AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Var sammen med en mann i ett år. Han var verdens beste kjæreste det første halvåret, men ut av det blå endret han seg helt og ble kald, respektløs, nedlatende og generelt uinteressert i meg og mitt. Egentlig gikk han vell bare tilbake til den personligheten jeg alltid har trodd han har hatt, da jeg kjente han fra før og så på han som litt arrogant og respektløs. Da han var en drømmekjæreste i starten av forholdet trodde jeg dermed at jeg hadde tatt feil av han, frem til disse sidene ut av det ble overtok hele forholdet. Jeg jobbet som en helt for å finne ut av hvorfor han hadde kjølnet så veldig, men han ville ikke snakke med meg og alle krangler og alt skulle bare glattes over. det ble slutt mange ganger i løpet av det «dårlige» halvåret, for batateller. Tilslutt tok jeg han på ordet og flyttet ut, og siden har han villet ha meg tilbake over flere perioder (det ble slutt for 2 år siden). Jeg merker at han mest vil ha meg tilbake når jeg er avvisende, og gir jeg etter kjølner han fort og dropper meg for ingenting. Jeg klarer likevel ikke å slippe han helt, og ønsker meg tilbake til det som var bra i forholdet og er redd for å forspille sjanser for å få det tilbake.. hva tror dere? Er det mulig eller holder jeg fast i et falskt håp der ingenting vil forandres? Anonymkode: 26b91...c4f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Den personen han var i det halve året du likte han, har nok lite å gjøre med hans faktiske personlighet. De aller fleste viser seg fra sin beste side i starten av et forhold, og noen er direkte falsk: der han høres ut til å være blant disse. Noen er bare grei for å oppnå ting: f.eks oppnå at den andre faller for dem. Jeg tror nok at den personen du så i han før dere ble sammen, og det siste halve året er det som er mest representativt for hvordan han er. Jeg tror nok du glemmer denne karen raskt om du bare dater andre, fordi de aller fleste menn greier å være grei mer enn 6mnd. Anonymkode: 6d54c...931 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den personen han var i det halve året du likte han, har nok lite å gjøre med hans faktiske personlighet. De aller fleste viser seg fra sin beste side i starten av et forhold, og noen er direkte falsk: der han høres ut til å være blant disse. Noen er bare grei for å oppnå ting: f.eks oppnå at den andre faller for dem. Jeg tror nok at den personen du så i han før dere ble sammen, og det siste halve året er det som er mest representativt for hvordan han er. Jeg tror nok du glemmer denne karen raskt om du bare dater andre, fordi de aller fleste menn greier å være grei mer enn 6mnd. Anonymkode: 6d54c...931 Ja, innerst inn så tenker jeg også dette.. men uansett hvor tungt det var å være sammen med han, så hadde jeg en ro i meg i forholdet som jeg ikke har kjent på i forhold tidligere, det var ikke noe annet jeg ville. Men kanskje det henget sammen med det håpet? At man klamrer seg fast? Og at man ofte lettere kan få (falske) følelser for menn som er kalde og ikke til å bli helt klok på? Det var jo veldig stormfullt med høye topper og dype daler, overøst av kjærlighet den ene dagen og oversett den andre. jeg kan ta meg i å finne stabile og trygge menn kjedelig, utvikler ikke de samme sterke følelsene for dem, selv om det er det jeg ønsker meg… hvorfor er det sånn!? ts Anonymkode: 26b91...c4f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, innerst inn så tenker jeg også dette.. men uansett hvor tungt det var å være sammen med han, så hadde jeg en ro i meg i forholdet som jeg ikke har kjent på i forhold tidligere, det var ikke noe annet jeg ville. Men kanskje det henget sammen med det håpet? At man klamrer seg fast? Og at man ofte lettere kan få (falske) følelser for menn som er kalde og ikke til å bli helt klok på? Det var jo veldig stormfullt med høye topper og dype daler, overøst av kjærlighet den ene dagen og oversett den andre. jeg kan ta meg i å finne stabile og trygge menn kjedelig, utvikler ikke de samme sterke følelsene for dem, selv om det er det jeg ønsker meg… hvorfor er det sånn!? ts Anonymkode: 26b91...c4f Ja, dette er jo traumebonding. Han holder deg interessert og du blir mer og mer hekta på de små dryppene av gode følelser han gir deg. Anonymkode: 45537...707 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, dette er jo traumebonding. Han holder deg interessert og du blir mer og mer hekta på de små dryppene av gode følelser han gir deg. Anonymkode: 45537...707 Kom hit for å si akkurat dette til TS. Du har vært sammen med en fyr som -er- respektløs og kjip, men følelsene dine vil ha det som var godt og fint, for det er slik det fungerer når man er veldig glad i noen som behandler deg kjipt. Det eneste som fungerer, dessverre, er å komme seg langt unna. Jeg har vært der TS, og per i dag blir jeg kvalm og uvel av å tenke på hvordan jeg hadde det og hele forholdet. Det var ekstremt usunt og jeg fant meg i ting man bare ikke skal finne seg i. Unner deg å få dette på avstand! Anonymkode: 5e92c...a69 1
Khloe P.T Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 Kortversjonen: Dette er ikke forenelig med et godt liv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Ts om du hadde lest noen andres skrive det innlegget du startet med hva hadde du sagt til dem ? Det er så tydelig syns jeg når du skriver det at dette ikke forholdet ikke er lurt. Anonymkode: f13d0...50d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Ingenting kommer til å forandres. Gå videre, ikke la deg ødelegge av å forsøke dette en gang til Anonymkode: 678e2...1fd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 Den snille eksen din eksisterer ikke. Det var bare et skuespill for å kapre deg. Og så kommer den ekte han frem når han har fanget deg. Den slemme eksen din. Hver gang du avviser han, spiller han skuespillet som en snill mann. Du savner ikke eksen din, men rollefiguren han spiller. Han eksisterer ikke, så vær så snill å glem han. Gi opp håpet. Det finnes mange fantastiske menn der ute som fortjener å gjøre deg lykkelig Anonymkode: 22216...005 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): .. Jeg merker at han mest vil ha meg tilbake når jeg er avvisende, og gir jeg etter kjølner han fort og dropper meg for ingenting. Jeg klarer likevel ikke å slippe han helt, og ønsker meg tilbake til det som var bra i forholdet... Anonymkode: 26b91...c4f Denne dynamikken er veldig destruktiv. Anonymkode: 4be7a...acb
svartkatt Skrevet 6. april 2023 #11 Skrevet 6. april 2023 Er dette kopi av et tidligere innlegg? Er ikke så lenge siden samme historie og spørsmål ble postet.. 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå