AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #1 Skrevet 5. april 2023 Hei, jeg har datet en fyr i over en måned. Vi har hatt noen dates, alt gått fint. De første tre ukene hadde vi mye kontakt, snakket på telefonen en del og tekstet mye på kveldene. For en uke siden merket jeg at han tok mindre kontakt, svarte ikke på alle snaps jeg sendte (som før), og nå de siste dagene har han ikke tatt noe kontakt på kvelden. Det har bare vært meg. Jeg spurte han rett ut for en uke siden om det stemmer at han begynner å trekke seg litt unna meg, og da svarte han veldig fint på den meldingen. Han sa at ingenting var galt og at det har bare vært mye stress den siste uken. Jeg har valgt å stole på hva han sier og fikk en god følelse på vår siste date, men jeg føler at noe har endret seg. Før ville han snakke med meg hele kvelden, nå får jeg bare meldinger hvis jeg tar initiativ til det. Det kan være han er sliten men så tenker jeg at det tar ikke mye energi på å si «hei» og «god natt». Dette er en veldig ærlig fyr som sier ting rett ut, så stoler på hva han sier men samtidig vet man aldri… Hvordan bør jeg går frem her? Ta mindre initiativ og trekke meg litt unna? Anonymkode: 0b97f...20a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, jeg har datet en fyr i over en måned. Vi har hatt noen dates, alt gått fint. De første tre ukene hadde vi mye kontakt, snakket på telefonen en del og tekstet mye på kveldene. For en uke siden merket jeg at han tok mindre kontakt, svarte ikke på alle snaps jeg sendte (som før), og nå de siste dagene har han ikke tatt noe kontakt på kvelden. Det har bare vært meg. Jeg spurte han rett ut for en uke siden om det stemmer at han begynner å trekke seg litt unna meg, og da svarte han veldig fint på den meldingen. Han sa at ingenting var galt og at det har bare vært mye stress den siste uken. Jeg har valgt å stole på hva han sier og fikk en god følelse på vår siste date, men jeg føler at noe har endret seg. Før ville han snakke med meg hele kvelden, nå får jeg bare meldinger hvis jeg tar initiativ til det. Det kan være han er sliten men så tenker jeg at det tar ikke mye energi på å si «hei» og «god natt». Dette er en veldig ærlig fyr som sier ting rett ut, så stoler på hva han sier men samtidig vet man aldri… Hvordan bør jeg går frem her? Ta mindre initiativ og trekke meg litt unna? Anonymkode: 0b97f...20a Jeg ville latt være å ta kontakt nå og se om det endrer seg. Du har vært ærlig og fortalt at du føler han trekker seg litt unna og du merker at noe har endret seg. De følelsene synes jeg du bør stole på. Det kan være det har vært mye, men som du selv sier, det koster lite å sende en sms. Handling foran ord er noe alle bør fokusere på. Sånne ting som dette, når motparten sier alt er fint samtidig som at handlingene viser at han trekker seg litt unna eller at ting plutselig har blitt annerledes kan fort resultere i forvirring og et hekt. Been there. Så, kutt ut å ta kontakt. Så ser du hva han gjør. Men for all del, ikke spør mer, ikke vis frustrasjon, ikke nag.Bare bli helt stille og svar høflig hvis han tar kontakt. Spør han hvorfor du er stille, sier du bare at det har vært litt hektisk. Anonymkode: 2983a...606 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ville latt være å ta kontakt nå og se om det endrer seg. Du har vært ærlig og fortalt at du føler han trekker seg litt unna og du merker at noe har endret seg. De følelsene synes jeg du bør stole på. Det kan være det har vært mye, men som du selv sier, det koster lite å sende en sms. Handling foran ord er noe alle bør fokusere på. Sånne ting som dette, når motparten sier alt er fint samtidig som at handlingene viser at han trekker seg litt unna eller at ting plutselig har blitt annerledes kan fort resultere i forvirring og et hekt. Been there. Så, kutt ut å ta kontakt. Så ser du hva han gjør. Men for all del, ikke spør mer, ikke vis frustrasjon, ikke nag.Bare bli helt stille og svar høflig hvis han tar kontakt. Spør han hvorfor du er stille, sier du bare at det har vært litt hektisk. Anonymkode: 2983a...606 Takk for rådet. Skal ihvertfall ikke masse eller ta opp dette her igjen. Jeg tror jeg er redd for at hvis jeg trekker meg unna, vil det føre til en on spiral der han trekker seg lenger unna? Eller tenker jeg helt feil? Jeg har vist at jeg liker han, så vil ikke sende blandede signaler Anonymkode: 0b97f...20a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for rådet. Skal ihvertfall ikke masse eller ta opp dette her igjen. Jeg tror jeg er redd for at hvis jeg trekker meg unna, vil det føre til en on spiral der han trekker seg lenger unna? Eller tenker jeg helt feil? Jeg har vist at jeg liker han, så vil ikke sende blandede signaler Anonymkode: 0b97f...20a Skjønner hva du mener, men du vil vel at han skal kontakte deg på eget initiativ fordi han har lyst, ikke fordi han føler han må? Det er ikke noe kjekt å være i et forhold der man føler at man er den eneste som "bærer" det, så bare hold deg på samme nivå som ham framover. Anonymkode: ac8af...737 5
ESFP Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Helt normalt. En måned er kort tid, og du kjenner egentlig ikke denne personen noe særlig. Ganske mange mennesker er "på" i starten, fordi de liker oppmerksomheten og rusen. Etter hvert synes de det et slitsomt med så mye kontakt og de må balansere hverdag med flørting. De blir mer "seg selv". Det å ha kontakt hele dagen og tekste hele kvelder fungerer ikke i lengden. Dette er en perfekt anledning til å jobbe med deg selv. Du kan øve på å være åpen om hva du trenger i en relasjon. Si til ham at du ønsker at han tar initiativ og svarer på dine snaps. Kanskje du ønsker å snakke med han i telefonen litt hber kveld i steden for å tekste i timevis? I tillegg kan du jobbe med din angst for å bli forlatt. Når du kjenner frykten komme i kroppen fordi han ikke svarer, kan du trene på å puste dypt og så finne på noe kjekt for deg selv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 Ikke for å skremme deg, men mange mennesker (både kvinner og menn) har ofte kontakt med og skriver med og flørter med flere på en gang. Inntil en skiller seg ut og man bestemmer seg for å satse på denne ene, og faser ut de andre... Det KAN være det som skjer med denne fyren nå. Det vet man jo ikke, men det kan altså skje. Enten har han funnet seg en annen, eller han har mistet interessen. Det skjer jo ofte. Kanskje han fant ut at han ikke var så interessert likevel. Anonymkode: f7327...d78 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Ikke se på hva han sier, se på hva han gjør. Anonymkode: 6e4a3...c3c 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke for å skremme deg, men mange mennesker (både kvinner og menn) har ofte kontakt med og skriver med og flørter med flere på en gang. Inntil en skiller seg ut og man bestemmer seg for å satse på denne ene, og faser ut de andre... Det KAN være det som skjer med denne fyren nå. Det vet man jo ikke, men det kan altså skje. Enten har han funnet seg en annen, eller han har mistet interessen. Det skjer jo ofte. Kanskje han fant ut at han ikke var så interessert likevel. Anonymkode: f7327...d78 Han nevnte i starten at han ikke fikk Tinder notifications (skrudd dem av), men jeg har vært inne på tanken også. Kanskje han har begynt å snakke med noen andre. Tiden viser vel det. ESFP skrev (53 minutter siden): Helt normalt. En måned er kort tid, og du kjenner egentlig ikke denne personen noe særlig. Ganske mange mennesker er "på" i starten, fordi de liker oppmerksomheten og rusen. Etter hvert synes de det et slitsomt med så mye kontakt og de må balansere hverdag med flørting. De blir mer "seg selv". Det å ha kontakt hele dagen og tekste hele kvelder fungerer ikke i lengden. Dette er en perfekt anledning til å jobbe med deg selv. Du kan øve på å være åpen om hva du trenger i en relasjon. Si til ham at du ønsker at han tar initiativ og svarer på dine snaps. Kanskje du ønsker å snakke med han i telefonen litt hber kveld i steden for å tekste i timevis? I tillegg kan du jobbe med din angst for å bli forlatt. Når du kjenner frykten komme i kroppen fordi han ikke svarer, kan du trene på å puste dypt og så finne på noe kjekt for deg selv. Jeg er ikke redd for å bli forlatt, men det er jo sårt å tenke på at denne mannen som jeg liker godt kanskje ikke føler det samme plutselig. Jeg har også tenkt at nå har hverdagen grepet inn og spenningen har dødd litt ut. Jeg føler heller ikke den samme trangen til å svare med en gang eller å snakke sammen dagen lang, men jeg syntes det er naturlig at man fortsatt har litt dialog på slutten av dagen hvis man er interessert. Jeg får bare vente å se, og ligge litt lavt og la han ta mer initiativ. Anonymkode: 0b97f...20a
ESFP Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ...jeg syntes det er naturlig at man fortsatt har litt dialog på slutten av dagen hvis man er interessert. Jeg får bare vente å se, og ligge litt lavt og la han ta mer initiativ. Anonymkode: 0b97f...20a Hva med å kommunisere dette til ham på en fin måte? Fortelle ham at du ønsker det. Det er helt naturlig å ønske dialog på slutten av dagen, og i et voksent forhold kan man fortelle den andre hva man trenger.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 Spurte du ham om hva som gjorde at han hadde hatt mye stress siste uka da? Du vet, bry deg om hans liv og situasjon? Eller er du virkelig kun bekymret for at du får litt mindre oppmerksomhet, og surver for det? Om jeg hadde en ekstra stressende periode på jobb (periodevis mye overtid), og sagt fra til date om det - så hadde jeg nok reagert negativt på å bli møtt med usikkerhet og krav om mer oppmerksomhet, heller en forståelse og støtte. Anonymkode: 8e909...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spurte du ham om hva som gjorde at han hadde hatt mye stress siste uka da? Du vet, bry deg om hans liv og situasjon? Eller er du virkelig kun bekymret for at du får litt mindre oppmerksomhet, og surver for det? Om jeg hadde en ekstra stressende periode på jobb (periodevis mye overtid), og sagt fra til date om det - så hadde jeg nok reagert negativt på å bli møtt med usikkerhet og krav om mer oppmerksomhet, heller en forståelse og støtte. Anonymkode: 8e909...0c0 Ja viser mye interesse for livet hans. Det var mye på jobb, og jeg viste om det. Plaget han ikke i den perioden, men etter at ting roet seg ned merket jeg en endring i oppførselen hans. Jeg spør alltid hvordan han har det, hvordan ting går osv og mye oftere enn han gjør mot meg. Og jeg krevde ingenting - jeg var bare direkte og spirte om alt var greit mellom oss. Syntes det er en fin måte å reagere på usikkerhet på. Anonymkode: 0b97f...20a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 ESFP skrev (4 timer siden): Hva med å kommunisere dette til ham på en fin måte? Fortelle ham at du ønsker det. Det er helt naturlig å ønske dialog på slutten av dagen, og i et voksent forhold kan man fortelle den andre hva man trenger. Ja men vil ikke være slitsom siden jeg tok opp forrige uke at jeg syntes han trekker seg unna. Han har alltid gjort dette og det er bare de siste dagene han ikke har det. Anonymkode: 0b97f...20a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 Ikke spør han mer om det. Match hans handlinger. Skru ned forventninger, forbli positiv og finn annet/andre å fokusere på i tillegg Anonymkode: a854a...e34 2 3
Andro Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 Når ord og handlinger ikke samsvarer skal du alltid stole på adferden. Han kan være en jeger. For en jeger er jakten viktigere enn den han får tak i. Når han har fått bekreftet at han har sjans er jakten over, og han må jakte på en ny... Eller det kan være som han sier; at han jobber mye og er sliten. Men det er påske... 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 Andro skrev (8 minutter siden): Når ord og handlinger ikke samsvarer skal du alltid stole på adferden. Han kan være en jeger. For en jeger er jakten viktigere enn den han får tak i. Når han har fått bekreftet at han har sjans er jakten over, og han må jakte på en ny... Eller det kan være som han sier; at han jobber mye og er sliten. Men det er påske... Han er på jobb…ikke alle har påskefri😂😂 Du har rett, handlinger sier mer enn ord. Anonymkode: 0b97f...20a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke spør han mer om det. Match hans handlinger. Skru ned forventninger, forbli positiv og finn annet/andre å fokusere på i tillegg Anonymkode: a854a...e34 Ja, skal bare trekke meg litt tilbake og håpe på det beste. Anonymkode: 0b97f...20a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Hvor holder dere kontakt? Snapchat eller på Tinder? jeg opplevde noe likt for ei stund tilbake.. da tok det slutt dessverre.. Unskyldningene fortsatte og han tok mindre og mindre kontakt. Så når han sa vi måtte prate om noe, skjønte jeg nesten hva som kom.. mer han gammel, ung? Barn? Alt det kan jo spille inn og selvsagt.. Anonymkode: cfdcc...288
GrønnNellik68 Skrevet 6. april 2023 #18 Skrevet 6. april 2023 Klassisk eksempel...ikke hør på hva en mann sier. Se på hva han gjør. Handling sier det han egentlig mener. Trekk deg tilbake og ikke ta kontakt. 3
exictence Skrevet 6. april 2023 #19 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 6.57): Skal ihvertfall ikke masse eller ta opp dette her igjen. Jeg tror jeg er redd for at hvis jeg trekker meg unna, vil det føre til en on spiral der han trekker seg lenger unna? Eller tenker jeg helt feil? Jeg har vist at jeg liker han, så vil ikke sende blandede signaler Anonymkode: 0b97f...20a Ville nok trukket meg unna hvis bare jeg hadde tatt initiativ på kontakt. Men hadde nok skrevet/sagt at jeg likte ham godt, så han visste det. Men ikke mast noe på å få flere meldinger og initiativ fra ham. Eneste er at jeg kunne sagt at jeg blir glad når han tar kontakt. Uten å kreve. Det tror jeg er viktig og fint
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #20 Skrevet 6. april 2023 exictence skrev (8 timer siden): Ville nok trukket meg unna hvis bare jeg hadde tatt initiativ på kontakt. Men hadde nok skrevet/sagt at jeg likte ham godt, så han visste det. Men ikke mast noe på å få flere meldinger og initiativ fra ham. Eneste er at jeg kunne sagt at jeg blir glad når han tar kontakt. Uten å kreve. Det tror jeg er viktig og fint Han vet jeg liker han godt, og han vet at jeg har begynt å utvikle følelser for han. Skal prøve å gjøre som du foreslår 🥲 Anonymkode: 0b97f...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå