AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Min partner har mange interesser. Han har også forskjellige vennegjenger i forbindelse med disse. Jeg støtter ham i dette, men kjenner på at jeg synes det er litt mye. Jeg lurer på om jeg er urimelig. Han har til nå i år reist på to turer, en på fem dager og en på 4 dager. Han skal snart på en tur til, denne er kun en helg. Neste tur er med en vennegjeng fra videregående. Selv ville pleier jeg å inkludere ham. Er ikke dette litt merkelig? Dette handler ikke om at jeg er redd for utroskap, jeg stoler på ham 100 %. Anonymkode: d9c91...e57
Nymerïa Skrevet 5. april 2023 #2 Skrevet 5. april 2023 (endret) Jeg synes ikke noen av dere er urimelige eller merkelige. Dere har bare helt forskjellig livstil. Og hvis du ikke trives på denne måten så vil jeg si at dere også har helt forskjellige meninger om hva et godt forhold er. Det blir annerledes hvis dere har felles barn, da bør han ta mer hensyn og er urimelig hvis reisinga er et problem for deg. Når det gjelder det du spør om i overskriften, jeg og mannen reiser alene ca en gang i året. Han med en vennegjeng (kun menn), jeg enten alene eller med en venninne. Nå som barna begynner å bli større ønsker jeg å reise mer. Men jeg og mannen har helt ulike preferanser for ferier så det blir nok en del reising alene. Endret 5. april 2023 av Nymerïa 1
Juleeees Skrevet 5. april 2023 #3 Skrevet 5. april 2023 (endret) Han reiser med overnatting ca annenhver uke i jobbsammenheng. Utenfor jobb er det maks en guttetur i året. Endret 5. april 2023 av Juleeees
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 1-2 gutteturer i året, sport. 3-4 turer til foreldrene sine. 2 internasjonale konferanser. ca 12 jobbreiser med to overnattinger. Synes det er helt perfekt, litt alenetid er godt. Tenker dette er individuelt, men i utgangspunktet positivt å også bruke tid på egne ting. Man slutter jo ikke å være et individ selv om man er i et forhold. Anonymkode: 9cefc...9c5 3
SPOCA Skrevet 5. april 2023 #5 Skrevet 5. april 2023 Det er fint å bruke tiden også på egne ting, som introvert har jeg behov for mye alenetid. Til tross for dette er det helt naturlig for meg å ta samboer med på turer, rett og slett fordi jeg alltid ønsker å ha han med. Jeg har vært på én tur alene, da med hans søster, men generelt reiser vi alltid i sammen. Han er den eneste som fyller meg med energi, samme føler han, så det er nok kanskje et grunnleggende behov vi føler hos hverandre. Generelt; fint å ville ha litt alenetid, men jeg ville non reagert hvis jeg selv aldri ble inkludert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #6 Skrevet 5. april 2023 SPOCA skrev (4 minutter siden): Det er fint å bruke tiden også på egne ting, som introvert har jeg behov for mye alenetid. Til tross for dette er det helt naturlig for meg å ta samboer med på turer, rett og slett fordi jeg alltid ønsker å ha han med. Jeg har vært på én tur alene, da med hans søster, men generelt reiser vi alltid i sammen. Han er den eneste som fyller meg med energi, samme føler han, så det er nok kanskje et grunnleggende behov vi føler hos hverandre. Generelt; fint å ville ha litt alenetid, men jeg ville non reagert hvis jeg selv aldri ble inkludert. Enig i det du skriver, og samtidig ikke i alt. Når mannen reiser alene 1-2 ganger i året er det; Fotball, eller tour de france. Jeg kunne ikke tenkt meg noe mer uinteressant enn å køe inn, køe ut, bare for å se små menn løpe rundt på gresset et-par timer. Eller henge timesvis ved en vei i frankrike bare for å se syklister komme forbi. Dessuten tror jeg ikke resten av gutta ville vært så glad for å ha meg på slep, det respekterer jeg. Det sagt har jeg det best når jeg er sammen med han på ferie. Men da på turer som også gir meg noe. Hadde økonomi eller feriedager hindret at vi kunne dratt sammen i tillegg til turene hans, da ville jeg imidlertid ikke likt prioriteringen hans. Men at jeg er alene et-par langhelger i året er helt ok. Anonymkode: 9cefc...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Så lenge det ikke går utover vår felles økonomi og ferie så går det greit for meg. Synes det er bra at han har egne interesser og nære venner. Hadde ikke likt om det var party-tur til syden osv. Anonymkode: a6169...91b 1
SPOCA Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i det du skriver, og samtidig ikke i alt. Når mannen reiser alene 1-2 ganger i året er det; Fotball, eller tour de france. Jeg kunne ikke tenkt meg noe mer uinteressant enn å køe inn, køe ut, bare for å se små menn løpe rundt på gresset et-par timer. Eller henge timesvis ved en vei i frankrike bare for å se syklister komme forbi. Dessuten tror jeg ikke resten av gutta ville vært så glad for å ha meg på slep, det respekterer jeg. Det sagt har jeg det best når jeg er sammen med han på ferie. Men da på turer som også gir meg noe. Hadde økonomi eller feriedager hindret at vi kunne dratt sammen i tillegg til turene hans, da ville jeg imidlertid ikke likt prioriteringen hans. Men at jeg er alene et-par langhelger i året er helt ok. Anonymkode: 9cefc...9c5 Tror vi egentlig er enige, for jeg hadde ikke hatt noe i mot om han dro på fotballkamp med gutta. Jeg hadde ikke hatt stort utbytte av det. Men, når man drar på slike turer 3-4-5 turer i året og man selv ikke blir inkludert ville jeg nok reagert. Selv dro jeg jo på shoppingtur med svigersøster, hvilket min samboer overhodet ikke ville hatt interesse av. Så tenker at alt med måte. Greit med alenetid, men kjekt å inkludere samboeren/kjæresten også innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #9 Skrevet 5. april 2023 SPOCA skrev (17 minutter siden): Tror vi egentlig er enige, for jeg hadde ikke hatt noe i mot om han dro på fotballkamp med gutta. Jeg hadde ikke hatt stort utbytte av det. Men, når man drar på slike turer 3-4-5 turer i året og man selv ikke blir inkludert ville jeg nok reagert. Selv dro jeg jo på shoppingtur med svigersøster, hvilket min samboer overhodet ikke ville hatt interesse av. Så tenker at alt med måte. Greit med alenetid, men kjekt å inkludere samboeren/kjæresten også innimellom. Enig. Vi tar absolutt flest turer sammen Anonymkode: 9cefc...9c5
PM75 Skrevet 5. april 2023 #10 Skrevet 5. april 2023 Så han drar i snitt en tur i måneden på 4-5 dager hver gang? Det hadde vært i overkant for meg!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Min partner har mange interesser. Han har også forskjellige vennegjenger i forbindelse med disse. Jeg støtter ham i dette, men kjenner på at jeg synes det er litt mye. Jeg lurer på om jeg er urimelig. Han har til nå i år reist på to turer, en på fem dager og en på 4 dager. Han skal snart på en tur til, denne er kun en helg. Neste tur er med en vennegjeng fra videregående. Selv ville pleier jeg å inkludere ham. Er ikke dette litt merkelig? Dette handler ikke om at jeg er redd for utroskap, jeg stoler på ham 100 %. Anonymkode: d9c91...e57 Jeg har vært på flere turer hittil i år; 1 på 7 dager og 1 på 3 dager. Og jeg skal snart på en 4 dagers tur. Alle er med folk min kjære ikke kjenner/med interesser han ikke har. Ville vært merkelig å la være å reise. Jeg var knapt ute av kommunen under pandemien, så kjekt å kunne reise litt nå. Kommer selvsagt ikke til å reise like mye hele tida. Anonymkode: c3ac5...de5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært på flere turer hittil i år; 1 på 7 dager og 1 på 3 dager. Og jeg skal snart på en 4 dagers tur. Alle er med folk min kjære ikke kjenner/med interesser han ikke har. Ville vært merkelig å la være å reise. Jeg var knapt ute av kommunen under pandemien, så kjekt å kunne reise litt nå. Kommer selvsagt ikke til å reise like mye hele tida. Anonymkode: c3ac5...de5 Ja, og én til på 3 dager har jeg vært på i år. Anonymkode: c3ac5...de5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #13 Skrevet 6. april 2023 On 4/5/2023 at 1:19 PM, SPOCA said: Tror vi egentlig er enige, for jeg hadde ikke hatt noe i mot om han dro på fotballkamp med gutta. Jeg hadde ikke hatt stort utbytte av det. Men, når man drar på slike turer 3-4-5 turer i året og man selv ikke blir inkludert ville jeg nok reagert. Selv dro jeg jo på shoppingtur med svigersøster, hvilket min samboer overhodet ikke ville hatt interesse av. Så tenker at alt med måte. Greit med alenetid, men kjekt å inkludere samboeren/kjæresten også innimellom. Jeg (ts) tror du og jeg har ganske likt syn på sakene. De fleste turene han drar på er relatert til interesser, men den neste turen er en hyttetur med venner av begge kjønn. Jeg kjenner ikke disse vennene, men selv er det naturlig for meg å inkludere min samboer, så jeg ville nok ha invitert ham med uansett og bare gitt beskjed om at han ble med. Jeg er nøye med å inkludere ham når jeg er med mine venner, det er derfor jeg reagerer. Jeg ser at noen over skriver at "vi har forskjellig livsstil og er uenige om hva et godt forhold er." Det synes jeg er litt drøyt, vi har vært sammen i over 10 år og er stort sett enige om de viktigste tingene, og deler flere interesser men har også egne. Dersom man skal være lenge sammen vil man noen ganger være nødt til å finne kompromisser. Anonymkode: d9c91...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå