Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette synes ikke å være en lett oppgave. Vi gikk ut med henne hver dag i en måned uten at hun vil gå noe særlig. Nå har jeg latt døren stå åpen hver dag siden lørdag. Hun går ut på terrassen og så tett inn igjen. Hvis jeg lukker døren når hun er ute så får hun panikk. 

Hvor lenge må jeg regne med at det tar før hun tør være ute og jeg kan lukke igjen døren. Blir veldig kaldt her inne.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må hun ut da? 

Jeg har hatt mange katter, alle har selv søkt ut. De har fulgt med fra vinduskarmen og etterhvert har det vært tydelig at de vil ut.

Anonymkode: d4e2f...63f

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor er det så viktig for deg at hun går ut? Hun går ut når hun vil og er trygg. 

Anonymkode: 62329...d48

Skrevet

Hun viser når hun er inne at hun trenger mer plass. Hun hopper fra møbel til møbel, klatrer opp i gardiner, springer opp og ned trappen. Hun er en veldig aktiv katt.

Og så er det så enkelt som at alle trenger frisk luft.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (12 timer siden):

Hun viser når hun er inne at hun trenger mer plass. Hun hopper fra møbel til møbel, klatrer opp i gardiner, springer opp og ned trappen. Hun er en veldig aktiv katt.

Og så er det så enkelt som at alle trenger frisk luft.

Da får du tilrettelegge sånn at hun kan komme seg opp i høyden. Det har vi gjort med flere skap blant annet. 
Hvorfor er det viktig for katten å være ute alene for å få frisk luft? Den er ikke trygg. Så enten får du bli med den, eller godta at den ikke ønsker å være ute alene uten tryggheten ved en åpen dør. Katteluke er kanskje et alternativ om du eier boligen? 

Anonymkode: 62329...d48

Skrevet

Det blir nok vanskelig ☹️ katter se selvstendige dyr og gjør som de selv vil 🙂 håper du ikke har mye trafikk der du bor ☹️ 

Skrevet

Må hun være ute? Vi har 2 innekatter og de trives slikt. Går litt på terrassen når det fint vær. Men kommer fort inn igjen. Tar med de ut i hagen også men med bånd. 

Skrevet

Hva gjorde dere når dere var ute med henne? Lek? Kanskje litt snacks? Satt og slappet av? Det er hvertfall tre ting som kanskje kan få henne til å føle seg trygg ute.

Skrevet

Jeg tenker det vil komme av seg selv etterhvert som det blir varmere. Sitt utenfor huset med døra åpen, vil tro hun vil være sammen med deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Vent til sommeren kommer og gi henne tid. Jeg har ei på 2 år som foretrekker å være inne uansett hvor stor hage vi har eller hvor fint vær det er ute. Hun går ut for å gå på do, og så er det rett inn igjen. Hender hun er med meg når jeg jobber i hagen og da koser hun seg. Men når jeg går inn, så går hun inn.

Anonymkode: d600f...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...