AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Del Skrevet 5. april 2023 Ja, går det greit? Eller er det en helligdag hvor det skal være stille? Hva synes dere? Bor i rekkehus, og mange er bortreist, men vil ikke at naboene blir sure heller.... Anonymkode: 998ec...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurrahei Skrevet 5. april 2023 #2 Del Skrevet 5. april 2023 Nei. Vi ønsker den dagen stille. Kanskje noen timer frem til kl 14 på lørdag, men ellers alle dagene stillhet takk! 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, går det greit? Eller er det en helligdag hvor det skal være stille? Hva synes dere? Bor i rekkehus, og mange er bortreist, men vil ikke at naboene blir sure heller.... Anonymkode: 998ec...752 Vi har ikke mange dager i året som er helligdager. Uavhengig av livssyn så synes jeg man kan vise respekt. Det koster lite. Anonymkode: d255a...b47 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 5. april 2023 #4 Del Skrevet 5. april 2023 Hvorfor ikke gjøre det i dag? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Del Skrevet 5. april 2023 For meg hadde det gått greit, bare ikke før kl 9 og ikke etter kl 16. Jeg hadde jo skjønt at folk vil gjøre det hyggelig til påske og var kanskje opptatt frem til torsdag Anonymkode: 9faf9...8d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Del Skrevet 5. april 2023 Nei, velg en annen dag. Anonymkode: a4032...044 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. april 2023 #7 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Er det noen grunn for at du må gjøre det skjærtorsdag? Venter dere besøk over påsken og vil det skal være fint, så hadde jeg heller prøvd å få gjort det idag. Om dere har lyst til å beise/male, så kan en også høytrykksspyle idag. Hvor nært en er på naboene har også en del å si. (Edit: Så nå det gjelder rekkehus. Jeg leste lit for fort, og da er naboene veldig tett på. Edit slutt) Personlig ville jeg heller hatt høytrykkspyler noen timer enn en del annet, men det er så utrolig godt med de dagene i årene hvor det er mer stille. Samfunnet er så fullt av lyd, at de dagene med ro i året er helt gull. Endret 5. april 2023 av Daisy-love 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Del Skrevet 5. april 2023 Nei, det er ikke greit. Ta det i dag eller vent til etter påske. Anonymkode: 71a52...3bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Del Skrevet 5. april 2023 Nei. Og det har lite å si om vi synes det er greit. Det er ikke lov. De røde dagene i året skal vi kunne forvente at det er stille rundt oss. Hilsen ateist. Anonymkode: 6c4df...0b7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Del Skrevet 5. april 2023 Hvis du vil gjøre deg upopulære i nabolaget,så kjør på Anonymkode: 9cba6...e6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Del Skrevet 5. april 2023 Kjør på, men vær forberedt på at en nabo som har en dårlig dag kan finne på å ringe politiet og melde deg for brudd på helligdagsfreden… Anonymkode: 91835...75a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Del Skrevet 5. april 2023 Ok, I got the point😅 skal ikke gjøre det da. Venter til over påsken. Jeg jobber i dag og på lørdag, har bare fri på helligdagene, derfor jeg ville gjøre det i morgen. Skal ha konfirmasjon i år, så mye som må ordnes før måneden er over. Men vaske og spyle med hageslange går vel greit, eller? Anonymkode: 998ec...752 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 5. april 2023 #13 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) Nei, du får heller gjøre det etter påske. Endret 5. april 2023 av Athena Freyja 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. april 2023 #14 Del Skrevet 5. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, I got the point😅 skal ikke gjøre det da. Venter til over påsken. Jeg jobber i dag og på lørdag, har bare fri på helligdagene, derfor jeg ville gjøre det i morgen. Skal ha konfirmasjon i år, så mye som må ordnes før måneden er over. Men vaske og spyle med hageslange går vel greit, eller? Anonymkode: 998ec...752 Hageslange lager jo ikke mye bråk, så raskt og midt på dagen om du ikke er for tett på naboene går nok. Skjønner det er mye å gjøre før konfirmasjon 💛 Edit: Så nå det gjelder rekkehus. Jeg leste lit for fort, og da stiller saken seg annerledes. Endret 5. april 2023 av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Skal ha konfirmasjon i år, så mye som må ordnes før måneden er over. Altså. Når er konfirmasjonen? Du har seriøst tre uker igjen av måneden. Kan du ikke brette servietter eller noe? Anonymkode: 51c19...30f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Del Skrevet 5. april 2023 Daisy-love skrev (54 minutter siden): Hageslange lager jo ikke mye bråk, så raskt og midt på dagen om du ikke er for tett på naboene går nok. Skjønner det er mye å gjøre før konfirmasjon 💛 Man må jo skrubbe også. I tettbygd rekkehus - vel. Jeg hadde ikke blitt glad for det. Anonymkode: 51c19...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. april 2023 #17 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må jo skrubbe også. I tettbygd rekkehus - vel. Jeg hadde ikke blitt glad for det. Anonymkode: 51c19...30f Så ikke før nå at det var snakk om rekkehus, leste litt fort. Beklager det, og med rekkehus bør en etter mitt skjønn la noen dager få være rolige, tross det kan føles «praktisk» å få unna litt. Er ofte mye lyd til vanlig, så de dagene med ro er gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 5. april 2023 #18 Del Skrevet 5. april 2023 Høytrykksspyler bør ikke brukes på terrassen, punktum. Og om du på liv og død må bruke den, sørg for å bruke fuktmåler før du behandler terrassen. Ikke mer enn 10-15% fukt. Men svaret et nei, jeg ville holdt helligdagsfreden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Del Skrevet 5. april 2023 Om du bor i rekkehus eller boligfelt, bør du hvertfall ikke bråke om naboer sitter ute og koser seg. Det beste er vel om du spør naboene på forhånd. Det er forskjell på om du bråker 5 min, eller holder på lenge. Syns det er helt ok med loven om ro på søndager og helligdager, men skjønner godt om en nabo må slå plen en søndag med godvær etter mange dager med regn. Anonymkode: a01cf...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #20 Del Skrevet 5. april 2023 Daisy-love skrev (10 minutter siden): Så ikke før nå at det var snakk om rekkehus, leste litt fort. Beklager det, og med rekkehus bør en etter mitt skjønn la noen dager få være rolige, tross det kan føles «praktisk» å få unna litt. Er ofte mye lyd til vanlig, så de dagene med ro er gull. Hageslange og kost lager da ikke mye bråk. Det er ikke arbeid som er forbudt på helligdager, men støyende arbeid. Anonymkode: 5fcc5...bf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå