Zidji Skrevet 8. april 2023 #41 Del Skrevet 8. april 2023 Etter all den driten JK har fått og det at hun ble nærmest eklskludert fra gjennforeningen de lagde for ett år siden, så har jeg mistet mye respekt både for filmskaperne og skuespillerne fra HP filmene. Så selv om det alltid vil være Radcliffe jeg ser for meg når jeg leser bøkene, så er jeg veldig klar for en tv serie som forhåpentligvis setter mer pris på JK og det fantastiske universet hun har skapt. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #42 Del Skrevet 8. april 2023 Zidji skrev (3 timer siden): Etter all den driten JK har fått og det at hun ble nærmest eklskludert fra gjennforeningen de lagde for ett år siden, så har jeg mistet mye respekt både for filmskaperne og skuespillerne fra HP filmene. Så selv om det alltid vil være Radcliffe jeg ser for meg når jeg leser bøkene, så er jeg veldig klar for en tv serie som forhåpentligvis setter mer pris på JK og det fantastiske universet hun har skapt. Tror du ikke det bare blir enda mer woke? Anonymkode: 5da87...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 8. april 2023 #43 Del Skrevet 8. april 2023 Uten å selv ha et nært forhold til "HP-universet" er jeg redd dette kan være et lite heldig tidspunkt å gjøre en nyinnspilling på. Vi virker å være på høyden av en brytningstid der politisk aktivisme setter et veldig tydelig preg på mediet og har Rowling som en av sine primære antagonister, og jeg ser en risiko for at en gjør alt en kan for å tilfredsstille en nær umettelig (men liten) aktivistisk gruppering akkurat tidsnok til å se bevegelsen rakne. Det virker sannsynlig at det vil være et enormt push for "mangfold" blant hovedpersonene (som kan være bra hvis det gjøres riktig), og en bør ikke bli overrasket om noen av hovedpersonene (eller HP selv) skulle vise seg å være trans. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #44 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For oss som elsket originalfilmene så blir det jo slik. Men neste generasjon kommer kanskje til å mene at skuespillerne i tv-serien er best. Mange som sa at ingen kunne erstatte Tobey Maguire var den ekte Spiderma, menTom Holland er jo superpopulær i den samme rollen. Håper at HBO gjør en god jobb med castingen. At de klarer å finne noen som har det rette utseende og som har gode skuespillerferdigheter. Det siste har man ofte slitt med når det kommer til barneskuespillere. Anonymkode: 33799...0b9 Dårlig eksempel, Tobey Maguire har skuespillerferdigheter som en inntørket potet. De som mener ingen kan erstatte han, burde man ikke ofre en tanke. Det er flere karakterer og filmer som har blitt laget om og om igjen, uten at det blir ramaskrik av den grunn. Superman og James Bond er to eksempler. De vil bli spilt av nye folk til det uendelige, eller rettelse. Helt til woke kulturen ødelegger alt og det kommer en mørkhudet eller kvinnelig skuespiller. De som er imot remakes, må ha et snev av autisme og tåler ikke forandringer. De fleste respekterer det orginale, samtidig som at man er åpen for nye nytt. Så lenge den nye versjonen holder seg til originalmaterialet og ikke blir påvirket av genz woke oppgulp. . Anonymkode: c4998...590 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 8. april 2023 #45 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tror du ikke det bare blir enda mer woke? Anonymkode: 5da87...1a0 Krysser alt jeg har for at det ikke blir det. Jeg leste at de vil ha JK med som produsent så det ga meg håp! Jeg tviler på vi får noen transekarakterer, men om noe så antar jeg de vil legge mer vekt på Dumbledore sin seksualitet, samt kanskje gjøre Hermine svart. Jeg husker det var en stor snakkis for noen år siden om hvordan hun kanskje var det fordi det aldri hadde blitt nevnt i bøkene hvilken hudfarge hun hadde 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sys64738 Skrevet 8. april 2023 #46 Del Skrevet 8. april 2023 Zidji skrev (1 time siden): samt kanskje gjøre Hermine svart. Jeg husker det var en stor snakkis for noen år siden om hvordan hun kanskje var det fordi det aldri hadde blitt nevnt i bøkene hvilken hudfarge hun hadde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 8. april 2023 #47 Del Skrevet 8. april 2023 sys64738 skrev (7 minutter siden): LOOOOOOL! Og likevel så var det fullt mulig at hun kunne være mørkhudet! 😂😂😂 Forbanna tullinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #48 Del Skrevet 8. april 2023 8 hours ago, Zidji said: Etter all den driten JK har fått og det at hun ble nærmest eklskludert fra gjennforeningen de lagde for ett år siden, så har jeg mistet mye respekt både for filmskaperne og skuespillerne fra HP filmene. Så selv om det alltid vil være Radcliffe jeg ser for meg når jeg leser bøkene, så er jeg veldig klar for en tv serie som forhåpentligvis setter mer pris på JK og det fantastiske universet hun har skapt. Hun ble ikke "nærmest ekskludert", hun var ikke invitert i utgangspunktet fordi den "gjenforeningen" du snakker om var innspilling av en dokumentar som handlet utelukkende om filmene. Dokumentaren tok for seg hvordan filmene ble laget og de som var med på det, ikke om bøkene, og hun var faktisk ikke involvert i filmproduksjonen til den grad at det ville vært naturlig at hun var der. De som er interessante å intervjue i en dokumentar om film er regissørene, skuespillerne, de som lagde spesialeffekter, sett, kostymer, foto, manus, musikk, osv. Hun skrev ikke engang manus til filmene, de ble skrevet av Steve Kloves og Michael Goldenberg, så det er ikke akkurat som at hun kunne bidratt med noe innsikt i filmproduksjonen. 3 hours ago, Zidji said: LOOOOOOL! Og likevel så var det fullt mulig at hun kunne være mørkhudet! 😂😂😂 Forbanna tullinger. Det var Rowling selv som sa Hermione godt kunne være mørkhudet, så regner med du synes hun er en forbanna tulling da? https://time.com/4357745/jk-rowling-racists-black-hermione-harry-potter/ Anonymkode: b2ee4...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #49 Del Skrevet 8. april 2023 sys64738 skrev (10 timer siden): Står svart på hvitt her AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun ble ikke "nærmest ekskludert", hun var ikke invitert i utgangspunktet fordi den "gjenforeningen" du snakker om var innspilling av en dokumentar som handlet utelukkende om filmene. Dokumentaren tok for seg hvordan filmene ble laget og de som var med på det, ikke om bøkene, og hun var faktisk ikke involvert i filmproduksjonen til den grad at det ville vært naturlig at hun var der. De som er interessante å intervjue i en dokumentar om film er regissørene, skuespillerne, de som lagde spesialeffekter, sett, kostymer, foto, manus, musikk, osv. Hun skrev ikke engang manus til filmene, de ble skrevet av Steve Kloves og Michael Goldenberg, så det er ikke akkurat som at hun kunne bidratt med noe innsikt i filmproduksjonen. Det var Rowling selv som sa Hermione godt kunne være mørkhudet, så regner med du synes hun er en forbanna tulling da? https://time.com/4357745/jk-rowling-racists-black-hermione-harry-potter/ Anonymkode: b2ee4...2f8 Anonymkode: 33b3f...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 10. april 2023 #50 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 18.21): Hun ble ikke "nærmest ekskludert", hun var ikke invitert i utgangspunktet fordi den "gjenforeningen" du snakker om var innspilling av en dokumentar som handlet utelukkende om filmene. Dokumentaren tok for seg hvordan filmene ble laget og de som var med på det, ikke om bøkene, og hun var faktisk ikke involvert i filmproduksjonen til den grad at det ville vært naturlig at hun var der. De som er interessante å intervjue i en dokumentar om film er regissørene, skuespillerne, de som lagde spesialeffekter, sett, kostymer, foto, manus, musikk, osv. Hun skrev ikke engang manus til filmene, de ble skrevet av Steve Kloves og Michael Goldenberg, så det er ikke akkurat som at hun kunne bidratt med noe innsikt i filmproduksjonen. Det var Rowling selv som sa Hermione godt kunne være mørkhudet, så regner med du synes hun er en forbanna tulling da? https://time.com/4357745/jk-rowling-racists-black-hermione-harry-potter/ Anonymkode: b2ee4...2f8 Det kommer ganske tydelig frem her at JK blir fryst ut blant både filmskapere og skuespillere, så jo, hun ble absolutt nærmest ekskludert fra den idiotiske gjenforeningen. Og nå har de prøvd alt de kan for å unngå å jobbe med henne igjen; https://fandomwire.com/j-k-rowling-reportedly-laid-down-non-negotiable-terms-for-harry-potter-hbo-reboot-to-preserve-original-storys-essence/ Drittfolk hele gjengen. De skylder henne alt! Radcliffe og Watson hadde ikke vært en dritt uten JK! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #51 Del Skrevet 10. april 2023 1 minutt siden, Zidji said: Det kommer ganske tydelig frem her at JK blir fryst ut blant både filmskapere og skuespillere, så jo, hun ble absolutt nærmest ekskludert fra den idiotiske gjenforeningen. Og nå har de prøvd alt de kan for å unngå å jobbe med henne igjen; https://fandomwire.com/j-k-rowling-reportedly-laid-down-non-negotiable-terms-for-harry-potter-hbo-reboot-to-preserve-original-storys-essence/ Drittfolk hele gjengen. De skylder henne alt! Radcliffe og Watson hadde ikke vært en dritt uten JK! Enig. Og Rowling hadde mye av ansvaret for castingen i Harry Potter-filmene. Det var Rowling som bestemte at skuespillerne skulle være britisk og irske. Hadde det ikke vært for Rowling kunne det godt endt med at filmene ble filmet i Hollywood med amerikanske skuespillere. Hun var også med i valget av enkeltskuespillere og hun fortalte Alan Rickman hvordan bokserien ville ende for å hindre han fra å slutte i filmserien. Anonymkode: 33799...0b9 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #52 Del Skrevet 10. april 2023 Takk for informasjon, dette hadde jeg IKKE fått med meg! Jatakk til en serie, da får de forhåpentligvis med mye mer enn hva som er i filmene. Anonymkode: 356e6...2d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #53 Del Skrevet 10. april 2023 Det irriterte meg skikkelig at Harry ikke hadde grønne øyne etter alt som var skrevet om dem i bøkene, så jeg håper de ikke caster skuespillere som ser totalt annerledes ut enn hovedkarakterene. Bikarakterer kan de godt ta seg noen friheter med. Regé-Jean Page hadde sikkert egnet seg som Gilderoy Lockhart for eksempel, Anonymkode: c8d52...6d1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 10. april 2023 #54 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 5.4.2023 den 0.01): Bare woke holder fingrene unna... 😎 Anonymkode: 75d03...d67 Det blir interessant å se siden Rowling blir aktivt involvert i serien. Jeg håper hun påvirker dem nok til at de holder seg trofaste til hennes verk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #55 Del Skrevet 10. april 2023 3 hours ago, Zidji said: Det kommer ganske tydelig frem her at JK blir fryst ut blant både filmskapere og skuespillere, så jo, hun ble absolutt nærmest ekskludert fra den idiotiske gjenforeningen. Og nå har de prøvd alt de kan for å unngå å jobbe med henne igjen; https://fandomwire.com/j-k-rowling-reportedly-laid-down-non-negotiable-terms-for-harry-potter-hbo-reboot-to-preserve-original-storys-essence/ Drittfolk hele gjengen. De skylder henne alt! Radcliffe og Watson hadde ikke vært en dritt uten JK! Det kommer ikke tydelig frem i det hele tatt, annet enn massevis av ubekreftede antagelser, uten uttalelser fra verken skuespillere eller regissører eller andre. Kan du peke på hvor du mener det er så åpenbart? Ikke står det noe om dokumentaren heller. Det handler om en planlagt niende film som skulle vært basert på teaterstykket, som skuespillerne tilsynelatende ikke ville være med på. Men det er ikke noen uttalelser fra noen av skuespillerne, alt er basert på noe Jeff Sneider har sagt i en podcast, som er synsing fra hans side, han har ikke intervjuet noen av dem. For alt vi vet kan det være helt andre grunner, som feks at de er opptatt med andre prosjekter (feks Rupert Grint har en seriekontrakt med Apple+, Daniel Radcliffe har jobbet uavbrutt siden før Deathly Hallows var ferdig og frem til nå, Tom Felton har vært sykmeldt av og på i flere år, osv...) eller at de ikke har lyst til å gå tilbake til en rolle de spilte for over ti år siden og er forlengst veldig ferdig med. Ikke alle er like stødige på repriser som Harrison Ford, og ikke alle er interessert i det heller. Flere av skuespillerne har kommet ut i støtte av Rowling også, så tror ikke det er så svart/hvitt som du skal ha det til. Feks Evanna Lynch, Helena Bonham Carter, Ralph Fiennes, osv. Hvis de unge skuespillerne "skylder" noen karrieren sin så må det isåfall være Chris Columbus og Janet Hirshenson, som valgte dem ut til den første filmen. 3 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Og Rowling hadde mye av ansvaret for castingen i Harry Potter-filmene. Det var Rowling som bestemte at skuespillerne skulle være britisk og irske. Hadde det ikke vært for Rowling kunne det godt endt med at filmene ble filmet i Hollywood med amerikanske skuespillere. Hun var også med i valget av enkeltskuespillere og hun fortalte Alan Rickman hvordan bokserien ville ende for å hindre han fra å slutte i filmserien. Anonymkode: 33799...0b9 Hun hadde ikke "mye av ansvaret" i det hele tatt. Hun og Columbus ble enige om at skuespillerne skulle være britiske eller irske, med noen få unntak, selv om det betydde at mange amerikanske stjerneskuespillere ble avvist fra audition (blant annet Robin Williams). De som hadde ansvaret for castingen til Philosopher's Stone var Janet Hirshenson og Chris Columbus, som dermed valgte ut alle de mest sentrale, og ellers casting-ansvarlige som har jobbet på de andre filmene (mange av skuespillerne i den første filmen er med i flere filmer, så det sier seg selv at casting for første film var betydelige avgjørelser). Skjønner at mange her er ekstremt besatt av å holde Rowling oppe på en eller annen slags hellig trone, men det går an å ha i det minste bittelitt respekt for alle de som jobber i filmproduksjon som aldri får kred for jobben de gjør. Det er skikkelig stygt gjort å ta fokus vekk fra de som faktisk jobber med casting med å påstå at forfatterne til bøkene skal ha æren for en jobb hun ikke gjorde. Hun skrev bøkene og skal få all ære og heder for det, men filmene er faktisk et helt annet medium, hvor det trengs andre slags fagfolk. Anonymkode: b2ee4...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #56 Del Skrevet 10. april 2023 Regner med at hermine blir mørkhudet, Ron blir trans og Harry er muslim 😂 Anonymkode: 19341...a1d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 10. april 2023 #57 Del Skrevet 10. april 2023 Hurra! Jeg venter i spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 10. april 2023 #58 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Regner med at hermine blir mørkhudet, Ron blir trans og Harry er muslim 😂 Anonymkode: 19341...a1d Og hvem blir homo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #59 Del Skrevet 10. april 2023 1 minutt siden, MyMichelle said: Og hvem blir homo? Dumbledore er jo homofil, så det trenger de ikke bytte på. Anonymkode: c8d52...6d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #60 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 23.53): Er dere klare??? Only a little over a decade after the release of the last Harry Potter movie, it seems that it’s time to tell the boy wizard’s story once again. HBO is closing in on a deal to reboot J.K. Rowling’s seven-book series as a new TV show, reports Lucas Shaw at Bloomberg. The series would adapt each of the series’ novels into a season of television, according to the report. The seasons of TV would allow the series more space to dive into the Wizarding World of the books, with less need to cut things out than the original movies, which began in 2001 with the release of Harry Potter and the Sorcerer’s Stone. https://www.polygon.com/23668971/harry-potter-reboot-hbo-series-tv Anonymkode: c89f8...002 Blir sikkert kjempe kult! Hadde nok blitt noe dritt hvis J.K Rowling ikke skulle ha hjulpet til, men har stor tro på dette med henne involvert ☺️. Anonymkode: 83ad8...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå