AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg har fått påvist HPV-viruset og har fått beskjed om å ta ny test om 24 måneder eller tidligere hvis jeg opplever symptomer. I min familie har man hatt både eggstokk og livmorhalskreft. Er det vanlig å måtte vente 24 måneder på oppfølging, vil ikke det gi god grobunn for celleforandringer hvis det blir noen? Anonymkode: 86139...1be
Andro Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Celleforandringer oppstår ikke umiddelbart etter smitte, så du må vente til de ser hvordan kroppen takler virusinfeksjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Hva hvis man har påvist både celleforandringer og hpv virus. Hvor stor er sjansen for kreft? Anonymkode: a6c7f...182
Topsi Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva hvis man har påvist både celleforandringer og hpv virus. Hvor stor er sjansen for kreft? Anonymkode: a6c7f...182 Det er hpv-viruset som gir celleforandringer, det er derfor disse følges opp, sjansen vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Andro skrev (22 minutter siden): Celleforandringer oppstår ikke umiddelbart etter smitte, så du må vente til de ser hvordan kroppen takler virusinfeksjonen. Men de ser vel ikke hvor lenge jeg har hatt det? Det er allerede to år siden jeg tok sist test. Man vet jo ikke om det kom en måned etter eller en måned før ny test. Synes bare 24 måneder er veldig lenge å vente. Anonymkode: 86139...1be
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men de ser vel ikke hvor lenge jeg har hatt det? Det er allerede to år siden jeg tok sist test. Man vet jo ikke om det kom en måned etter eller en måned før ny test. Synes bare 24 måneder er veldig lenge å vente. Anonymkode: 86139...1be Hva slags test? Celleprøve eller annen test? Anonymkode: 831b6...fb2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men de ser vel ikke hvor lenge jeg har hatt det? Det er allerede to år siden jeg tok sist test. Man vet jo ikke om det kom en måned etter eller en måned før ny test. Synes bare 24 måneder er veldig lenge å vente. Anonymkode: 86139...1be Det er jo ikke noe problem å ta en ny sjekk før det har gått 24 mnd. Det bestemmer jo du. Bare bestille time hos fastlege eller privat gynekolog. Man sier vel at kroppen bruker opp til 24 mnd på å bekjempe en HPV infeksjon. Men som sagt, er du usikker så tar du en ny sjekk. Anonymkode: d8747...f2d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva slags test? Celleprøve eller annen test? Anonymkode: 831b6...fb2 Jeg tok celleprøve. Anonymkode: 86139...1be
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke noe problem å ta en ny sjekk før det har gått 24 mnd. Det bestemmer jo du. Bare bestille time hos fastlege eller privat gynekolog. Man sier vel at kroppen bruker opp til 24 mnd på å bekjempe en HPV infeksjon. Men som sagt, er du usikker så tar du en ny sjekk. Anonymkode: d8747...f2d Tenkte jeg tar en ny test før det går 24 måneder. Med familiehistorikken min så har jeg ikke dårlig samvittighet for det. Var bare nyskjerrig på hvorfor man skal automatisk vente 24 måneder, spesielt når man ser historikk og når man tok test sist. Anonymkode: 86139...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå