AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Del Skrevet 5. april 2023 Hvilken kjøkkenmaskin er best? Helst en som er god til å elte store gjærdeiger. Har Kitchenaid nå, men hvis det er over 700 g mel i oppskriften, sliter den med å elte. Ønsker meg en maskin der man kan lage flere enn ett grovbrød av gangen, f.eks. Og gjerne at den er solid og har allsidige funksjoner. Anonymkode: e6467...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Del Skrevet 5. april 2023 https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/bosch-universal-kjokkenmaskin-mum6n20a1/MUM6N20A1?gclid=Cj0KCQjwuLShBhC_ARIsAFod4fJfq4-UX0SKAWxb2DGVfesaCc0-71FTJtnOHbsjoT_xYgg0oIDgQz0aAmIFEALw_wcB Har den og den er god også på store deiger. Anonymkode: 381e2...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Del Skrevet 5. april 2023 Har denne, takler deiger opp til 4kg 👌🏻 Anonymkode: 836c9...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Del Skrevet 5. april 2023 Den nyeste til Wilfa! Hadde en dyr Kenwood som hoppet ned av benken. (Alltid mye risting.) Wilfa sin hopper ikke. Anonymkode: d5496...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Del Skrevet 5. april 2023 Jeg fikk nylig Ankarsrum av mannen, og holder på å tester den ut. Men så langt er jeg kjempefornøyd. Det blir 3 brød av oppskriften jeg bruker, og Ankarsrum takler det fint. Den står også veldig stødig på benken, så mens deigen eltes så kan jeg gå fra maskinen og rydde bort ting jeg har brukt osv. Det er en tilvenning, og en annen måte å bake på, men tar man seg tid til å bli kjent med maskinen så skal det nok gå bra. Har også brukt den til rundstykker, pizzabunn, marengs og krem, og er veldig fornøyd med plastbollen og visper også. Anonymkode: e6a1d...6c7 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Del Skrevet 5. april 2023 Kenwood Anonymkode: a7459...79a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. april 2023 #7 Del Skrevet 7. april 2023 (endret) Ankarsrum, uten tvil! Endret 7. april 2023 av Brunhilde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. april 2023 #8 Del Skrevet 7. april 2023 Ankarsrum! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg virkelig elsker min Kenwood XL. Den klarer tre grovbrød, men da må jeg passe på at den ikke hopper. Da jeg leste ulike tester kommer Ankarsrum utvilsomt best ut når det kommer til elting av grovbrød og tunge oppgaver. Men Kenwood kom bedre ut som en allaround maskin, til visping, blanding løse deiger, og mulighet for tilleggsutstyr. Da grovbakst bare er en liten del av hva jeg bruker maskinen til (foretrekker eltefritt) falt valget mitt på Kenwood. Anonymkode: f1c72...6bf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petunia2 Skrevet 7. april 2023 #10 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg baker mye og vil si Ankarsum uten tvil, ingen over ingen ved siden. Du sier du først og fremst skal bruke den til gjærdeiger. Da har du samme bruken som meg. Investerte for noen år siden i 1500w Kenwood Major (de som har dårlig erfaring m Kenwood Major har kjøpt de svakere utgavene, de er kun brukelige til kaker og liten pizzadeig), og var fornøyd lenge. Helt til jeg ville sette store brøddeiger på 3-4 brød. Da er rett og slett ikke bollen stor nok, og den gjør ikke en god nok jobb. Jeg vil si Ankarsum til gjærdeiger, og Kenwood til kaker. (Skulle egentlig selge Kenwooden, men beholdt den til kakebaksten😄) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #11 Del Skrevet 7. april 2023 Takk for svar, alle sammen! Ser ut til at det er Ankarsrum som passer best til mitt bruk, da. Jeg har jo Kitchenaiden fra før, og den duger godt til alt annet enn store gjærdeiger. -TS Anonymkode: e6467...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #12 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar, alle sammen! Ser ut til at det er Ankarsrum som passer best til mitt bruk, da. Jeg har jo Kitchenaiden fra før, og den duger godt til alt annet enn store gjærdeiger. -TS Anonymkode: e6467...ea8 Godt valg Så må du velge farge Jeg har Harmony Beige og synes den er fin, men det er også mange andre fine farger Anonymkode: e6a1d...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodefraBergen Skrevet 12. april 2023 #13 Del Skrevet 12. april 2023 Sjekk ut Probaker, den er god på gjærdeiger, den har en litt annen design og man unngår typisk problem med at deigen kryper opp på eltekroken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. april 2023 #14 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg har prøvd begge og synes Kenwood er best (velg den med kraftigst motor). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 9.54): Takk for svar, alle sammen! Ser ut til at det er Ankarsrum som passer best til mitt bruk, da. Jeg har jo Kitchenaiden fra før, og den duger godt til alt annet enn store gjærdeiger. -TS Anonymkode: e6467...ea8 du vil få en annen hverdag fra den ene til den andre der i allefall da den du har er en lettvekter i forhold til den du går for. Personlig valgte jeg Kenwood pga ting som kjøttkvern og annet utstyr fordi jeg bruker det like ofte som jeg har behov for elting av store posjoner men jeg tror at om du kun har behov for dette vil du bli superfornøyd med valget ditt. La oss høre da når du har testet litt hva du syns.. Anonymkode: ffcbf...0e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du vil få en annen hverdag fra den ene til den andre der i allefall da den du har er en lettvekter i forhold til den du går for. Personlig valgte jeg Kenwood pga ting som kjøttkvern og annet utstyr fordi jeg bruker det like ofte som jeg har behov for elting av store posjoner men jeg tror at om du kun har behov for dette vil du bli superfornøyd med valget ditt. La oss høre da når du har testet litt hva du syns.. Anonymkode: ffcbf...0e2 Man får kjøpt kjøttkvern og annet tilleggsutstyr til Ankarsrum https://www.ankarsrum.com/no/product-category/tilbehor/ Anonymkode: e6a1d...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg har begge. Bruker Ankarsrum til gjærbakst, og Kenwood til pisking o.l. Ankarsrum er desidert best til deiger, den står som støpt på benken. Anonymkode: 122eb...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. april 2023 #18 Del Skrevet 13. april 2023 Ankarsrum har strengt tatt mye ekstrautstyr de også. Det eneste jeg tror man ikke får til Ankarsrum, men som Kenwood har, er food processor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): du vil få en annen hverdag fra den ene til den andre der i allefall da den du har er en lettvekter i forhold til den du går for. Personlig valgte jeg Kenwood pga ting som kjøttkvern og annet utstyr fordi jeg bruker det like ofte som jeg har behov for elting av store posjoner men jeg tror at om du kun har behov for dette vil du bli superfornøyd med valget ditt. La oss høre da når du har testet litt hva du syns.. Anonymkode: ffcbf...0e2 Jo takk, må vente og spare litt penger før jeg investerer. 😉 Har kjøttkvern til Kitchenaiden, men har ennå til gode å bruke den. Kikket på Ankarsrums nettsider, og det finnes utrolig mye tilleggsutstyr til den også. Tenker jeg klarer meg svært godt med det som er med i grunnpakken, det eneste jeg kunne tenke meg i tillegg etterhvert, er blender. -TS Anonymkode: e6467...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokk1 Skrevet 15. april 2023 #20 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.19): Jo takk, må vente og spare litt penger før jeg investerer. 😉 Har kjøttkvern til Kitchenaiden, men har ennå til gode å bruke den. Kikket på Ankarsrums nettsider, og det finnes utrolig mye tilleggsutstyr til den også. Tenker jeg klarer meg svært godt med det som er med i grunnpakken, det eneste jeg kunne tenke meg i tillegg etterhvert, er blender. -TS Anonymkode: e6467...ea8 Jeg kjøpte Ankarsrum, etter å ha brukt Kenwood Major i mange år. Og jeg er utrolig fornøyd. Hadde det typiske problemet med at Kenwood hoppet på benken, men Ankarsrum står fjellstøtt. Har brukt den til baking av brød og forskjellige deiger, kaker og kremer. Jeg kjøpte også utstyrspakke der blender fulgte med. Den er kjempebra! I tillegg har jeg også brukt kjøttkvernen og pølsehorn og lagd hjemmelagde pølser. Enda er det endel utstyr som jeg ikke har fått testet som var med i pakken (altså en tilleggspakke med ymse utstyr utover grunnpakken). Jeg er ihvertfall superfornøyd! 😃 Det er forresten én ting som man bør være litt obs på, og det er å bruke riktige visper. Jeg skulle lage en røre som ble litt vel fast, og det taklet ikke kremvispene. Men det følger med visper som er for smørkremer og litt hardere kremer osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå