Gå til innhold

Burde ikke hun ta initiativ til neste date også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom i kontakt med en dame på Tinder for en måned siden. Vi skrev mange meldinger frem og tilbake i to uker før hun spurte om jeg ville gå en tur på henne for å bli bedre kjent. Det ville jeg jo, så vi møttes en uke senere. Det er nå nesten to uker siden vi gikk tur.

Det som ikke jeg nevnte til henne er at jeg kommer til å være veldig utilgjengelig de neste ukene fordi det er mye å gjøre på jobb, sykdom i nærmeste familie og diverse andre greier (som hun egentlig ikke har så mye med, siden vi ikke kjenner hverandre så godt enda).

Men hun har tolket det som (og spurt om) at jeg ikke er så interessert siden jeg ikke sender så mye meldinger lenger og heller ikke har tatt initiativ til en ny date. Hun har heller ikke tatt initativ til en ny date. Hadde det ikke vært naturlig om hun tok initiativ til en ny date siden hun tydelig er interessert i å møtes igjen, eller er det opp til meg å gjøre det? 

Anonymkode: 47384...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det opp til deg å følge opp og si at du er opptatt. Hun gjorde så dere møttes første gang

Anonymkode: 93319...d44

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart folk forblir single. 

I de aller fleste relasjoner forventes det gjensidighet. Hun tok initiativ først, neste gang er din tur. Rince and repeat

Anonymkode: 300c3...dd4

• Liker 12
Skrevet

Nå har du gjort henne usikker på om du er interessert, og da er det ditt ansvar å komme på banen igjen.
Har hun litt verdighet så maser hun jo ikke på folk som blir stille, og ikke gir noen plausibel forklaring. Å føle at man ikke skylder andre en forklaring på hvorfor man skygger unna, men likevel tror at de beholder interessen; det høres jævlig entitled ut.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg må drive å ta all initiativ og fyren i tillegg blir mer stille uten å oppgi grunn avskriver jeg han selvsagt som uinteressert 🤦‍♀️

Anonymkode: 4267b...a80

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da får du ta på deg langbuksene, mann, og ta initiativet!

Anonymkode: a3b9d...02a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom i kontakt med en dame på Tinder for en måned siden. Vi skrev mange meldinger frem og tilbake i to uker før hun spurte om jeg ville gå en tur på henne for å bli bedre kjent. Det ville jeg jo, så vi møttes en uke senere. Det er nå nesten to uker siden vi gikk tur.

Det som ikke jeg nevnte til henne er at jeg kommer til å være veldig utilgjengelig de neste ukene fordi det er mye å gjøre på jobb, sykdom i nærmeste familie og diverse andre greier (som hun egentlig ikke har så mye med, siden vi ikke kjenner hverandre så godt enda).

Men hun har tolket det som (og spurt om) at jeg ikke er så interessert siden jeg ikke sender så mye meldinger lenger og heller ikke har tatt initiativ til en ny date. Hun har heller ikke tatt initativ til en ny date. Hadde det ikke vært naturlig om hun tok initiativ til en ny date siden hun tydelig er interessert i å møtes igjen, eller er det opp til meg å gjøre det? 

Menn i dag er gørrlate, altså. De skal sitte på telefonapper med hånden ned i potetgullposen mens de sveiper hit og dit, så skal damene be dem ut på date HVER gang, mens de selv gjør seg "utilgjengelge"? Så lurer mennene på hvorfor de ikke får damer :D 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Om jeg må drive å ta all initiativ og fyren i tillegg blir mer stille uten å oppgi grunn avskriver jeg han selvsagt som uinteressert 🤦‍♀️

Anonymkode: 4267b...a80

Nettopp. Ingen fornuftige kvinner gidder å krype på den måten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har nærmest ghostet henne. 
Har du ikke noe særlig sosial trening siden dette glipper sånn? 

Anonymkode: e3e27...a7d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Hun maste vel ikke, men spurte om hva som skjer da det hadde vært stille noen dager (og jeg tok kontakt). Da forklarte jeg i grove trekk hva som var greia. 

Nå har vi skrevet litt igjen, men ikke avtalt en ny date enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts her. 

Hun maste vel ikke, men spurte om hva som skjer da det hadde vært stille noen dager (og jeg tok kontakt). Da forklarte jeg i grove trekk hva som var greia. 

Nå har vi skrevet litt igjen, men ikke avtalt en ny date enda. 

Du kan ikke forvente at hun tar initiativ igjen. 

Anonymkode: dde6c...e1f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke en mann som skriver denne posten. Om han hadde vært så travel, men interessert, som han påstår, hadde han ikke skrevet på kg fremfor å sende en invitasjon til daten. Dette er nok damen som beskriver situasjonen ut fra hvordan hun ser situasjonen fra andre siden. 

Så svaret blir at han burde absolutt tatt initiativ til ny avtale. MEN hvis du vil, kan du spørre han om å møtes igjen. Det går helt fint. Dating går av og til litt tregt i starten før man går utviklet interesse, så bare hør med han om han er ledig en dag denne eller neste uke, og prøv å avtale noe konkret😊

Anonymkode: de47d...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du hun skal gjette når du ikke er opptatt lenger da eller hva tenkte du? Vil du at hun skal spørre så du kan svare nei? 

Anonymkode: 76e15...456

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun tok initiativ til første date og spurte til og med hvorfor du er så stille. Nå forventer du at hun spør deg ut igjen? Hvem er du liksom? Haha, bare sitt og vent du. En annen mann med mer baller kommer til å få hennes oppmerksomhet. 

Anonymkode: c1208...77c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen skal ta styringa. 

Anonymkode: b6101...659

• Liker 1
Skrevet

Dere må snakke sammen. Hadde vært naturlig for meg å si ifra at jeg kommer til å være litt opptatt en stund. Ihvertfall om jeg var interessert i videre kontakt. Dette minner meg om en annen tråd der ei ikke hørte fra en date på flere dager, også viste det seg at han hadde vært på jobb uten mulighet til å svare på meldinger eller sende. Skjønner ikke hvorfor han eller du ikke sa noe om det på forhånd. 

Skrevet

Da sier du at du er interessert i å gå på nye tur, eller bli bedre kjent med henne, og finner en dato og evt bare en time du kan innimellom alt det andre. Tid finner men hvis man er interessert nok. Man trenger jo ikke treffes lenge av gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Å vente på en dame tar initiativ er risky saker, de tør ofte ikke ta initiativ, og derfor veldig redd for å bli avvist siden de har lite erfaring med dette. Synd, men sånn er det, så da må man ta initiativ selv 

Anonymkode: a837a...0ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...