AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg skal på utstilling med hunden min og lurer på om noen har gode tips å dele😄 Har skjønt det slik at det blir mye venting før man får komme inn i ringen, bør jeg kjøpe eget telt å vente i? Bur til hunden? Hva gjør jeg når vi kommer inn i ringen? Har prøvd å lete etter informasjon om hvordan vi skal stille opp og hvilken vei vi skal gå eller i hvilket mønster, men finner ikke noe…. Andre tips eller noe som jeg bør tenke på? Anonymkode: f9d33...392
Nutz Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Det blir mye venting ja, spesielt om hunden går videre. Først er det valper, så hanner, så tisper. Stol til deg selv og bur til hunden er lurt å ha med, men jeg har selv vært på utstilling uten og om du bare har en hund går det fint. Dommeren instruerer deg om hva du skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Du ser på andre utstillere som er i ringen, ser hvordan de går og hvordan de fører sine hunder, og så kopierer du dem når det blir din tur. Du trenger ikke bur når du bare har én hund, hvis hunden din er normalt lydig og legger/setter seg når du ber den om det og ikke utagerer eller begynner å trekke i båndet etc når andre hunder går forbi. Hunder skal være nybadet og ev klippet (hvis det er en rase som klippes) før utstilling selvfølgelig, men det vet du sikkert. Klørne også. Husk å ta med skål og vannflasker til å fylle på utover dagen, hvis det blir mye venting. Du burde i grunnen ha trent hunden din i å gå i ringen på forhånd og stå pent og stille mens dommeren (en fremmed) undersøker den, slik at den ikke "friker ut" og begynner å åle seg og kaste seg rundt fordi en fremmed person tar på den. Anonymkode: 5c2a7...330 1
Arx Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Dra på ringtreninger, der er det mye god hjelp å få. Ellers kan du sjekke videoer på YouTube for å se ca hvordan det foregår. Jeg bruker sammenleggbart bur og stol, husk silvershade om sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Takk for tips og råd👍🏼😄 skal på ringtrening med hundeklubben snart👌🏼 når en viser hunden i ringen; skal en gå i et spesielt mønster, eller på rett linje? Jeg har mye erfaring fra å stille hest, og da er det krav til hvilken vei en hår og i hvilket mønster😄 Anonymkode: f9d33...392
Lea Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for tips og råd👍🏼😄 skal på ringtrening med hundeklubben snart👌🏼 når en viser hunden i ringen; skal en gå i et spesielt mønster, eller på rett linje? Jeg har mye erfaring fra å stille hest, og da er det krav til hvilken vei en hår og i hvilket mønster😄 Anonymkode: f9d33...392 Som regel først rundt i en ring. Hund holdes i venstre arm og man løper da mot høyre sånn at hunden vises ut mot i midten av ringen og hund mot dommeren. Så sier ofte dommeren at man skal løpe opp og ned. Da løper man på tvers av ringen og i en rett linje, Og så sier dommeren som oftest i en trekant. Dommeren i enden av trekant. Og tilslutt opp på bord for små og noen også for mellomstore raser. Og de store står stående foran dommeren. Ikke så lett å forklare. Men dommeren forklarer hva man skal gjøre. Ringtreningskurs er veldig lurt 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå