Gå til innhold

Kjæresten klager over 6,6 mk i finansieringsbevis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min var i tvist angående en boligsak som han nettopp vant frem med, og kan nå kjøpe seg ny bolig i Oslo, der vi traff hverandre og tenker å bli.

Han har svært godt jobb på tross av ung alder og spart opp mye, og har fått innvilget hele 6,6 millioner i finansieringsbevis, og det alene, da jeg er student. Han klager støtt over urettferdigheten i dette, ettersom boligmarkedet ifølge ham har gått veldig mye opp, og mener han kunne fått mere for pengene i fjor....

Han er veldig privilegert ift de fleste unge som vil inn på boligmarkedet i Oslo, blant annet meg, og da blir det slitsomt å høre på....

J25.

Anonymkode: 3473e...555

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ok

Anonymkode: 679f1...31a

AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg takler ikke sånne privilegerte folk som ikke selv skjønner hvor privilegerte de er og ikke har noe som helst forståelse for hvordan det ekte livet er for vanlige folk... Jeg har kuttet ut kolleger og venner som er sånn. Hadde vært altfor frustrerende å være sammen med en mann med så lite samfunnsinnsikt og selvinnsikt! 

Anonymkode: 87ca0...080

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så slitsomt dette må være å høre på for deg! Jeg har selv råd til stor leilighet midt i Oslo, og vet hvor privilegert jeg er pga dette. Kunne aldri falt meg inn å klage. Ja, boligmarkedet blir dyrere og dyrere. Sånn er livet. 

Anonymkode: b12a7...bd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6,6 er jo ikke mye i Oslo da, så skjønner han godt. Har han prøvd forskjellige banker? 

Anonymkode: eadad...e99

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

6,6 er jo ikke mye i Oslo da, så skjønner han godt. Har han prøvd forskjellige banker? 

6,6 mill er to leiligheter i Oslo. Bare 1% på 30 år i Oslo har råd til én leilighet i Oslo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjæresten min var i tvist angående en boligsak som han nettopp vant frem med, og kan nå kjøpe seg ny bolig i Oslo, der vi traff hverandre og tenker å bli.

Han har svært godt jobb på tross av ung alder og spart opp mye, og har fått innvilget hele 6,6 millioner i finansieringsbevis, og det alene, da jeg er student. Han klager støtt over urettferdigheten i dette, ettersom boligmarkedet ifølge ham har gått veldig mye opp, og mener han kunne fått mere for pengene i fjor....

Han er veldig privilegert ift de fleste unge som vil inn på boligmarkedet i Oslo, blant annet meg, og da blir det slitsomt å høre på....

J25.

Ja, 6,6 er ikke så mye så skjønner godt han klager. Jeg fikk finansieringsbevis på 13 mill alene. Synd for han at han ikke har bedre inntekt og/eller mer EK. Livet er urettferdig 

Anonymkode: 0e740...ec0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

6,6 mill er to leiligheter i Oslo. Bare 1% på 30 år i Oslo har råd til én leilighet i Oslo. 

Lurer på hvor i Oslo du ser på leiligheter 

Skrevet

Anbefaler ikke forhold der menn tjener mer enn kvinner. Fort gjort å gå i feller, det skaper ustabilitet og gir han på en måte en makt son ikke hører hjemme i 2023. Enten burde kvinnen tjene mest eller så burde de ha like mye.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

6,6 millioner er mye for en person og spesielt om man er ung og ikke har vært med på boligprisveksten i flere tiår.

Anonymkode: d06f3...31f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer på hvor i Oslo du ser på leiligheter 

I store deler av Oslo finner man leiligheter til 3,4 ish.

Raskt søk på Finn kommer blant annet  frysja, Teisen, Stovner, Lambertseter, Høybråten, Oppsal bare for å nevnte noen.

Anonymkode: dcdd9...fc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I store deler av Oslo finner man leiligheter til 3,4 ish.

Raskt søk på Finn kommer blant annet  frysja, Teisen, Stovner, Lambertseter, Høybråten, Oppsal bare for å nevnte noen.

Anonymkode: dcdd9...fc9

Ikke steder man vil bo med andre ord

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du kilde for den påstanden? Tror ikke det stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

J25.

Skjønner jeg godt. Men hvis du får bo hos han gratis eller svært billig så får jo du også nytt godt av hvor privilegert han er. Selv er jeg i en litt lignende situsajon. Har en søster som har enormt mye bedre økonomi enn meg og som også klagde over at hun "ikke fikk låne mer" da hun kjøpte bolig for et halvt år siden. Men hun fikk råd til tre ganger så dyr bolig som meg og jeg er eldre enn henne. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke steder man vil bo med andre ord

Flere av stedene der er jo kjempeflotte steder å bo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja, 6,6 er ikke så mye så skjønner godt han klager. Jeg fikk finansieringsbevis på 13 mill alene. Synd for han at han ikke har bedre inntekt og/eller mer EK. Livet er urettferdig 

Er du under 30 da? Eller har du arvet fra en rik bestefar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...