Gå til innhold

Tidlig overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere ting jeg stusser på.

På natta er jeg skikkelig varm, er egentlig en frossenpinn og nå er vinduet oppe i 20 minus.

Mensen er skikkelig forsinket, denne gangen er jeg på dag 46 i syklusen.

Endometriose som jeg har kjenner jeg ikke noe til akkurat nå.

Har hatt skikkelig vonde bryster til tider.

Var hos legen og fikk tatt hormonprøver, men svaret var att jeg ikke var i overgangsalderen men att det kunne være starten på dette selv om det ikke vises på prøven.

Noen som har startet overgangsalderen slik? Jeg er 40 år…

Anonymkode: 4eea3...afd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Starten er 10 til 15 år før du merker noe. Jeg kom i tidlig overgang uten symptomer i tidlig 20 årene.

Anonymkode: a13a0...bf0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk min første hetetokt som 41 åring,. ikke ofte. Men det startet med at jeg ble varm om natten, selv i kaldt rom. Mensen mistet jeg 10 år senere.

Anonymkode: b29b9...21a

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Blir hetetoktene verre? Jeg er begynt litt, men det hjelper å løfte på dyna. Vil det bli verre slik at dyna blir klissvåt?

Anonymkode: 5e845...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir hetetoktene verre? Jeg er begynt litt, men det hjelper å løfte på dyna. Vil det bli verre slik at dyna blir klissvåt?

Anonymkode: 5e845...304

Det hjelper veldig å bytte dyne til en tynn, med stor andel dun (ikke fjær). 

Anonymkode: 2a33f...420

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en del av det samme! Skikkelig ømme bryster innimellom, og nattsvette. Hadde ikke ømme bryster før, verken ved mensen eller i svangerskap. Jeg har heller ikke noen tegn på overgangsalder på blodprøvene. Men forstår det slik at de i tiden før menopause svinger veldig, gjerne fra dag til dag. Og da er det ikke lett å oppdage det på blodprøver. Så jeg regner med at det kan være perimenopause, altså oppkjøringen til overgangsalderen. 

Anonymkode: 0f089...93f

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...