AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Når man søker jobb via webcruiter, så er der mulig å trykke på en knapp for å få utvider søkerliste. Jeg vil tro dette er en autofunksjon som gjøres automatisk inne i webcruiter. Er det noen som vet om arbeidsgiver får beskjed om hvilke søkere som har bedt om utvidet søkerliste? 🤔 Anonymkode: 8a214...481
Fremmed fugl Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når man søker jobb via webcruiter, så er der mulig å trykke på en knapp for å få utvider søkerliste. Jeg vil tro dette er en autofunksjon som gjøres automatisk inne i webcruiter. Er det noen som vet om arbeidsgiver får beskjed om hvilke søkere som har bedt om utvidet søkerliste? 🤔 Anonymkode: 8a214...481 Er ikke en autofunksjon. Arbeidsgiver lager en PDF og sender den til deg. Så dem vil vite hvem som har bedt om utvidet søkerliste. Er vel egentligen nok så opplagt at virksomheten må ha oversikt over hvem dem utleverer personopplysninger til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 Ser poenget med at de må vite hvem de leverer til, men det tenkte jeg de gjør ved at man er innlogget i portalen når man ber om det. Hvis det er sånn at de gjør det manuelt, så kommer jeg nok ikke til å be om utvidet søkerliste - vil ikke være den som er til bry og skaper ekstra jobb bare fordi jeg er nysgjerrig og spent Anonymkode: 8a214...481
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Det er bare å trykke! Mange som gjør det og ingen som reagerer. I det offentlige er det sannsynligvis HR som fikser sånne praktiske ting og ikke den som skal intervjue/bli din sjef. 🙂 Anonymkode: 03d71...b20 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Hvor finner man den knappen? Anonymkode: a9017...aeb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvor finner man den knappen? Anonymkode: a9017...aeb Den sto inne på min innleverte søknad, mener jeg. Altså, på den konkrete stillingen Anonymkode: 8a214...481
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den sto inne på min innleverte søknad, mener jeg. Altså, på den konkrete stillingen Anonymkode: 8a214...481 Tusen takk 😊 Anonymkode: a9017...aeb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tusen takk 😊 Anonymkode: a9017...aeb Hvis du tester å trykke - kan du fortelle meg hva som skjer? Om man får tilgang med en gang eller må vente, og om det fremstår som om det er manuell/automatisk liste 😊 Anonymkode: 8a214...481
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 Du får ikke automatisk svar, det kan ta en tid før du får søkerlisten da dette er hr-personell som må sende til deg. Det tar den tiden det tar for de å sende den til deg. Nå i påsken ville jeg ikke forventa å få svar før etter påske. Anonymkode: 3bf81...a05
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du tester å trykke - kan du fortelle meg hva som skjer? Om man får tilgang med en gang eller må vente, og om det fremstår som om det er manuell/automatisk liste 😊 Anonymkode: 8a214...481 Skulle gjerne gjort, men jeg finner det ikke. Har lett og lett. Anonymkode: a9017...aeb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Det er ikke automatisk. Arbeidsgiver får opp hvem som har bedt om utvidet søkerliste, genererer listen som pdf og sender den til de som har bedt om listen. Anonymkode: e80a2...58a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser poenget med at de må vite hvem de leverer til, men det tenkte jeg de gjør ved at man er innlogget i portalen når man ber om det. Hvis det er sånn at de gjør det manuelt, så kommer jeg nok ikke til å be om utvidet søkerliste - vil ikke være den som er til bry og skaper ekstra jobb bare fordi jeg er nysgjerrig og spent Anonymkode: 8a214...481 det er ingen som reagerer negativt på at du ber om liste. Det er mange som ber om liste, så det er helt dagligdags for en arbeidsgiver. Anonymkode: 9301c...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skulle gjerne gjort, men jeg finner det ikke. Har lett og lett. Anonymkode: a9017...aeb Hos meg er det en knapp på Høyre side når jeg er inne på søknaden. Ikke på din? Anonymkode: 8a214...481
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hos meg er det en knapp på Høyre side når jeg er inne på søknaden. Ikke på din? Anonymkode: 8a214...481 Nei, men kanskje det ser annerledes ut når jeg får logget meg inn på en pc. Er på hytta og har bare mobil nå, det kan jo endre bildet 😊 Anonymkode: a9017...aeb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hos meg er det en knapp på Høyre side når jeg er inne på søknaden. Ikke på din? Anonymkode: 8a214...481 Hvis man trykker på utvidet søkerliste, får man opp alle som har søkt og kvalifikasjonene til alle? Kan man trykke etter at søknadsfristen er utløpt? Anonymkode: 2eb57...7fa
hjärterdam Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis du tester å trykke - kan du fortelle meg hva som skjer? Om man får tilgang med en gang eller må vente, og om det fremstår som om det er manuell/automatisk liste 😊 Anonymkode: 8a214...481 Jeg gjorde det sist jeg søkte jobb. Fikk da etter søknadsfristen en pdf, men om den var manuelt eller automatisk fremstilt er litt vanskelig å si. Det var en oppramsing av søkerne med cv, som like gjerne kan være klippet og limt som automatisk generert. Avsender på mailen filen kom med var en av de som jobber på HR.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man trykker på utvidet søkerliste, får man opp alle som har søkt og kvalifikasjonene til alle? Kan man trykke etter at søknadsfristen er utløpt? Anonymkode: 2eb57...7fa Ved utvidet søkerliste får du opp navn, alder og bosted på den som har søkt, arbeidserfaring og utdannelse. Ved søkerliste får du kun opp navn, alder og bosted. Det er ikke alle stillingsannonser som tilbyr den knappen, jeg vet ikke hvorfor, men du kan alltid be om en søkerliste på alle offentlige stillinger. Det kan du som søker gjøre, naboen som er nysgjerrig, sjefen din, media, altså alle. Anonymkode: 3bf81...a05
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ved utvidet søkerliste får du opp navn, alder og bosted på den som har søkt, arbeidserfaring og utdannelse. Ved søkerliste får du kun opp navn, alder og bosted. Det er ikke alle stillingsannonser som tilbyr den knappen, jeg vet ikke hvorfor, men du kan alltid be om en søkerliste på alle offentlige stillinger. Det kan du som søker gjøre, naboen som er nysgjerrig, sjefen din, media, altså alle. Anonymkode: 3bf81...a05 den offentlige søkerlisten er åpen for alle. Utvidet søkerliste er bare for de som søker. Anonymkode: 9301c...6e9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 Det er nok arbeidsgiver som bestemmer om de vil bruke funksjonen. Listen er generert i Webcruiter, men noen ber om unntak og da må det vurderes før den utleveres. Hvis noen er unntatt står det bare kjønn og alder og at de er unntatt. Anonymkode: 03d71...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå