AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Hei, Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe nye fronter til mitt metod-kjøkken fra IKEA. Forrige eier valgte hvit høyglans, noe jeg har hatt i 7 år og er så lei av Planen er å bare bytte ut frontene nede, da det er de som ser verst ut (fettflekker, skitt etc). Jeg har sett på noen fronter fra Noremax jeg synes var riktig fine, men etter å ha regnet på det blir det ca 20 000 kroner. Tilsvarende pris for å bytte til f.eks Vikersund fra IKEA er 4 000 kroner. Jeg ønsker meg i utgangspunktet noe som ligner på treverk, men jeg synes ofte IKEAs varianter ser tydelig falskt ut. Har ikke fått vært på IKEA og sett på fronter enda, bare sett på nett. Jeg skulle gjerne valgt f.eks IKEA's ekestad, men den er tatt ut av produksjon. Hvilke fronter har du, og er du fornøyd? Anonymkode: af849...8c7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Jeg hadde også høyglans, men byttet ikke hele fronten. Kjøpe kontaktplast i mørk grå farge (matt). Helt nydelig, og så akkurat ut som nye. Brukte vel drøye 600 kr inkl frakt for å få produktet i posten. Kontra nye dører er det ekstremt mye billigere Anonymkode: 146b2...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 jeg har fronter med møbellinoleum fra Noremax. Elsker dem!!! Anonymkode: ea519...087 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde også høyglans, men byttet ikke hele fronten. Kjøpe kontaktplast i mørk grå farge (matt). Helt nydelig, og så akkurat ut som nye. Brukte vel drøye 600 kr inkl frakt for å få produktet i posten. Kontra nye dører er det ekstremt mye billigere Anonymkode: 146b2...0b7 Jeg har forsøkt å legge kontaktplast på halve innredningen og synes ikke det ble spesielt bra det heller (Deep Walnut fra Lindas dekor). I tillegg har frontene noen skader, som gjør at det er vanskelig å få kontaktplasten til å ligge pent. Pluss jeg har skrudd håndtakene av/på flere ganger, og det begynner å bli litt vanskelig å få de til å sitte godt. Men absolutt et godt tiltak hvis det er prisen som er hovedproblemet! TS Anonymkode: af849...8c7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Jeg har ikea faktum slette fronter. Det ser bra ut. Jeg prøvde også med kontaktplast men synes det ble litt jalla så jeg valgte å bytte fronter i stede. Anonymkode: 19cf4...c1d 2
Krist1an Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 jeg har IKEA Askersund og er meget fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Bodbyn grå. Veldig solid og flott kjøkken. Anonymkode: f94e5...1ec
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 IKEA Bodbyn grå, aldri angret en eneste dag. På hytten heller vi mot Stensund grønn. Anonymkode: 8a5a5...527
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 Vi har Axstad på vårt nye kjøkken, Anonymkode: 69359...b2f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 Bobyn offwhite. Angrer ikke på valget. Anonymkode: c2c20...2cb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Dersom du egentlig ville hatt ekestad ville jeg gått for eikefronter fra typ noremax, superfront eller bucks&spurs. Enig i at de i treverk fra IKEA nå ser fake ut. Jeg kan ikke fatte at de tok ut ekestad fra produksjon🤯😩 Anonymkode: acb04...35c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dersom du egentlig ville hatt ekestad ville jeg gått for eikefronter fra typ noremax, superfront eller bucks&spurs. Enig i at de i treverk fra IKEA nå ser fake ut. Jeg kan ikke fatte at de tok ut ekestad fra produksjon🤯😩 Anonymkode: acb04...35c Jeg har lyst på noen fronter i ekte tre fra Noremax! Men jeg synes prisforskjellen (3500 vs 20 000) er ganske stiv.. Jeg ser litt på ny leilighet, og tror ikke jeg blir boende her i mange år til. Men helt enig med deg; hvorfor i all verden tok de ut den... Litt som at de fjernet Tarva-kommoden, som var mulig å gjøre så mye med. Jeg har en baderomsinnredning fra IKEA, og jeg er sikker på den ser falsk ut fra månen.... TS Anonymkode: af849...8c7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lyst på noen fronter i ekte tre fra Noremax! Men jeg synes prisforskjellen (3500 vs 20 000) er ganske stiv.. Jeg ser litt på ny leilighet, og tror ikke jeg blir boende her i mange år til. Men helt enig med deg; hvorfor i all verden tok de ut den... Litt som at de fjernet Tarva-kommoden, som var mulig å gjøre så mye med. Jeg har en baderomsinnredning fra IKEA, og jeg er sikker på den ser falsk ut fra månen.... TS Anonymkode: af849...8c7 Har du prøvd på finn.no? Anonymkode: ea519...087
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du prøvd på finn.no? Anonymkode: ea519...087 Ja, jeg finner for det meste kjøkkenfronter man fortsatt kan kjøpe i butikk Men det hadde vært nydelig hvis det lå en haug med fronter der til meg! TS Anonymkode: af849...8c7
°Rozárka° Skrevet 6. april 2023 #17 Skrevet 6. april 2023 (endret) Vi har Kungsbacka antrasitt, matt. Det ser flott ut, men jeg irriterer meg over fingermerker. (Visste hva jeg gikk til,men irriterende likevel😅) Endret 6. april 2023 av °Rozárka°
Gjest Nysgjerrigepia Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 Ikea har ettersøkt på enkelte fronter som har gått ut av produksjon, ekestad er en av de mener jeg å huske. Bare Google Ikea fronter som har gått ut, så kommer du til siden
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 Nysgjerrigepia skrev (16 timer siden): Ikea har ettersøkt på enkelte fronter som har gått ut av produksjon, ekestad er en av de mener jeg å huske. Bare Google Ikea fronter som har gått ut, så kommer du til siden Dessverre står det «ikke tilgjengelig» når jeg går inn på ulike fronter på ekestad. De er nok tomme TS Anonymkode: af849...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå