Gå til innhold

Mycimba og alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som går på mycimba og kan fortelle hvordan de gjør med alkohol?

lar man være å ta tablett morgen den dagen man skal drikke? 

har du merket noe når du drakk alkohol på mycimba? 

Anonymkode: 6f093...41b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du sliter såpass med overvekt at du er avhengig av medisiner bør du vel holde deg langt unna alkohol? 

Anonymkode: e6ff0...cd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dersom du sliter såpass med overvekt at du er avhengig av medisiner bør du vel holde deg langt unna alkohol? 

Anonymkode: e6ff0...cd1

Ok takk for svar- men det var ikke det jeg spurte om :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på Mysimba, tok jeg ikke tablettene den dagen jeg drakk alkohol. (Det ble bare med den ene dagen, siden jeg sluttet på dem ganske raskt.)

Anonymkode: a0d49...a5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da jeg gikk på Mysimba, tok jeg ikke tablettene den dagen jeg drakk alkohol. (Det ble bare med den ene dagen, siden jeg sluttet på dem ganske raskt.)

Anonymkode: a0d49...a5d

Tusen takk for svar :)
Blir ikke noe grisefyll- men ønsker å ta noen enheter ilø av påsken :)

God påske og takk for svar

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Håper alt gikk bra og påsken ble fin, TS! 😊 Jeg fant tråden din nå og ble litt nysgjerrig på dette selv. 

Jeg har gått på Mysimba en stund og drukket alkohol flere ganger, men aldri tenkt over at jeg burde hoppe over alle tablettene den aktuelle dagen. Legen min sa ingenting om alkohol da jeg fikk resept, så jeg har bare forholdt meg til det som står i pakningsvedlegget om at man ikke bør overdrive bruken (litt forenklet skrevet), bl.a. av fare for krampeanfall.

Er det fordi leveren kan bli overbelastet at man ikke bør innta alkohol og Mysimba samme dag, eller er det for å unngå at alkoholen har større/mindre/annerledes virkning? Eller noe annet jeg ikke har tenkt på? Jeg har liksom tenkt at medisinen er i kroppen og har en slags (bi)virkning uansett om man dropper/glemmer tablettene en dag, men jeg har jo egentlig ikke greie på dette.

Noen som vet? Takknemlig for svar og synspunkter 😊

Jeg kan forresten ikke huske at alkohol har virket noe særlig annerledes på meg, kun at jeg har blitt litt uvel av noen typer rødvin. Mener ikke fyllesyke etter for mye vin, men en litt sånn ekkel følelse allerede mens jeg har første slurk i munnen. Noen som har opplevd det samme? Jeg har sluttet å drikke rødvin, altså 😅

Anonymkode: d4e13...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...