Gå til innhold

Kjæresten tar ut all frustrasjon i livet på meg - er det vanlig og bør jeg tåle det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min hadde er trøblete brudd før hun møtte meg og ulike utfordringer knyttet diverse ting før det også. Men da vi møttes snakket vi mye om det og hun var så snill og fin med meg. Jeg hadde selv vært i et problematisk forhold og følte vi forstod hverandre på en måte ingen andre gjorde, et perfekt par sånn sett. 

Så går tiden og hun ble gradvis mer krevende i forhold til ting jeg måtte gjøre for å vise at jeg elsket henne og terskelen for at jeg ble anklaget for å ikke lengre elske henne ble og blir stadig lavere. Forleden ble hun sur på meg og kjeftet på meg hele dagen og brukte dagen etter til å være spydig med meg. Hun innrømte senere at det var som hevn for dagen før. Nå blir det stadig mer mas om ting jeg skal kjøpe til henne og jeg frykter vi er på vei til å gå inn i et spor og et forhold som er det stikk motsatte jeg vil ha i et forhold. 

Jeg krever ikke så veldig mye, men syns det blir tungt når kjæresten krever mer og mer og ikke ser at hvis man ikke viser noe tilbake så blir det skjevbalanse som vil gå ut over forholdet.

Anonymkode: 7aa2c...3b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha det slik?

Anonymkode: d9c7d...ed2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke sunt ut på noen som helst måte.

Som du selv har lagt merke til, slik oppførsel vil vanligvis bare eskalere.

Det vil aldri bli nok. Uansett hvor mye du gjør eller oppofrer.

Anonymkode: 4362b...656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kreve at du skal kjøpe ting til henne? Du er vel ikke faren hennes 😄

Hvis du skal være i forhold med en drama queen, må du sette grenser. Jeg er sammen med en litt dramatisk mann, men jeg har satt grenser hele veien. Han får ikke bestemme hva jeg skal gjøre, nei.

Anonymkode: caa97...775

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg krever ikke så veldig mye, men syns det blir tungt når kjæresten krever mer og mer og ikke ser at hvis man ikke viser noe tilbake så blir det skjevbalanse som vil gå ut over forholdet.

Anonymkode: 7aa2c...3b6

Det er feil holdning å ha. Man må kreve/ forvente ting av andre i et forhold!

Min mann får påvirke meg på noe men jeg får jo påvirke ham også. Begge skal bidra, ellers er det ikke et forhold.

Han ble først snill da jeg satte foten helt ned og sa at DETTE finner jeg meg ikke i. Hvis han er sur, ber jeg ham sove litt. 

Anonymkode: caa97...775

AnonymBruker
Skrevet

Hun må jobbe med seg selv. Hun er usikker og kommuniserer og bearbeider følelser på en ikke-sunn måte. Mange klarer å gjøre noe med dette dersom de tar tak, men det er hun som må gjøre jobben.

Anonymkode: 69305...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Er umulig for oss her å vite om hun har grunn til å være sur om du er en utakknemlig kjæreste og hun føler seg takk for gitt, at du virkelig må bevise mer. Eller om det er hun som er drama. Men uansett om du mistrives så burde du ikke være i forholdet. Kan kanskje høres ut som at dere snakker forskjellige kjærlighetsspråk, les om de fem kjærlighetsspråkene og snakk sammen om det, kjøp spill for partnere for å bli bedre på å kommunisere og se hverandres behov 

Anonymkode: 82cd6...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Om hun har grunn til å være sur, skal jeg ikke uttale meg om (jeg antar at du har normal selvinnsikt og ser din egen rolle i disse konfliktene).

Jeg tenker at hun nå viser sitt egentlige "jeg". Så er spørsmålet da; Er det en slik kjæreste du vil ha?

Anonymkode: 68194...cab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...