Gå til innhold

Hvorfor går amerikanere med sko inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På reality serier så går nesten alle amerikanene inn i husene sine uten å ta av seg skoene. De sitter til og med med de samme skoene de går ute med i sofaer og senger. Hvorfor gjør de det? Det er veldig uhygienisk.

Anonymkode: 84bf7...164

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er tv. De går ikke med sko inne. Hvis skuespillere går uten sko hele dagen vil de få store problemer. 

Anonymkode: 88c68...040

Skrevet

Ja, det er uhygienisk og veldig vanlig, i veldig mange land.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er tv. De går ikke med sko inne. Hvis skuespillere går uten sko hele dagen vil de få store problemer. 

Dette er ikke snakk om skuespillere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Ja, det er uhygienisk og veldig vanlig, i veldig mange land.

Uff, jeg grøsser 😱

AnonymBruker
Skrevet

Dem er faktisk skjokka av at vi tar av sko

Anonymkode: d68b8...649

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anonymkode: d68b8...649

Tenker de ikke på at de går i spytt, blod, dyreavføring osv og drar med seg dette inn i huset og opp i sengene de skal sove i?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sett flere amerikanere på tiktok som framholder dette som en av de rare tingen de må venne seg til ved å bo i skandinaviske land. Både det at vi har skohylle i gangen, og at folk med kalde gulv har utlånssokker.

• Liker 11
Skrevet

Fordi gulvet er så skittent etter at man har gått med sko inne. Kanskje.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke så veldig langt sør i Europa før det ikke er vanlig å ta av skoene inne.

Anonymkode: 8623f...0cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo, mange amerikanere går faktisk med sko inne. Skikkelig ekkelt. Det er ikke bare på TV!

Anonymkode: 42f5c...e34

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal ikke så veldig langt sør i Europa før det ikke er vanlig å ta av skoene inne.

Anonymkode: 8623f...0cb

Riktig. Jeg bor i Hellas om omgås nesten bare grekere her. Skoene tas bare av om de er våte eller man har trødd i hundedritt eller søle. 

Men, gulvene er vanligvis flisbelagte, og vaskes svært ofte grundig med såpe og vann. Gulvtepper brukes bare i vinterhalvåret, og de skrubbes med vann og såpe og skylles godt før de får tørke i solen hver vår. Sko brukes ikke i sofa eller seng, og går man mye barbent inne og i hagen sommerstid er det vanlig å dusje føttene før man legger seg. Balkonggulv vaskes også svært ofte. 

Så det er ikke fullt så uhygienisk som det høres ut. Selv bruker jeg tøfler inne - som også vaskes jevnlig. 

Anonymkode: 04017...a9c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke vanlig der jeg bor i alle fall. Jeg kjenner i alle fall ingen som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Det var vanlig også i Norge før i tiden har min mor fortalt. Hun vokste opp på 30-40-tallet. 

Anonymkode: fa44a...4b5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Riktig. Jeg bor i Hellas om omgås nesten bare grekere her. Skoene tas bare av om de er våte eller man har trødd i hundedritt eller søle. 

Men, gulvene er vanligvis flisbelagte, og vaskes svært ofte grundig med såpe og vann. Gulvtepper brukes bare i vinterhalvåret, og de skrubbes med vann og såpe og skylles godt før de får tørke i solen hver vår. Sko brukes ikke i sofa eller seng, og går man mye barbent inne og i hagen sommerstid er det vanlig å dusje føttene før man legger seg. Balkonggulv vaskes også svært ofte. 

Så det er ikke fullt så uhygienisk som det høres ut. Selv bruker jeg tøfler inne - som også vaskes jevnlig. 

Anonymkode: 04017...a9c

Spania, Portugal -helt likt! 

Tipper det er mest sør i Usa det er snakk om også, ikke hvor de har vinter med snø og slaps. 

Anonymkode: 4f585...e6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke går de bare med sko inne men det er også populært med vegg til vegg tepper.🤮

Anonymkode: f502a...27c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her bruker vi flip-flops hjemme, er mye bedre enn svette føtter langs gulvet.

Anonymkode: 7244a...599

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme selv så reagerer ikke på det.

Anonymkode: 7741e...0c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjør det samme selv så reagerer ikke på det.

Syns du ikke det er ekkelt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns du ikke det er ekkelt?

Nei, ikke i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...