AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Når jeg vokste opp var det nok litt tilfeldig hva slags dager vi egentlig fikk påske-eggene våre. Hvis vi for eksempel hadde vært på ferie ett par dager, så fikk vi selvfølgelig ikke denne godisen før vi kom hjem. Eller dersom foreldrene våre ikke hadde rukket å kjøpe inn noe ett år, så fikk vi faktisk litt godis ett par dager etter påske-ferien også. At vi liksom skulle gå på en slags "skattejakt" etter en tegning de hadde lagd, tror jeg bare skjedde noen få ganger. Hvis en eller to stykker fant sine påske-egg temmelig kjapt, så ble det vel temmellig kjipt for de andre å måtte lete temmelig lenge - samtidig som noen satt med deres egg og fulgte med. De som var flinkest kunne vel nærmest "godte seg" over at de liksom var flinkere enn andre til å finne deres egg. Men hva er egentlig mest vanlig å gjøre i andre hjem? Anonymkode: 71a47...991
visp Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Før så var det vel påskeaften som var vanlig. Etter at det ble normen at barna, i tillegg fra foreldre med separate hjem, fikk fra besteforeldre på to siden, onkler, tanter, venner osv. osv., så må man vel begynne å gi allerede i palmehelgen:) 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Fikk det bestandig på påskeaften som lørdagsgodt. Gjerne gjemt rundt om i huset. Anonymkode: 0d6fe...306 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Påskeaften. Men i år tenkte jeg at hun skulle få kose seg med innholdet påskeegget hele påsken, så har allerede gitt. Hun spiser så lite godterier, så fikk blant annet en pysj som hun kan ta på seg til late påske-morgener og et påske-aktivitetsblad. Anonymkode: f1472...066
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Jenta mi liker godt skattejakt, og jeg synes det er gøy selv og savner det fra når jeg var barn. Selv fikk jeg rett og slett egget i hendene, en eller annen vilkårlig dag fra skjærtorsdag til påskeaften mener jeg å huske. Jeg tegner et enkelt skattekart og legger egget i hagen. Hun er enebarn. Skjønner godt problemet med at en finner egget tidlig og en må lete lenge når flere går sammen. Hun får egget på påskeaften, og det er påskeharen som er giver. Hun tror også på tannfeen, julenissen og rampenissen. Håper ikke hun kommer til å hate med når hun finner ut at jeg har jugd. 😬 Anonymkode: 9a235...22b 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Glemte å si at hun også får påskeegg fra besteforeldrene. Så jeg legger ikke så mye godteri oppi det som er fra påskeharen. Har lagt oppi noen ballonger også. Skattejakten er det som er mest spennende. Anonymkode: 9a235...22b
Arkana Skrevet 5. april 2023 #7 Skrevet 5. april 2023 Her har tradisjonen vært påskeaften. Vi har rebusløp eller jeg fordeler godteriet på mange egg (Vi har tatt vare på alle påskeegg vi har kjøpt eller fått så da jeg så hvor mange vi hadde tenkte jeg at det var synd å ikke utnytte antallet.) i stedet for bare ett hver og gjemmer dem rundt omkring i huset og så må de finne alle før de kan fordele innholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #8 Skrevet 5. april 2023 Vi gir påskeegg på skjærtorsdag. Det fikk vi da jeg var barn også. Jeg lager et sporløp som liksom er fra Påskeharen. Barna elsker det🐰 Anonymkode: 93478...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Vi fikk påskeaften. Hadde samme egg hvert år, som ble fylt med godteri. Vi var alltid på hytta, så vi måtte gå ut en tur mens de gjemte, så var det jakt. Anonymkode: f7f39...e39
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 Påskeaften her og. Lager noen ganger et rebusløp, noen ganger ikke. I år blir det nok ikke da vi skal på hyttetur til venner. Tipper jeg legger eggene nedenfor sengene deres. Anonymkode: e57c4...123
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 Her lekte vi alltid "tampen brenner" på påskeaften før barne-tv. Egget ble gjemt enten inne eller ute Anonymkode: dffef...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 Jeg har ikke barn, og husker ikke når jeg fikk påskeegg som barn. I år har jeg bevilget meg påskeegg etter mange år uten (fordi jeg fortjener det!) og det får jeg åpne i morgen. Anonymkode: f60ee...6ee 2
Taluno Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Jeg sender påskeegg til venninne sånn at hun skal ha hele påskeuka. I barndommen fikk vi på påskeaften.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 strengt tatt og tradisjonelt sett og sånn, så er det vel 1. påskedag. Men vi har begynt å gi det på påskeaften siden det er en lørdag, og jeg synes det blir for mye godteri når de likevel fikk lørdagsgodt. Noen år kom besteforeldrene med påskeegg til barna tidlig i påsken, men det måtte vi be dem slutte med for det ble altfor mye. Anonymkode: acefe...882 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 Her åpner vi påskeaften. Det jeg er vant med fra barndommen å! Anonymkode: dc383...81a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 Som barn fikk jeg på påskeaften. Vi gir nå skjærtorsdag, med skattekart. Vi foreldre går sammen med barn foreløbig, og begge eggene ligger samlet. De får spise litt av egget etter å ha spist mat, så ryddes egget bort til neste dag. Så godteriet fordeles da igjennom påsken, fremfor at alt spises på en gang. Vi kjøper ikke inn noe annet godteri i påsken, så det å daglig ta frem egget deres i påskedagene er veldig stor stas. Anonymkode: 6a80d...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå