Gå til innhold

Religion oppfordrer dumhet

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Abendstern
Inverto skrev (21 timer siden):

Det er det du sier ja. Andre kristne vil si noe annet. Helt rotete system

Denne tråden burde ikke dø enda

Det er ikke min mening nei. Det står ordrett i evangeliet etter Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inverto
Abendstern skrev (3 timer siden):

Det er ikke min mening nei. Det står ordrett i evangeliet etter Johannes.

Du forstår ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som skremmer meg, er at man kan gjøre alt man vil av faenskap og bare man tror at Jesus er Guds sønn så skal man bli "renset" for all synd og slippe straff... de fleste mennesker vet forskjell på rett og galt her på jorda og de som velger å gjøre det gale blir jo fengsla. Men i himmelen så skal man bli "belønna" for faenskapen man gjorde på jorda... slippe unna fordi man sier man tror på Jesus bare...

Anonymkode: cfe87...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det som skremmer meg, er at man kan gjøre alt man vil av faenskap og bare man tror at Jesus er Guds sønn så skal man bli "renset" for all synd og slippe straff... de fleste mennesker vet forskjell på rett og galt her på jorda og de som velger å gjøre det gale blir jo fengsla. Men i himmelen så skal man bli "belønna" for faenskapen man gjorde på jorda... slippe unna fordi man sier man tror på Jesus bare...

Kun Gud kjenner hjertet ditt, og hvis man virkelig tar i mot Jesus, altså tror at han er Guds sønn som døde for deg, så vil man også måtte gå i seg selv å ta et oppgjør med det gale man har gjort, be om tilgivelse og faktisk angre. Så det å faktisk tro på det som står i bibelen om Jesus og Gud, det kommer med en veldig god bieffekt, man får lyst til å gjøre det gode, for man ønsker å bli mer lik Jesus, som kun gjorde gode ting. Ingen er fortapte, uansett hvor ødelagt man føler seg; alle kan komme til Gud og Gud kan endre alle, for ingen ting er umulig for Gud!

Jeg synes det er interessant at den kristne tro både blir sett på som "for snill" (Uansett hva man har gjort så kommer man til himmelen om man tror) og "for streng" (hvis man ikke tar imot Guds gave, så kommer man til helvete når man dør, altså blir skilt fra Gud for alltid) 

Men det er ikke noe å bli skremt av, hvis himmelen finnes og er slik Gud beskriver den i Bibelen, så vil det være et sted hvor det ikke er mere smerte og sorg. Så da kommer det uansett ikke til å plage deg om noen som har gjort deg vondt tilfeldigvis skulle være i himmelen. Hvis Gud er Gud og alt stemmer, så er det ingenting å være redd for! Himmelen kommer til å være et godt sted! Gud har tenkt på alt, og det er rett og slett ikke alt vi kan forstå. 

Anonymkode: dbbb5...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern
Inverto skrev (8 timer siden):

Du forstår ikke

For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er en helt feilaktig påstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå er det jo haugevis av forskning som viser at de som er religiøse har lavere intelligens enn de som er ateister. Så jeg vil ikke si at religion oppfordrer dumhet - er mer riktig å si at religion tilsier lavere intelligens. Logisk nok.

Anonymkode: 14fee...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Jeg burde forklare hva jeg mener med dumhet

Det finnes intelligente religiøse folk. Det jeg snakker om er ikke intelligens, det er oppførsel.
Religion oppfordrer dum oppførsel, som for eksempel å tro på absurde ting uten bevis.
Det er dumt. Det er fult mulig å gjøre dumme ting uten å være dum.

Alle tabber seg ut noen ganger. Noen gjør det derimot mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...