AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg har alltid hatt problemer med sinnet mitt og nå begynner det å gå over grensa. Når jeg først blir sint tenker jeg ikke over hva jeg gjør eller sier. Jeg sier så stygge ting til andre, jeg slår, kaster ting og går vekk fra problemene mine etterpå. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg har eksplodert av sinne mitt og bryter ut i tårer. Hvordan skal jeg håndtere sinne mitt? Anonymkode: ea6dd...13d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Du oppsøker hjelp, du har sterkt behov for kurs i sinnemestring, og behandling for å håndtere følelsene dine. Og gjør det FORT, før noen anmelder deg for volden. Anonymkode: 9a429...01a 2
Anonym3434 Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du oppsøker hjelp, du har sterkt behov for kurs i sinnemestring, og behandling for å håndtere følelsene dine. Og gjør det FORT, før noen anmelder deg for volden. Anonymkode: 9a429...01a hvem skal jeg oppsøke hjelp hos? Lege? Endret 5. april 2023 av Anonym3434
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Fastlege, kanskje alternativ til vold tilbyr sinnemestrings kurs, privat psykolog hvis du har råd. Hvorfor blir du sint, og hvem er sinnet rettet mot? Det er viktig, sinne er en følelse ment å sette igang prosesser i kroppen som skal hjelpe deg ut av en truende situasjon. Dersom graden av sinne ikke står i stil med hva du reagerer på kan det være beviste eller ubevisste traumer som er med å skape reaksjonen din. Mens du venter på hjelp prøv meditasjon/selvhypnose, du finner mye bra på youtube/Spotify, og det hjelper faktisk Anonymkode: ad68c...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fastlege, kanskje alternativ til vold tilbyr sinnemestrings kurs, privat psykolog hvis du har råd. Hvorfor blir du sint, og hvem er sinnet rettet mot? Det er viktig, sinne er en følelse ment å sette igang prosesser i kroppen som skal hjelpe deg ut av en truende situasjon. Dersom graden av sinne ikke står i stil med hva du reagerer på kan det være beviste eller ubevisste traumer som er med å skape reaksjonen din. Mens du venter på hjelp prøv meditasjon/selvhypnose, du finner mye bra på youtube/Spotify, og det hjelper faktisk Anonymkode: ad68c...aa8 Jeg kan bli sint av alt. Det er liksom alltid sånne småting. For eksempel hvis jeg gjør noe feil, hvis noen andre sier noe eller gjør noe feil. Alt på en måte irriterer meg, jeg vet ikke selv hva jeg liker eller hva jeg kan gjøre selv for å slappe av litt mer. Jeg har blitt hypnotisert 2 ganger, merket ingen forskjell. Anonymkode: ea6dd...13d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 Bare å sette seg rett på ræva når det skjer. Såpass selvkontroll har alle. Spes om en er intr i å gjøre noe med det. Anonymkode: 61657...0e7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Samme her. Synes det hjelper å finne ut av hvilken følelse som ligger bak når jeg begynner å bli irritert, og når jeg først blir sint må jeg gå vekk og bare sitte helt stille. Anonymkode: f1d06...237
frøkna Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Alternativ til vold har kontor flere steder i landet og tilbyr hjelp for sinnemestring. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 Lær om hva du vanligvis blir sint av og unngå det. Ikke la det gå utover andre. Anonymkode: 2fea6...760
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 ISTDP er retta mot å takle sinne! Hviis du lærer deg å mestre dette får du en voldsom kraft til å klare deg. Anonymkode: 7cc4e...e9b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 En god start å innse selv at du er problemet. Da er det mulig å gjøre noe med det. Start med å gå til fastlegen din og fortell det du sier her. Da blir du henvist videre til rette personer som kan hjelpe deg. ❤️ Anonymkode: 2fea6...760
Andro Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Det eneste forsvarlige du kan gjøre er å oppsøke hjelp umiddelbart. Ring disse https://atv-stiftelsen.no/ Du er en fare for omgivelsene og ødelegger ditt eget omdømme, og kan ikke utsette det. Jeg synes også at du skal kontakte legen din og be om en utredning. Det kan skyldes alt fra hormonubalanse til udiagnostiserte tilstander som autisme. Dette må dere finne ut av, så du ikke ødelegger omgivelsene dine. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå