Gå til innhold

Aktiviteter å gjøre med en på 12 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er engstelig for huske og sklie, på tur i vogn vil det bare opp og bæres, det blir veldig tung i lengden. Sandkassa er ikke stas, virker for liten til å skjønne greia. Sitter ikke å høre på vi leser bok eller synger 

Bading og bondegård er spennende, og å se litt barneTV, men hva annet kan vi gjøre sammen?

Anonymkode: 4fcb0...776

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det veldig populært å lese bøker, synge sanger hvor man kan gjøre bevegelse til sangene (alle barna klapper, ro ro ro din båt, tommelfinger hvor er du, lille Petter edderkopp), bygge tårn som kan rives ned.

Men enig! Ekstremt vanskelig å underholde vår også. Vogn går ba4e bra til soving, vil ellers bli bært og komme opp i sele. Føler nesten dry er enklest å være hjemme, men vi trenger jo komme Oss ut!

Anonymkode: 7cfcf...1e8

AnonymBruker
Skrevet

1 år TS.

Anonymkode: 0cd7c...54d

AnonymBruker
Skrevet

•YouTube - musikkvideoer med bevegelser for læring 

•Puslespill

•Rim og regler

•Bøker med musikk / lyder

•Bygge/ stable - leker 

•Puttekasse 

•Spille med instrumenter (keyboard for barn f.eks)

•Gå tur ute, pakke matpakke og sette seg i skogen å spise

•Reise på åpen gård, åpen barnehage eller lekeland.

•Male, tegne (fingermaling)

Anonymkode: 8e184...18c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1 år TS.

Anonymkode: 0cd7c...54d

Nei, for det er stor forskjell på hva en på 12 mnd kan og interesserer seg for sammenlignet med en på eks 1,5 år. Folk vil jo ikke skille mellom dette når jeg kun skriver et år, begge er jo det!

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bæresele heller enn å bære i armene eller vogn. 

Leker som lager lyd, blinker osv.

Baby instrumenter (baby Einstein, xylofon osv)

Bøker med dyrelyder e.l.

Sånne store disser der barnet kan sitte på fanget til en forelder. 

Se på ulike ting ute. Blader, pinner, steiner.

Peke på og snakke om ting i bøker heller enn å lese dem. 

Bøker med fingerdukker. 

Se på gravemaskiner, søppelbiler osv som man ser ute 🙈

Anonymkode: 6d499...caf

AnonymBruker
Skrevet

Tur med barnet i bæretøy var det vi gjorde aller mest da barna var på den alderen. Det likte både de og jeg. Med den første gikk jeg tur både i by og skog. Barne likte nok byen/steder hvor det var folk og biler å kikke på best. I skogen ble hun utålmodig etter hvert, men det kom litt senere enn 12 mnd. her. Med den yngste gikk vi til lekeplasser og i veldig sakte tempo langs grusveier, for det var det den eldste likte. 

De brydde seg ikke om sandkasse, men de kunne gjerne sitte en stund på bakken og pirke på ting andre steder. Kongler, blader, strå, slikt kunne de holde på med litt om jeg satt sammen med dem. Og når det begynte å komme insekter ute, var det stas. 

Anonymkode: 4ff80...94b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, for det er stor forskjell på hva en på 12 mnd kan og interesserer seg for sammenlignet med en på eks 1,5 år. Folk vil jo ikke skille mellom dette når jeg kun skriver et år, begge er jo det!

Helt enig med deg TS. I sammenheng med spørsmålet ditt vil det å skrive 1 år gjøre det utrolig vanskelig å svare. Ekstremt stor forskjell i hva man kan finne på med en på 12, vs en på 23 mnd. Begge er 1 år, men totalt ulike barn.

Anonymkode: a86bc...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...