Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiseklar avokado kostet 25 kr, nå koster det 34 kr på Rema 1000 og 36 på Kiwi

Anonymkode: 20198...527

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (På 6.4.2023 den 21.53):

Takk og lov er jeg alene, en rull holder en halv uke...

Kjøper ikke tørkerull i det hele tatt jeg. Enda billigere ;)

Anonymkode: 475a1...0d6

Skrevet

Hvorfor kjøper dere så små pakker toalettpapir om dere bryr dere om prisen? De er jo kjempedyre pr. rull uansett. 6pk Lambi til nesten 100 kroner? Jeg kjøpte 24pk Lambi på Extra for et par uker siden og betalte 142,80. Det tilsvare da 23,80 per 6 ruller. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 3.20):

Fordi det er så godt 🙂 Spiser det to ganger i uka.

Hvilken fete fisk spiser du i stedet?

Anonymkode: b621a...981

Oppdrettslaks er søppel.

Synes Opera mints er helt sjokkerende dyrt, men det har det jo alltid vært...

Anonymkode: 437df...db8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kjøper dere så små pakker toalettpapir om dere bryr dere om prisen? De er jo kjempedyre pr. rull uansett. 6pk Lambi til nesten 100 kroner? Jeg kjøpte 24pk Lambi på Extra for et par uker siden og betalte 142,80. Det tilsvare da 23,80 per 6 ruller. 

Serla sine store pakker har tynnere papir enn 4pk. Rullene har også kortere lengde.

Lambi rører jeg ikke.

Anonymkode: 475a1...0d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 21.52):

Hvorfor kjøper dere laks når det er så dyrt?

Anonymkode: 163b1...ded

Fordi det er godt og noe alle her spiser 

Anonymkode: 1f331...908

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle lage muffens ifra toro med barna vanlig pris er vel 17/23 kr som jeg husker det. Nå koster det 47 for en liten pose Toro muffens. Ble litt sjokkert at skal nesten koste 50+ . ..

En sun og god middags rett koster langt over 200 nå

Anonymkode: b1c45...4be

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (14 minutter siden):

First Price sitt er kanonbra til prisen.

Anonymkode: a2709...5fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 8.54):

Tidligere i uken kostet first price paprika 2 kr/kg.

I går samme butikk 36.90.

Anonymkode: 9454b...c06

Hvilken butikk var dette, for dette gjaldt hverken Meny eller Kiwi her jeg bor. Meny har vært billigst med First price paprika til 60kr kiloen, og itillegg er det enda mer av på onsdager fremover. Kiwi kostet enda 89kr kiloen for samme. Jeg har ikke vært på Spar eller Joker for å sjekke deres priser, men de pleier ikke å ha First price paprika en gang her jeg bor. 

Skrevet
Daisy-love skrev (17 minutter siden):

Ab du siterer må ha lest feil eller så stod det feil på prislappen. Paprika til 2kr pr kilo vil si ca 0,35 kr pr paprika 😅

Mens med din pris på first price så vil det bli rundt 10kr pr stk, noe som er en helt ok pris å betale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er like mye miljøgifter i villfisk. Men oppdrettslaksen har i tillegg omtrent ikke omega 3 lenger fordi de kun fores med soya (fra Brasil, som fortrenger regnskogen 😢), så de to tingene i seg selv (minimalt omega 3 og ødeleggelse av regnskog) er grunner nok i seg selv til å ikke spise oppdrettslaks, er min vurdering.

Anonymkode: 810d3...f3d

De siste femten årene har næringssammensetningen i oppdrettslaksen endret seg, men laksen inneholder fortsatt mye marint omega-3 og vitamin D.

Publisert: 08.11.2021 Forfatter: Charlotte Muri

I en studie har HI-forskere sett på hvordan innholdet av de viktigste næringsstoffene i oppdrettslaks har utviklet seg de siste femten årene.

– Resultatene våre viser at selv om innholdet av marine omega-3-fettsyrer er mer enn halvert, så inneholder laksen fortsatt mye av det viktige næringsstoffet, sier doktorgradsstipendiat Amalie Moxness Reksten.

HI-forskerne har undersøkt rett over tusen laks fra ulike oppdrettsanlegg rundt omkring i Norge, i perioden 2005 til 2020.

Anonymkode: b621a...981

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk litt bakoversveis av at en flaske Sanasol nå koster tett oppunder 100 kr! 😮

Anonymkode: 39941...60c

• Liker 2
Skrevet (endret)
Mt3 skrev (1 time siden):

Ab du siterer må ha lest feil eller så stod det feil på prislappen. Paprika til 2kr pr kilo vil si ca 0,35 kr pr paprika 😅

Mens med din pris på first price så vil det bli rundt 10kr pr stk, noe som er en helt ok pris å betale.

Enig med deg her at noe ikke stemmer helt. Vet Mega hadde visstnok priskrig på paprika før påske med 2pk xtra-paprika til 60øre til sammen. Altså 2pk ble solgt til 60øre. Sett det både her inne og på face at folk har skrevet om det, men jeg fant det ikke selv. Mulig jeg var for tidlig ute, for jeg var i starten av sist uke. 

De paprikaene de har hatt i First Price har vært king size da, så kostet mer enn 10kr stykket. Hos meg går det en del paprika så det er helt greit, men håper de får mer mangfold i størrelsene når jeg skal handle mer neste uke. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil anbefale å kjøpe frukt og grønnsaker på onsdager på meny. Da har de 30% av. Hjelper på litt iallfall.

Anonymkode: 43d16...e5a

Kun grønnsaker. Ikke at det er «kun», for det er bra det også. Så må en bare kunne prisene og vite hva som lønner seg å handle på Meny kontra andre steder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (5 timer siden):

Nei, det var riktig. Kjøpte selv to pakker paprika fra first price til den nette sum av 76 øre per to-pakk. Det var på kiwi samtidig, eller rett før, de begynte med priskrig på solo og marsipan osv.

Anonymkode: 36d3a...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Svinerull: mandag kostet den 70, i dag 130!

Anonymkode: 1f331...908

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skulle lage muffens ifra toro med barna vanlig pris er vel 17/23 kr som jeg husker det. Nå koster det 47 for en liten pose Toro muffens. Ble litt sjokkert at skal nesten koste 50+ . ..

En sun og god middags rett koster langt over 200 nå

Anonymkode: b1c45...4be

Muffinspose er jo hurtig versjonen og da blir det selvsagt dyrere enn du lager de fra bunnen av. 
Du sier lite hvor mange personer de 200 kr skal dekke middag til men du bør lett kunne lage middag til 3-4 personer på 200 kroner. Synest ikke det er så ille. 

Anonymkode: f43c3...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Like før påske kostet en pakke druer 50 kr.

Isbergsalat 31 kr/stk, ikke så ille i pris, men de har en lang periode vært små og lite kompakte. Faktisk ble kiloprisen cirka den samme for en pose krispsalat.

Paprika 89,90 kr/kg.

Alle prisene fra Rema

Anonymkode: 32795...e5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Like før påske kostet en pakke druer 50 kr.

Isbergsalat 31 kr/stk, ikke så ille i pris, men de har en lang periode vært små og lite kompakte. Faktisk ble kiloprisen cirka den samme for en pose krispsalat.

Paprika 89,90 kr/kg.

Alle prisene fra Rema

Anonymkode: 32795...e5b

Problematisk vær nedover i Europa pluss ingen vil slå på drivhusene pga strømpriser gjør at grønnsakene/ frukten blir dårligere/ dyrere. 

Anonymkode: f43c3...6f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (5 timer siden):

Kun grønnsaker. Ikke at det er «kun», for det er bra det også. Så må en bare kunne prisene og vite hva som lønner seg å handle på Meny kontra andre steder. 

Stemmer det, er grønnsaker og ikke frukt. Må ha blandet med noe annet tilbud.

Anonymkode: 43d16...e5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...