Gå til innhold

Forsinket mens etter blodgivning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Over en uke siden jeg gav blod, og skulle egentlig hatt mensen for noen dager siden. Alltid regelmessig syklus, maks 31 dager, men som regel 28. Er nå på dag 33 og blir helt stresset. Jeg er kun 31 år, så overgangsalderen er litt tidlig. 

Flere som har opplevd dette?

Anonymkode: cffd2...fda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Noen andre som har opplevd dette? (Skulle egentlig stå i hovedinnlegget, men ser det ble publisert litt fort).

AnonymBruker
Skrevet

Gitt blod i 20 år og aldri hatt problemer med mensen i den forbindelse. 

Anonymkode: 48a8d...4cd

AnonymBruker
Skrevet

jeg fikk mensen som vanlig ( har hormonspiral så blør veldig lite riktignok ). Det kan være at kroppen din bare er litt stresset etter å ha gitt blod. Er det første gangen du gav?

Anonymkode: f705a...c51

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var første gang, og det ble en del stress rundt det. Fikk også forkjølelsesymptomer dagen etter og måtte ringe blodbanken for å gi beskjed. Var også en uke med lite søvn og mye jobbstress i dagene etter at jeg hadde gitt. Men kroppen har taklet sånt tidligere uten at syklusen forskyves. Har tatt jerntabletter i ettertid, kanskje det kan ha innvirkning?

AnonymBruker
Skrevet

Helt tilfeldig dette.. mensen endrer seg for hvert tall  du kommer til. 30 årene er sånn..40 årene er sånn..50 ..blæ..

Anonymkode: f48df...571

AnonymBruker
Skrevet

Hvis graviditet kan utelukkes, så vil jeg tippe det enten er stress eller tilfeldig. Jeg har veldig stabil syklus med få variasjoner, men fikk mensen hele 5 dager for sent en gang jeg var gjennom en stressende periode. Har vært gjennom stressende perioder både før og etter uten at det har hatt innvirkning. 

Anonymkode: 223e5...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det er tilfeldig. Mensen er regelmessig helt til den plutselig ikke er det, sånt skjer med alle.

Anonymkode: 3fb38...23f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha fått covid da? I og med at du nevnte forkjølelsessymptomer. Hos meg påvirket både covid og vaksine syklusen. 

Anonymkode: 1ddf8...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...