Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dama har en eks om er ganske pågående. De var tidligere gode venner, men hadde ikke snakket sammen på en stund. Nå er han singel og har begynt å prate med henne. De tok en kaffe forleden og han sa han fortsatt elsker henne og fatter ikke hvor dum han var som lot henne gå.

Hun er ganske åpen om dette og sier hun er dedikert til vårt forhold. Hun liker han som venn. Hvordan bør jeg reagere, takle dette?

Anonymkode: c0dd0...e58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva? Er dette din x? Eller hvem prater du om, en x og ei venninne?

Anonymkode: b4bfe...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Damas eks. Hun og jeg er sammen m/barn.

Anonymkode: c0dd0...e58

AnonymBruker
Skrevet

Hun bør kutte helt kontakten med ham. Han er jo helt tydelig på at han ønsker henne tilbake, og da er det fullstendig uakseptabelt overfor deg at de holder kontakten.

Dette burde dama di ha skjønt, og det er tullete at hun soler seg i glansen av oppmerksomheten, når hun har mann og barn hjemme.

Still krav.

Anonymkode: 0805b...e9c

• Liker 1
Skrevet

Så lenge hun snakker åpent om det så skal du ikke bekymre deg, tenker jeg.
Det er deg hun har valgt. Ikke lag noe ståhei som skremmer henne fra å være åpen.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Så lenge hun snakker åpent om det så skal du ikke bekymre deg, tenker jeg.
Det er deg hun har valgt. Ikke lag noe ståhei som skremmer henne fra å være åpen.

Helt uenig.

Du ser jo at mannen hennes er bekymret i den grad at han oppretter en tråd om det her. Synes det er fullstendig respektløst å sitte rundt på kafeer med ekser som kun er interessert i å velte nåværende forhold slik at han kan få innpass igjen.

Jeg ville aldri ha godtatt noe sånt om dette var mitt forhold. De har til og med barn sammen, og hun oppfører seg så umodent. Her må hun vise mannen sin med handling at det er ham hun har valgt.

• Nyttig 2
Skrevet

Nå dramatiserer du veldig at de har tatt en kaffe.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg ikke.

Hun indikerer (dette kan forstås ut fra teksten i HI) at hun vil fortsette å ha eksen som venn. Hun ønsker altså å fortsette å møte en mann som sier at han elsker henne og ønsker henne tilbake.

Jeg forstår derfor godt at TS synes dette er problematisk, og jeg ville aldri ha godtatt det.

• Nyttig 2
Skrevet

Blir alltid forbløffa over folk som tror de har myndighet til å bestemme hvem andre har sosial kontakt med.

AnonymBruker
Skrevet

Hun bør kutte kontakt både kontakt med han, både av hensyn til deg og eksen. 

Anonymkode: c9538...064

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Er jo litt dramatisk når eksen har sagt at han fortsatt elsker henne og vil ha henne tilbake. 

Anonymkode: c9538...064

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (22 minutter siden):

Blir alltid forbløffa over folk som tror de har myndighet til å bestemme hvem andre har sosial kontakt med.

Det handler ikke nødvendigvis om myndighet til bestemme, men i dette tilfellet ville nok jeg også sagt at hvis jevnlig kontakt med denne elskovssyke eksen skal bli en del av vårt liv, så kommer dette til å stresse meg så mye at jeg ikke ønsker å leve slik. Så må jo partneren rett og slett ta et valg. Det er nå en ting med en random snap i ny og ne, men å henge sammen synes jeg blir litt drøyt. "Hvor er kjæresten din da?" "På shopping med eksen." Tror ikke det.

Anonymkode: 280b1...fcf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Helt uenig.

Du ser jo at mannen hennes er bekymret i den grad at han oppretter en tråd om det her. Synes det er fullstendig respektløst å sitte rundt på kafeer med ekser som kun er interessert i å velte nåværende forhold slik at han kan få innpass igjen.

Jeg ville aldri ha godtatt noe sånt om dette var mitt forhold. De har til og med barn sammen, og hun oppfører seg så umodent. Her må hun vise mannen sin med handling at det er ham hun har valgt.

Huff 🙄..

Eneste muligheten han kan få innpass er hvis hu tilater det😉 Hu er hundre prosent åpen og ærlig så nei, dette er ikke noe problem. Også -han (x) har faktisk lov å føle det han føler og nevne det til hu selv om hu er i et forhold, 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det handler ikke nødvendigvis om myndighet til bestemme, men i dette tilfellet ville nok jeg også sagt at hvis jevnlig kontakt med denne elskovssyke eksen skal bli en del av vårt liv, så kommer dette til å stresse meg så mye at jeg ikke ønsker å leve slik. Så må jo partneren rett og slett ta et valg. Det er nå en ting med en random snap i ny og ne, men å henge sammen synes jeg blir litt drøyt. "Hvor er kjæresten din da?" "På shopping med eksen." Tror ikke det.

Anonymkode: 280b1...fcf

Forstår delvis hvor du skal hen, men hvis han vet hvor hun står og har tillit hva er da problemet? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo be han på kaffe og ta en prat med han der alle 3 er tilstede? Si at du ikke komfortabel med det på en hyggelig men seriøs måte? 

Anonymkode: 995c6...11f

AnonymBruker
Skrevet

Nei det synes jeg absolutt ikke er greit. Han vil jo mest sannsynlig sitte og vente på første mulighet. Synes det er dårlig gjort av henne å sette deg i en sånn situasjon hvor du kan bli både usikker og sjalu. Det gjør man bare ikke mot partneren sin.

Anonymkode: 25f02...9f0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må du sette ned foten for å verne om familien. Det kommer ikke noe godt ut av at dama henger med sin eks. Hun blir sikkert usikker hun også. Går å tenker på han som vil ha henne tilbake, han som gir så fine komplimenter, han som er der når hun krangla med deg. Han sa til og med at han vil ha dama tilbake, da vil han nok ødelegge forholdet deres også, om han kan. Vær tydelig med dama. Dette er langt over grensen. Hun skal ikke drive å henge med ekser om hun vil være sammen med deg. I liknende situasjoner har jeg selv satt ned foten, vist nulltoleranse for sånt. ikke angret. Men du må være sterk. Gå om du må.

Anonymkode: 1ea80...703

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Andro said:

Det er ikke prat om om å bestemme sånn som du legger det frem. Her er det en eks som forteller henne at han vil ha henne tilbake og hun vil fortsatt ha kontakt med han. Hun har en ny mann som hun har barn med. Ts har lov til å bestemme at om hun fortsatt vil være i "familie" med han sammen med barnet så må hun ta et valg. De bestemmer begge hva de selv ønsker og ingen av dem bestemmer over andre parten. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan selvfølgelig ikke være venn med eks, og hvertfall ikke når han vil ha hun tilbake! 

Anonymkode: a7ec4...cb9

AnonymBruker
Skrevet

X vil jo ikke ha en venn, han vil ha dama di.  

Hvis ikke dama di vil ha han, så hadde ikke jeg synes det var greit at de foresatte å ha kontakt. 

Hva hun velger er opp til henne, men du må jo ha mulighet til å velge hva som er greit eller ikke. 

Om henne ikke ser det sånn, så forslå motsatt eksempel om du skulle på kaffedate med din X som proklamerte hun ville ha deg tilbake og elsket deg, og du fortsatte å møte henne.  

Anonymkode: 39054...0d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...