Gå til innhold

Regulering, er det verdt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg ikke på pengene.

Men dere som selv har hatt regulering som barn eller ungdom, er det verdt det i lengden?

Går ikke tennene tilbake igjen etter som årene går?

Ville dere gjort det igjen?

Blir ikke tennene dine mer utsatt for hull etter reulering?

Anonymkode: 131f6...08a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nå an på tenker jeg, om man tar regulering pga det estetiske, eller at man faktisk «må» ha det pga bittfeil/tannstillingsfeil med mer. 

Anonymkode: a191a...dc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tenker jeg ikke på pengene.

Men dere som selv har hatt regulering som barn eller ungdom, er det verdt det i lengden?

Går ikke tennene tilbake igjen etter som årene går?

Ville dere gjort det igjen?

Blir ikke tennene dine mer utsatt for hull etter reulering?

Anonymkode: 131f6...08a

Tenner kan gå tilbake om man ikke bruker nattskinne ja.

Jeg tok regulering i voksen alder fordi jeg ikke fikk som barn, så ja - jeg som alltid ønsket det ville gjort det omigjen. 

Anonymkode: 36848...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor store feil det er. Ene barnet mitt, så det ut som tennene var kastet inn i munnen på henne, og tenner som vokste ut høyt opp i tannkjøttet, over de andre tennene. Selvfølgelig var det verdt det for henne. Hun tok av reguleringen da hun var 14 år, og er i dag 23 år, og tennene er fortsatt like rette og fine. 

Anonymkode: 21c36...0dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to reguleringer. Veldig glad for at jeg tok det som tenåring. Mye verre å ta det som godt voksen. Mine tenner har ikke gått tilbake, og jeg har aldri hørt at man kan få mer hull.

Anonymkode: 44a07...375

AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdt det for min del. Utviklet tannkjøttsykdom og mistet flere tenner like etter at reguleringen ble tatt av. De konkluderte med at det ikke hadde skjedd om ikke tannlegen hadde strammet for hardt, så jeg fikk heldigvis erstatning. Nå i voksen alder er de som er igjen like skakke som før 🙃

Anonymkode: 69cfb...955

AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdt det for små skjønnhetsfeil. Jeg hadde regulering pga litt skjeve framtenner, det var veldig smertefullt og fælt, og noen få år etter at strengen var tatt sv hadde tennene sklidd tilbake tim utgangspunktet selv om jeg fulgte opp sånn jeg fikk beskjed om (hadde dog ikke nattskinne etter første året, reguleringstannlegen sa jeg skulle slutte da).

Hull har jeg aldri hørt om, og har aldri hatt, hverken før, under eller etter regulering.

Definitivt verdt det om man ser ut som tennene er kastet inn i munnen som en bruker over beskriver.

Anonymkode: 1ffeb...dff

AnonymBruker
Skrevet

Verdt det alvorlig bitfwil. Manglet noen tenner og kjeven ble flyttet litt. Har bare igjen streng på underkjeven i en alder av 30+

Anonymkode: dc081...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...