipulerende og idealistiske. Menn er langt mer  resultatorientert.

Anonymkode: 8025d...bdf

Vi Menn trenger Kvinnens evne til å manipulere oss så det er bare possetivt! Vi blir bedre Menn av det! 

Skrevet

Du beskriver et forhold mellom to jevnbyrdige parter, som opererer med samtykke og fullmakter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja utgangspunktet er jo jevnbyrdig siden alt er bassert på samtykke. 

Vi lever heldigvis i en tid hvor slaveri er avskaffet. 

Men etterpå er det helt klart ikke jevnbyrdig for noen står over den andre.

I mitt tilfelle står min Kone himmelhøyt over meg! 

Hun bestemmer både økonomi, pengebruk, sosialt liv, husoppgaver, sex og samliv!!!

Endret av Mountain Man
Skrevet
Abendstern skrev (12 minutter siden):

Herregud 🤦‍♂️

Hva mener du med det?

Gjest Abendstern
Skrevet
Mountain Man skrev (46 minutter siden):

Hva mener du med det?

Denne tråden blir for idiotisk for meg. Ha en fin kveld og god påske👍

AnonymBruker
Skrevet

Du er tydeligvis entusiastisk på dette med kvinnestyrt forhold, og noen menn foretrekker helt klart det. Som min mann. Han var faktisk vanskelig å ha med å gjøre før vi ble mye tydeligere på hvem som bestemmer og at det ikke er han. 

Anonymkode: 72bfa...100

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 22.58):

Du er tydeligvis entusiastisk på dette med kvinnestyrt forhold, og noen menn foretrekker helt klart det. Som min mann. Han var faktisk vanskelig å ha med å gjøre før vi ble mye tydeligere på hvem som bestemmer og at det ikke er han. 

Anonymkode: 72bfa...100

🎯

Ja! Jeg er blitt veldig entusiastisk om dette og du beskriver det eksagt også slik min Kone og jeg nå opplever etter at vi er blitt ett fult ut Kvinnestyrt ekteskap. ❤

Selv om vi hadde noen start vansker der jeg har mått svelge min idiotiske manlige stolthet opplever vi nå ett så mye mer harmonisk forhold og slutt på all krangling.

At hun noen ganger må sette meg på plass handler nå kun om at mine ferdigheter øves opp. 

I starten var det nok mest en seksuell fantasi og lengsel hos meg som ble litt tøff når virkeligheten traff meg i hva det ville si å faktisk bøye meg 100% for hennes autoritet!

Men jeg trengte bare litt tid for å tilpasse en hektisk hverdag med jobb og nå også husarbeid samt å øve meg i være lydig.

Men nå føler jeg også en veldig frihet ved at Kona mi har det siste ordet og at hun faktisk forventer at jeg både gjør livet hennes lettere og gjør det jeg får beskjed om når det kreves. 

Heldigvis er jeg en morgenfugl så jeg rekker mye i huset før hun står opp og i god tid før vi begge må dra på jobb. 

Jeg har absolutt ingen grunn til å klage for slikt har andre Kvinner og Kona mi taklet i årevis før og det ofte uten at det har blitt satt pris på. 

Men fremdeles kan jeg selvfølgelig oppleve det litt tøft når hun exempelvis sier nei når jeg spør om lov til å dra på byen eller annen tur med kamerater og lignende. 

Men fordelene veier godt opp for ulempene jeg føler. 🥰

Endret av Mountain Man
Rettet
AnonymBruker
Skrevet

Etter min eks og jeg flytter fra hverandre har jeg fått bedre råd og har et mer ryddig hjem. Ser samtidig at hun roter like mye som før mens hun virker å ga dårligere råd til tross for at hun får hele barnetrygden. 

Hun er flink til mye, men noen utelukkende god leder innenfor familien AS var hun ikke. 

Anonymkode: b580c...ae2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter min eks og jeg flytter fra hverandre har jeg fått bedre råd og har et mer ryddig hjem. Ser samtidig at hun roter like mye som før mens hun virker å ga dårligere råd til tross for at hun får hele barnetrygden. 

Hun er flink til mye, men noen utelukkende god leder innenfor familien AS var hun ikke. 

Anonymkode: b580c...ae2

Selvfølgelig er det ingen regel uten unntak. 

Det finnes både menn og kvinner med helt forskjellige evner og manglende evner. 

Når jeg påpeker Kvinner som jevnt over de beste til å lede forhold så handler det først og fremst om kjærlighets livet, samlivet og den seksuelle relasjonen. 

Slik sett burde en Kvinne som er dårlig på økonomi delegere den oppgaven til sin mann om han kan det bedre. Åpenhet og kommunikasjon er viktig i dette.

Min Kone er heldigvis så oppadgående og vi har ett så fortrolig forhold at hun har delegert til meg alle oppgaver jeg er flinkere en henne til å gjøre. 

Hun er mye flinkere en meg i økonomi og å vaske klær så det har hun bestemt at hun  håndterer selv. 

Mens resten av husarbeidet som jeg også klarer tilfredstillende og matlaging som jeg er dyktig på er mine hovedoppgave sammen med alt annet.

Det er situasjonen for oss rent praktisk. Men min Kone kan selvfølgelig når som helst bestemme forandringer. 

På soverommet gjør vi det slik hun vil.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler heller om at mange menn tar forholdet for gitt og ikke gidder å legge ned den innsatsen som kreves for at hjulene skal gå rundt, for de tar det for gitt at dama skal gjøre det

Anonymkode: 1746b...19e

AnonymBruker
Skrevet

Enig! To kokker er en for mye. En leder holder. Kvinnen er best.

Anonymkode: 92295...bc4

AnonymBruker
Skrevet
Mountain Man skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig er det ingen regel uten unntak. 

Det finnes både menn og kvinner med helt forskjellige evner og manglende evner. 

Når jeg påpeker Kvinner som jevnt over de beste til å lede forhold så handler det først og fremst om kjærlighets livet, samlivet og den seksuelle relasjonen. 

Slik sett burde en Kvinne som er dårlig på økonomi delegere den oppgaven til sin mann om han kan det bedre. Åpenhet og kommunikasjon er viktig i dette.

Min Kone er heldigvis så oppadgående og vi har ett så fortrolig forhold at hun har delegert til meg alle oppgaver jeg er flinkere en henne til å gjøre. 

Hun er mye flinkere en meg i økonomi og å vaske klær så det har hun bestemt at hun  håndterer selv. 

Mens resten av husarbeidet som jeg også klarer tilfredstillende og matlaging som jeg er dyktig på er mine hovedoppgave sammen med alt annet.

Det er situasjonen for oss rent praktisk. Men min Kone kan selvfølgelig når som helst bestemme forandringer. 

På soverommet gjør vi det slik hun vil.

Tenk det.. Tenk at din kone er såå fantastisk at du har et såå stort behov for å berette dette på et virituelt forum for vilt fremmede. Applaus 👏

Er det på tide å se innover i seg selv? Jeg leser om et forhold som er på randen, og ikke noe annet.

Anonymkode: 14d63...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...