Gå til innhold

Fargevalg i alle rom i ett hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle farge alle rom i ett hus, hvilken farge hadde du da valgt til:

1) Soverom nummer 1,2,3,4.

2) Stor Gang og en farge til Liten gang.

3) Gang til loft.

4) Loft

5) Kjellerstue. 

6) Gang til kjellerstue.

7) Bad nummer 1,2

Uten å tenke på farge på møbler, gardiner osv.

Fyr løs.

Nå er alt hvitt og siden hvitt ikke er populært mer så trenger vi hjelp til fargevalg til familien vår.

Anonymkode: 85a24...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du skulle farge alle rom i ett hus, hvilken farge hadde du da valgt til:

1) Soverom nummer 1,2,3,4.

2) Stor Gang og en farge til Liten gang.

3) Gang til loft.

4) Loft

5) Kjellerstue. 

6) Gang til kjellerstue.

7) Bad nummer 1,2

Uten å tenke på farge på møbler, gardiner osv.

Fyr løs.

Nå er alt hvitt og siden hvitt ikke er populært mer så trenger vi hjelp til fargevalg til familien vår.

Anonymkode: 85a24...753

Alle vegger og rom ville jeg valgt Jotun Lady Pure Color kvalitetsmaling til

1) Soverom

Hovedsoverom for foreldre: Belgian Brown

Barnas rom, ville latt dem velge til en viss grad selv, men kanskje Devine til en jente, og Coastal Blue til en gutt. Eller omvendt om de velger det selv 🙂 Er det enda et soverom, ville jeg valgt Green Leaf.

Ganger og gang til loft (alle sammen for å ha en fellesnevner); Raw canvas

Loft (er det råloft til oppbevaring eller oppholdsrom?)  Laurbær (en lys grønn som frisker opp)

Kjellerstue : Adventure (nydelig terrakottafarge!) eller min STORE FAVORITT; Natural green (love it! 😍 )

Bad: skal de males? Beige i en eller annen tone, Modern Beige, evt Observe, som er gulbeige

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt en palett som jotun har sammensatt på forhånd. De har flere å velge mellom. Det er viktig at det er en helhet.

Anonymkode: 3c8fc...88e

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut årets farge oceandrøm.

Anonymkode: fb008...a2d

AnonymBruker
Skrevet

Stue: 12075 Soothing Beige 

Gangen: 1376 Frostrøyk

Hovedsoverom: (bare en vegg) 1233 Mohair

Barnesoverom: (hele rommet) 7628 Treasure

Anonymkode: d4d13...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt én hovedfarge til fellesrommene og maks 4-5 farger i huset til sammen. Det gjorde vi etter råd og veiledning fra firmaet som malte for oss, dette fordi vi ville ha det lunt og "rolig". Anbefaler og å velge fra noenlunde samme palett (kan være ulike farger, men ikke sprike fra varmt til kaldt) slik at du får en fin harmoni i overgangen.

Selv har vi muskatnøtt i gang, kjøkken, spisestue, stue, strappeoppløp, gang 2 og stue 2 (fellesrom), Savannah sunset på hovedsoverom, Washed linen på gjesterom, og beholdt gamle fargen (lys beige med ukjent fargekode - desverre, den er kjempefin), i soverom nr 3, begge badene, bod og vaskerom. 

Alle har forskjellige stil og hva de liker, men jeg elsker vår løsning, så verdt å vurdere mtp romfordeling, flyt og overgang, vi fikk som sagt god hjelp til å ta de valgene vi gjorde. 

Anonymkode: a0021...477

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det kan bli veldig voldsomt hvis du skal ha forskjellig farger i hvert rom 

Anonymkode: 3a2d0...32b

AnonymBruker
Skrevet

Hvitt (eller veldig lyse farger) er jo på vei inn igjen? 😅

Uansett umulig å komme med gode fargeråd uten å se rommene, planløsningen, lys, vinduer etc! 

Anonymkode: 2bf83...4aa

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (23 timer siden):

Alle vegger og rom ville jeg valgt Jotun Lady Pure Color kvalitetsmaling til

1) Soverom

Hovedsoverom for foreldre: Belgian Brown

Barnas rom, ville latt dem velge til en viss grad selv, men kanskje Devine til en jente, og Coastal Blue til en gutt. Eller omvendt om de velger det selv 🙂 Er det enda et soverom, ville jeg valgt Green Leaf.

Ganger og gang til loft (alle sammen for å ha en fellesnevner); Raw canvas

Loft (er det råloft til oppbevaring eller oppholdsrom?)  Laurbær (en lys grønn som frisker opp)

Kjellerstue : Adventure (nydelig terrakottafarge!) eller min STORE FAVORITT; Natural green (love it! 😍 )

Bad: skal de males? Beige i en eller annen tone, Modern Beige, evt Observe, som er gulbeige

Hvorfor skal alle ha sand og beige nå? Er det ikke sannsynlig at dette er en trend som går like fort over som svart? 

Anonymkode: f3c85...b2a

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal alle ha sand og beige nå? Er det ikke sannsynlig at dette er en trend som går like fort over som svart? 

Anonymkode: f3c85...b2a

Dette med naturfarger og nøytrale beige sammen med matt grønn i mange toner samt blått, har vart noen år allerede. Beige finnes i mange toner, noen med gult innblandet, som gir et varmt og innbydende inntrykk. Andre beigetoner har et snev av rødt i seg og blir dermed brunere og varmere. Noen er mer gråbeige, og blir dermed kaldere. Alt etter hvordan man vil ha det :)

Dempet sort-perioden var fryktelig. Aldri noe jeg synes var fint. Det eneste jeg husker å ha lest av hun influenserdama Fotballfrue(?) var at hun malte i Dempet Sort hjemme, men hun endret det rimelig kjapt igjen. Det var ikke noe særlig, for å si det mildt.

Uansett, man kan ikke male og forvente at fargen skal være "moderne" bestandig, om det er det du mener. Det er fort gjort å male om når man blir lei eller vil ha noe annet. Det er det som er så fint med maling, det er ikke uopprettelig eller altfor dyrt å endre fargen i et rom eller to!

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan det ser ut, planløsning, lysforhold osv osv 🤷‍♀️

Er jo helt umulig å anbefale farger til hvert av rommene når man ikke har peiling på hvordan det ser ut

Anonymkode: 48dbe...b45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke si farger til alle rommene, men hadde nok gått for disse typer farger:

Lys beige

Kremhvit 

Evt en av veggene på soverommene i en annen farge som passer møblene, men lyse farger 

Hadde gjerne hatt en eller to vegger lys grønt (som den laurbær fargen noen linket til) 

Et palett med disse fargene synes jeg er perfekt, har alltid likt sånne farger bedre enn andre i et hus

Anonymkode: 74373...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt meg råd til veiledning fra en interiørkonsulent om jeg skulle ha fargesatt hele huset.

Det er også mulig å spørre på Jotun her:

https://fargerad.jotun.no/

Anonymkode: a14b8...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fargesatt hele huset vårt. Vi har valgt Sand, Gul antikk, Senses, Laurbær, Green Harmony, Rustikk Terracotta og Blushing peach, fordelt slik: 

1 etasje

Tre mindre soverom: Senses på vegg og tak. 
TV-stue: Laurbær på vegg og sand i tak
Vindfang og trappegang: Antikk gul på veggene, Sand i vegg ved trapp og i tak.  
Vaskerom: Blushing peach

2 etasje

Kjøkken/stue: Rustikk Terracotta på tre vegger og Sand på veggen med trapp til andre etasje. Sand i tak.
Hovedsoverom: Green Harmony på alle vegger og tak. 
Garderobe: Blushing peach. 
Bad: terrazzo med varme farger i gul, rosa og brun  

Anonymkode: 8bc31...a74

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva slags hus det er, romfølelse, lys, hva man ser ut vinduene osv. 

Jeg hadde tatt utgp i oppholdsrommet og jobbet utover. 

Anonymkode: 3807e...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...