AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Jeg har hatt diaré hver morgen i mange måneder. Kun om morgenen og det er uavhengig av om jeg drikker kaffe først. Føler fastlegen ikke tar det så alvorlig. Tok en avføringsprøve en gang, men fikk beskjed om at det var ingenting galt med den. Har ellers ingen plager. Anonymkode: 8cf53...859
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 Jeg fikk det etter første fødsel. Ga seg etter mange år, kom tilbake for litt siden. Fant ut at melk gjør utslag hos meg. Anonymkode: 2270b...9ff
Maleficenta Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har hatt diaré hver morgen i mange måneder. Kun om morgenen og det er uavhengig av om jeg drikker kaffe først. Føler fastlegen ikke tar det så alvorlig. Tok en avføringsprøve en gang, men fikk beskjed om at det var ingenting galt med den. Har ellers ingen plager. Anonymkode: 8cf53...859 oppsøk lege. du kan jo ha noe matintoleranser. Endret 5. april 2023 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Hva spiser du om kvelden før du legger deg? Anonymkode: d3c4f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg fikk det etter første fødsel. Ga seg etter mange år, kom tilbake for litt siden. Fant ut at melk gjør utslag hos meg. Anonymkode: 2270b...9ff Har kuttet ut alle melkeprodukter Anonymkode: 8cf53...859
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva spiser du om kvelden før du legger deg? Anonymkode: d3c4f...13b Spiser som regel ganske mye før jeg legger meg. Blir ofte frukt og kanskje havregryn med havremelk rett før seng. Anonymkode: 8cf53...859
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Jeg hadde det. Nå er magen fin. Har sluttet med melk, redusert gluten og spiser oftest ikke mellom kl 19-20 og 11. Anonymkode: 2d6c0...0f8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spiser som regel ganske mye før jeg legger meg. Blir ofte frukt og kanskje havregryn med havremelk rett før seng. Anonymkode: 8cf53...859 Jeg opplever ofte løs mage ved gryn/havregryn morgenen etter om jeg har spist det på kvelden. Vet ikke årsak. Men har tenkt det er pga fiber, at magen går i hvilemodus (?) og plutselig begynner å jobbe hardt og effektivt når jeg våkner. Men vet jo ikke om det er en riktig forklaring. Anonymkode: 7485c...4f3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Jeg får diaré hver morgen om jeg tar vitaminer eller mineraler på kvelden… jern også.. så orker ikke ta noe vitamin tilskudd lenger 🥶 Anonymkode: ab9d9...aa6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt diaré hver morgen i mange måneder. Kun om morgenen og det er uavhengig av om jeg drikker kaffe først. Føler fastlegen ikke tar det så alvorlig. Tok en avføringsprøve en gang, men fikk beskjed om at det var ingenting galt med den. Har ellers ingen plager. Anonymkode: 8cf53...859 Da er det vel helt logisk å gå over hvilke matvarer du får i deg. Spiser du mye ultraprossesert mat? Noen tåler ikke flere tilsetningsstoffer og får betente tarmer av dette, f.eks karrategan (hvis det er slik det skrives). Hadde jeg hatt et slikt problem så hadde jeg begynt å luke ut noen matvarer for å se om det hjelper, men er vanskelig å gi råd når jeg ikke vet hva du spiser. Diaré som kommer kun en gang slik som dette, kan også komme av bakterier som tarmene dine ikke tåler, så igjen, matvarer. Anonymkode: 1b99f...d03
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spiser som regel ganske mye før jeg legger meg. Blir ofte frukt og kanskje havregryn med havremelk rett før seng. Anonymkode: 8cf53...859 Hvorfor spiser du så mye før du legger deg? Tarmene og fordøyelsessystemet går i dvale om natten, det er ikke anbefalt å spise seg stappmett før sengetid. Havregryn reagerer folk forskjellig på, noen kropper holder seg mett lenge, mens andre kropper forbrenner disse karbohydratene svært fort og blir kjapt sultne igjen. Havremelk er ultraprossesert og egentlig bortkastede penger. Jeg hadde aldri brukt eller drukket dette. Prøv å luk ut havremelken og se om det er dette tarmene dine reagerer på. Anonymkode: 1b99f...d03
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 Jeg har det samme, og det er pga forstoppelse. Hoper seg opp nederst i tarmen, slik når at mat om morgenen setter systemet igang kommer alt det løse som kommer seg forbi forstoppelsen ut. Har ingenting med matintoleranser å gjøre. Anonymkode: c6a17...a4d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 Jeg spiser en blanding av sunt og usunt. Første måltid for dagen er lunsj. Da blir det som regel salat og brød i kantina. Middag blir oftest fisk med grønnsaker og poteter. Om kvelden spiser jeg mye rart. Frukt og nøtter, havregryn, crabsticks, og av og til blir det smågodt eller chips (prøver å holde meg unna de siste). Har kuttet ut melk. Føler jeg spiser ganske sunt men kanskje det er det at jeg stapper i meg så mye rett før sengetid. Jeg tar også noen piller. Antidepressiv og melatonin. Disse kan jo også påvirke kanskje Anonymkode: 8cf53...859
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Få tatt ultralyd eller Ct av mage-tarm. Her var det diaré pga forstoppelse laget av kreftsvulster. Anonymkode: 8830c...b70
Rebecca30 Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 Jeg blir også løs i magen og kvalm på morgenen når jeg har spist mye på kvelden. Det gjelder særlig brødskiver
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Spiser som regel ganske mye før jeg legger meg. Blir ofte frukt og kanskje havregryn med havremelk rett før seng. Anonymkode: 8cf53...859 Der har du trolig svaret ditt. Overspising om kvelden. Anonymkode: b2ed1...a52 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 Prøv å endre på kveldsmaten. Prøv med to mellomgrove skiver med pålegg, eller noe annet som ikke er stappet fult av fiber. Anonymkode: 23336...621 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå