Gå til innhold

De som sender barna for tidlig i barnehagen etter omgangssyke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå går det omgangssyke I barnehagen,  minste fikk det i kveld. Men her om dagen da de sendte varsel så skriver de med store bokstaver at man må huske på å ikke sende før tidligst 48 timer etter siste oppkast/diaré. 

De er nødt å understreke dette hver gang de varsler om det.

Så dere som sender for tidlig, er det pga jobb? At dere ikke kan ha fravær? Vet mange ikke har noe valg. Er heldig der sånn sett at jeg er ufør og ikke i jobb. 

Er bare synd at det går så fort rundt igjen det viruset. Har jo opplevd selv å smitte familie enda jeg og barna var friske i 4 døgn 😬 så det er jo trist de som evt må sende for tidlig pga jobb🙈

Anonymkode: e8f23...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi sender ikke for tidlig, men har opplevd at det tilsynelatende er over før det plutselig har endt opp med et sykt familiemedlem til etter tre døgn og på med ny runde. Det har også skjedd at barnet har vært frisk i over 48 timer og kommer hjem igjen med ny runde etter barnehagen. Det er selvfølgelig noen som ikke bryr seg, men omgangssyke smitter fort så det kan være foreldrene ikke vet barnet er sykt engang når det smitter andre. Med det sagt har jeg jobbet i barnehage og opplevd at foreldre kommer tilbake med barn dagen etter de er sendt hjem med diare eller oppkast med en eller annen vag forklaring.

Anonymkode: 16cfc...d10

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...