Gå til innhold

Er utseende alt når det kommer til forhold og sexliv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!. mann på 32 her. vært singel en god stund nå i det jeg har datet sporadisk. I det jeg utforsket dating livet og forhold generelt har jeg kommet fram til at utseende er en veldig veldig stor vekikloss når det kommer til forhold. Kanskje ikke eksklusivt, men ikke langt ifra. Var i en samtale med ei god venninne av meg jeg ble kjent med gjennom en hobby vi deler, snakket da om at jeg hadde vært singel lenge, da fortalte hun at hun bare ikke skjønte hvordan en mann som meg kunne være det siden jeg hadde det fleste kvaliteter kvinner er ute etter. Ble smigret også spurte jeg hun om jeg var aktuell for hun. hun sa ja absolutt, men hun hadde dessverre type. sjekket det i etterkant og fant ut at hun er singel og ganske aktiv i dating apper.

det er en kjent greie at kvinner antyder på at personlighet og intet annet spiller noe rolle og at det er menn som bryr seg om utseende i større grad. så hvorfor swiper kvinner kun på 5% av tider profilene av menn?. Vet at mange menn ble sammen med kvinner kun fordi de kontaktet dem gjerne ut av det blå, men det har jeg aldri erfart skjer med kvinner. Eller engang ei litt eldre kvinne på 48 ble sammen med en på 39 ut fra første kontakt.

Spærsmålet er hvorfor i allverden vil ikke kvinner si det som det er? de er interessert i utseende først og fremst.hvorfor antyde noe annet når det ikke stemmer?

Anonymkode: fd06b...54a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner bryr seg mest om utseende jo yngre de er, men jo ble de blir som for eksempel etter 25 så bryr dem seg mest om hvordan mannens personlighet er. en av grunnene kan være at ikke er noe deilig utseende i 30 og 40 alderen.

Anonymkode: 9517d...99c

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her.

Ja utseende hadde veldig mye å si da jeg var yngre og en av grunnene var å imponere vennekretsen eller vise frem typen på sosiale medier, men nå er ting annerledes, har ingen jeg vil imponere enn meg selv og er sammen med en mann jeg ikke tror jeg hadde klart å leve uten. Han er skallet og litt lubben, ingen Sixpack eller midtskill heller ingen bubble butt. 

Anonymkode: 7d48e...59b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Må med hånden på hjertet fastslå at utseende ikke spiller noen rolle for hvem jeg går inn i forhold med.
Min siste kjæreste er faktisk direkte stygg, men jeg var sjarmert, og da blir det underordnet. I mine øyne ble han likevel sexy, fordi han var fascinerende ellers. 
Godt utseende kan være en bonus om alt det andre er på plass, men det er ikke det som fanger interessen min fra start.

Er helt åpen for at vi mennesker er ulike, og at andre legger mye mer vekt på det enn jeg selv gjør. De aller fleste jeg møter har jeg jo ingen som helst interesse av eller dragning mot. Kun en liten håndfull gjennom et langt liv. Kanskje de jeg har avvist har innbilt seg selv at det var fordi de var stygge? Who knows.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlighet er helt klart viktigst, men apper som Tinder baserer seg jo omtrent bare på utseende. Jeg bruker ikke Tinder på grunn av dette.

I virkeligheten har jeg ved flere anledninger blitt forelsket eller betatt av menn jeg til å begynne med ikke fant spesielt attraktiv, fordi personligheten var fantastisk. 

Anonymkode: d2ae9...fa0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en "type" utseendemessig, det er et ganske vidt spekter, men det er mulig å falle utenfor også (for å ha det skriftlig så er min "type" menn med litt pappakropp, ca 170-185 høye, og må ha greit med hår på brystet og noenlunde velstelte tenner - ikke store krav altså). Jeg tror mine preferanser er ganske normale, basert på hvem venninnene mine er sammen med.

Men jeg faller absolutt for personlighet, ikke utseende, og jeg forelsket meg i mannen min over nett, uten å engang ha sett noe bilde før vi møttes IRL. Han var heldigvis innenfor preferansegruppen min - det er det jo veldig mange menn som er. 

Hadde Tinder eksistert dengang så KUNNE jeg, som du påpeker, ha sveipet "ja" på minst 50% av mennene der dersom man kun går etter utseende. Godt mulig det ville inkludert deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlighet er helt klart viktigst, men apper som Tinder baserer seg jo omtrent bare på utseende. Jeg bruker ikke Tinder på grunn av dette.

I virkeligheten har jeg ved flere anledninger blitt forelsket eller betatt av menn jeg til å begynne med ikke fant spesielt attraktiv, fordi personligheten var fantastisk. 

Du gir vel ikke sjansen til en fyr å vise personligheten hvis ikke utseende falt i jord. hadde du?

Anonymkode: 7e59b...6e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet blir viktig når resten ikke er på plass.. og de fleste menn har ikke "resten på plass", dessverre. Dessuten lærer jo kvinner seg at de selv blir valgt/valgt vekk på grunn av utseendet, og dermed blir jo veien kort til å gjøre det samme selv.

Jeg syns også det er kjedelig at menn er så utseendefiksert, men ettersom jeg har blitt det selv må jeg nesten akseptere det. Og slik er det kanskje for deg også, ts? 

Anonymkode: a5e65...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spiller utseende en rolle, men det betyr ikke alt, og langt fra det. Dessuten har vi ulike preferanser angående utseende. Jeg har likt utseende på de menn jeg har hatt forhold til, men to av dem ble av mine venninner omtalt som mindre pene. At de var overrasket over at jeg fant dem tiltrekkende. De så ikke det jeg så. Jeg synes ikke mine venninners menn er tiltrekkende heller, bortsett fra ene. 

Anonymkode: 9331f...b8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan personlighet være viktigst, hvordan i allverden hadde en mann klart å vise personligheten sin dersom kvinnen synes utseende hans var blæ..

personlighet teller innenfor en rekke etter at fysisk attraktivitet er godkjent.

Anonymkode: 85bdb...c77

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei!. mann på 32 her. vært singel en god stund nå i det jeg har datet sporadisk. I det jeg utforsket dating livet og forhold generelt har jeg kommet fram til at utseende er en veldig veldig stor vekikloss når det kommer til forhold. Kanskje ikke eksklusivt, men ikke langt ifra. Var i en samtale med ei god venninne av meg jeg ble kjent med gjennom en hobby vi deler, snakket da om at jeg hadde vært singel lenge, da fortalte hun at hun bare ikke skjønte hvordan en mann som meg kunne være det siden jeg hadde det fleste kvaliteter kvinner er ute etter. Ble smigret også spurte jeg hun om jeg var aktuell for hun. hun sa ja absolutt, men hun hadde dessverre type. sjekket det i etterkant og fant ut at hun er singel og ganske aktiv i dating apper.

det er en kjent greie at kvinner antyder på at personlighet og intet annet spiller noe rolle og at det er menn som bryr seg om utseende i større grad. så hvorfor swiper kvinner kun på 5% av tider profilene av menn?. Vet at mange menn ble sammen med kvinner kun fordi de kontaktet dem gjerne ut av det blå, men det har jeg aldri erfart skjer med kvinner. Eller engang ei litt eldre kvinne på 48 ble sammen med en på 39 ut fra første kontakt.

Spærsmålet er hvorfor i allverden vil ikke kvinner si det som det er? de er interessert i utseende først og fremst.hvorfor antyde noe annet når det ikke stemmer?

Dette var antageligvis en veldig pen dame og det at hun komplementerte dine egenskaper var ikke en invitasjon til at du skulle spørre henne om du var aktuell for henne. 

Hva gjør du selv da? Tar alt som tilbyr seg? Tenker du har noen ønsker om hvordan en framtidig partner skal se ut du også. 

Anonymkode: c46c8...f0b

• Liker 3
Skrevet

er mye mer enn utseende som betyr noe. men jeg f.eks stikker om han har feminine fakter og bevegelser. det liker jeg i mine homofile venner, men ikke i en evt mann jeg skal tenne på.

jeg er også kresen på hodefasong (:hoho:) og hår. har han ikke hår, så må hodefasongen hans passe til å være skallet. det hjelper uansett ikke å være snill og grei om jeg ikke tenner på deg i utgangspunktet.  jeg skjønner ikke poenget med å senke kravene. hvorfor skal man date noen man ikke tenner på.

men man må belage seg på at man kan ende opp alene når man ikke senker kravene, så det kommer vel mest an på hvor mye man ønsker seg en partner. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du gir vel ikke sjansen til en fyr å vise personligheten hvis ikke utseende falt i jord. hadde du?

Anonymkode: 7e59b...6e5

Det starter ofte med vennskap for min del.

• Liker 3
Gjest Abendstern
Skrevet

Utseende hjelper mye, men er ikke alt. Jeg er et levende eksempel på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg hadde det fleste kvaliteter kvinner er ute etter. Ble smigret også spurte jeg hun om jeg var aktuell for hun. hun sa ja absolutt, men hun hadde dessverre type. sjekket det i etterkant og fant ut at hun er singel og ganske aktiv i dating apper.

Du spurte rett ut om du var aktuell for hun.

Hva skal hun da svare? Nei?

Hvor klein stemning blir det da? Hun avviste deg på en pen måte. Det kalles sosiale antenner. Hennes var sterkere enn dine.

Jeg har en veldig god kompis. Vi er like gamle, jeg er glad i han, og han er kjekk. Helt min type utseendemessig 

Liker å henge med han.

Men det holder med en kveld iblant.

Hvorfor han ikke er kjærestemateriale? Jeg syns han prater litt lite, og blir litt for stille iblant. 

Jeg hadde kjedet meg i lengden. Han er likevel en jeg kunne anbefalt til andre kvinner, da han er en fin kar.

En annen kompis av meg, ser og bra ut, og er veldig ålreit.

Hvorfor ikke kjærestemsteriale? Han er for sosial og må ha for mange rundt seg, helst hver dag. Egentlig en fin egenskap. Og han er verdens mest oppmerksomme kjæreste. Men han blir litt mye....

Man kan like noen, og synes de ser bra ut.

Betyr ikke at man ser for seg personen som kjæreste.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Utseendet er emballasjen, hva som er inni pakka er det som teller, men det er jo emballasjen man ser når man er ute og shopper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utseende betyr mer for menn enn for kvinner. 

Anonymkode: 53b40...a41

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er som I Grosny skriver, det er emballasjen man ser først, men det hjelper ikke hvis det som er inni ikke er noe særlig. Tinder er jo et sted hvor man kun baserer seg på utseende, og man får utvalg deretter.

Skal sies, jeg møtte samboer på Tinder, jeg syntes han var vanvittig kjekk, men egentlig litt annerledes enn det jeg vanligvis faller for. Uansett, han hadde jo personligheten som sto til, så jeg var bare ekstremt heldig. Han hadde lett en stund, vært singel i mange år før han møtte meg. 

Så. Det er ikke enkelt for noen, stort sett, utseendet teller noe, men overhodet ikke alt. 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, jeg begynner i den andre enden. Blir jeg kjent med noen jeg faller for, så kan utseendet være en bonus, men det er ikke et hinder om det ikke er så bra.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til at kvinner swiper "ja" på så få menn er på ingen måte utseendet, men profilen i sin helhet. Mange menn har kornete selfies i et speil, bilder med dårlig kvalitet, bilder i bar overkropp, på treningssenter etc. Dette er et klart "nei", uansett hvor kjekk og godt trent mannen måtte være. Mye heller kort, lubben og skallet med en kvalitetsprofil og gode bilder, enn lavkvalitet. 

Anonymkode: bc2a4...3cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...