AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Er litt rådvill akkurat nå. Har noen ulike vennegjenger jeg er en del av. Der er det svært ulik oppfatning av hva som regnes som "lubben" og ikke. Noen mener at de med BMI over 20 er "større", mens andre tenker på de med BMI 25+ som "større". Hva tenker dere her på KG? Anonymkode: 3b4f7...1fb
Andro Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Tenker at lubben og BMI ikke har noen korrelasjon. Min omgangskrets trener mye, og har høy BMI med lav fettprosent. Tunge men ikke lubne. Jeg er både trent og lubben, og veldig fornøyd med kroppen jeg bor i. BMIen min tilsier at jeg er gørrfeit, men ikke så mye fasongen kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Tenker at lubben og BMI ikke har noen korrelasjon. Min omgangskrets trener mye, og har høy BMI med lav fettprosent. Tunge men ikke lubne. Jeg er både trent og lubben, og veldig fornøyd med kroppen jeg bor i. BMIen min tilsier at jeg er gørrfeit, men ikke så mye fasongen kanskje. Takk for svar. Her tenker jeg generelt for de som ikke trener så mye. Altså de BMI kan gjøre seg gjeldende for. Vet at de som har mye muskler automatisk veier mer Anonymkode: 3b4f7...1fb
Rosakatt Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Bmi over 20 "større" høres ut som en litt skummel tankegang Håper ikke du lar dette fokuset på lubben gå in på deg, om du syns lubben er noe negativt eller oppfatter andre som at de syns det Jeg er rundt 22 i bmi nå, så vidt jeg vet, og kan ikke skryte på meg å trene 🙊😅 Skal begynne hehe..men liker kroppen og vekten min som den er, bare skader ikke med bedre kondisjon Men uansett har litt chunk noen steder ja, så vil si at jeg er litt slank lubben, men syns ikke at det er å være "større", det er å være normalvektig mellom 19-25. Selv om som dere har nevnt, muskler veier mer, så man må ta bmi med en klype salt 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Bmi 25 +/- 2 avhengig av kroppstype. Unntak finnes i begge retninger. Anonymkode: c6fa4...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Jeg tenker at BMI over ca 27/der omkring begynner å bli lubben, det er min mening. Anonymkode: 7c4c8...de5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Og i betydningen av større/stor,ser jeg for meg at det starter rundt bmi på 35 - ish. Igjen, min mening Anonymkode: 7c4c8...de5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og i betydningen av større/stor,ser jeg for meg at det starter rundt bmi på 35 - ish. Igjen, min mening Anonymkode: 7c4c8...de5 Er ikke 35 regnet som alvorlig fedme? Litt mer enn bare "større"? Anonymkode: 3b4f7...1fb 2
Sofie Maria Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke 35 regnet som alvorlig fedme? Litt mer enn bare "større"? Anonymkode: 3b4f7...1fb jupp 👍🏻.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke 35 regnet som alvorlig fedme? Litt mer enn bare "større"? Anonymkode: 3b4f7...1fb Godt mulig det. Jeg anser folk på fedmeskalaen som "større/stor". Anonymkode: 7c4c8...de5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 Kan heller ta det i kilo. De fleste jentene jeg kjenner som veier over 70-75 kg er litt lubne. De som ser slanke ut veier typisk rundt 55-65. Og 65-70 er sånn grenseland. Med unntak av ei venninne, som er 1,80 m høy. Hun veier 74 og ser veldig slank ut. Så vekta passer for gjennomsnittshøye jenter på mellom 1,60 - 1,70 m. Anonymkode: 6409a...c77 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at BMI over ca 27/der omkring begynner å bli lubben, det er min mening. Anonymkode: 7c4c8...de5 Jeg tenker da går man over til feit. Nesten alle med BMI 27+ er opplagt overvektig med god margin. Da er man offisielt feit i mine øyne. Lubben for meg er når man ligger på grensen mellom normal og overvektig/feit. Når noen som er lubben sier de er feit, så blir det lett litt sånn. "Nei, du er ikke feit, bare litt lubben. 😛" Om noen som er lubben sier de er normalvektig og du ser vedkommende ved siden av 3 helt normale normalvektige mennesker med BMI rundt 21.75 (midten av normalvektig), og vedkommende utvilsomt har betydelig mer fett på kroppen. Da er man lubben. Eller om man TENKER." Sikker på at du ikke har gått over grensen til overvektig? Ser litt sånn ut. 🙈" Derfor BMI på ca 25, +/-2, avhengig av kroppstype og muskelmasse. Anonymkode: c6fa4...3bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå