Gå til innhold

Hvem tar neste steg? Date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en kvinne ved noen anledninger. Vært gift i mange år og ukjent med dating.

Vi traff hverandre lørdag og hadde en fin kveld sammen. Hun sendte meg en hyggelig og positiv tekstmelding dagen etterpå. Jeg sendte en bekreftende tekstmelding tilbake og nevnte for henne at hun må si fra når hun kan sees igjen. Denne meldingen «liket» hun.

Nå ble jeg usikker på om hun som kvinne fortsatt har en forventning om at jeg skal invitere til neste treff? Skal jeg vente på henne? Ikke enkelt dette.

Anonymkode: 183af...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare send. Dette er uavhengig av om du er mann eller dame altså, men liksågreit å bare gjøre det. Er hun interessert, så mister hun ikke interessen av at du sender henne noe. Men neste melding bør inneholde et forslag til treff på en bestemt dato.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg var den som tok første initiativ ved å sende melding, hadde jeg forventet at mannen tok neste steg ved å avtale et møte. Hvorfor tok du ikke initiativ til et møte da du svarte på meldingen? 

Anonymkode: 0d72c...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis du er seriøst interessert inviterer du på ny date. Foreslå aktivitet og dag, f eks "Hei, har du lyst til å bli med på restaurant Plommen på fredag i 18-tiden? Evn. en annen dag som passer? "

Anonymkode: c0eba...b00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dersom jeg var den som tok første initiativ ved å sende melding, hadde jeg forventet at mannen tok neste steg ved å avtale et møte. Hvorfor tok du ikke initiativ til et møte da du svarte på meldingen? 

Jeg skrev at hun måtte gi beskjed når hun kunne møtes igjen, er ikke det å ta initiativ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev at hun måtte gi beskjed når hun kunne møtes igjen, er ikke det å ta initiativ?

Du tenker at å be henne ta initiativ er å ta initiativ? Jeg sliter med logikken din. Men du får gjøre som du vil :) Uansett spennende å møte noen man liker! Lykke til ❤️ 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du tenker at å be henne ta initiativ er å ta initiativ? Jeg sliter med logikken din. Men du får gjøre som du vil :) Uansett spennende å møte noen man liker! Lykke til ❤️ 

Tror du hun tenker jeg ikke er interessert? Er som nevnt litt rusten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei det er tafatt. Det fremstår som en bekjent som sier "Vi snakkes" uten å egentlig være så interessert i å følge opp. Som den over påpeker: det er ikke å ta iniativ å be hun om å ta iniativ. 

Men som virker som de ikke vet hva de vil mister man interessen for. Menn som viser at de vet hva de vil og går for det er tiltrekkende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke si så mye om hva hun tenker. Jeg personlig hadde nok tenkt at du ikke var særlig interessert. Jeg foretrekker noen som ikke er redd for å vise interesse. Jeg gjentar meg selv, men å be noen andre ta initiativ er fortsatt ikke det samme som å ta initiativ selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg personlig hadde tenkt at du ikke var seriøst interessert. At du bare ville ha noe uforpliktende selskap og hyggelige treff en gang i blandt hvis jeg ville det, og ikke at du fikk oppriktig sansen for meg og var interessert i å bli bedre kjent med meg. 

• Liker 3
Skrevet

Liker ikke når noen ber meg gi beskjed hvis jeg vil treffes igjen. Altså, greit at det sier han vil treffes. Men det føles litt.. vet ikke.. sløvt? Kommer ikke på et bedre ord. Hvis du vil treffes er det bedre å spørre, ikke bare sitte og vente på at den andre. 

Personlig har jeg cirka ingenting som skjer noen gang, imotsetning til folk flest, noe som gjør det vanskelig for meg å velge tidspunkt. Det er vel en frykt for at den andre er opptatt da, og at man må finne nytt tidspunkt.. er jo egentlig ikke noe problem, men.. 

Når jeg vet jeg vil treffes igjen er det kanskje lettere, og jeg gidder ikke vente på at den andre skal spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Har du lyst til å treffe henne igjen, så spør henne rett ut om hun vil være med på xxxx den og den dagen. Noe konkret. Passer det ikke på det tidspunktet, finner dere noe annet. 

Anonymkode: bd9c7...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Si i fra når du vil treffes», er det samme som å gi henne ansvar for å dra i gang neste date. Som mann så er det du som skal invitere til date i begynnelsen. Du vet, jakte på henne osv. Din jobb er å få henne til å føle seg attraktiv, interessant og spesiell. Det gjør du ved å invitere til neste date og si at du gleder deg til å treffe henne. 

Anonymkode: d8d46...9a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier som de andre, svaret ditt gir dessverre inntrykk at du bare er sånn passe interessert, at hvis hun absolutt vil, så kan du sikkert ta en date igjen, men at du selv ikke gidder ta initiativ til det.

Det er ikke kritikk av deg, for det er jo tydelig at du ikke mente det slik, men at du forsøkte å vise at du ikke presser henne. Du mener å si at du ønsker å treffe henne, og du har helst lyst å lage en konkret avtale, ikke sant?

Da sender du bare en ny melding og kommer med et konkret forslag. Om du vet hun er hjemme i påsken foreslår du en dag i påsken, eller om hun er borte, en dag uken etter påske.

Lykke til :)

(Dating kan være noe herk, fordi alle er mer eller mindre usikre, fordi alle ønsker å gjøre det rette, og helt uten å mene det så ender mange å gi stikk motsatt inntrykk enn hva de egentlig er og vil.)

Anonymkode: a6312...097

• Liker 2
Skrevet

Tenker som de andre her, at om du ikke hører noe i.la. et par dager, så må du komme med et konkret forslag til en aktivitet med tid og sted. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (38 minutter siden):

Tenker som de andre her, at om du ikke hører noe i.la. et par dager, så må du komme med et konkret forslag til en aktivitet med tid og sted. 

Jeg synes ikke han skal vente lenger, det kan bli tolket som for lenge.

Det er så enkelt at hvis hun er interessert så blir hun glad for at han tar kontakt og kommer med et konkret forslag om å møtes, enten hun kan på det tidspunktet eller må endre det til en annen konkret dag.

Eller at hun ikke er interessert, og da får han et avslag.

De var på date lørdag, hun sendte ham en melding søndag. Med andre ord er hun en kvinne som liker å følge opp en date raskt. Jo lenger han venter, jo mer uheldig kan det være, for det kan tolkes som om han ikke er så giret på henne.

Anonymkode: a6312...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo da, det synes jeg.

Hvis du ikke hører noe innen et par dager, kan du ta kontakt igjen selv. Da spør du om dere kan møtes et konkret sted, om det passer for henne. Positivt at hun tok kontakt på søndag!

Anonymkode: c88bf...664

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å spørre om hun vil pule da så dere får det avklart?

Anonymkode: 71277...1bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bare å spørre om hun vil pule da så dere får det avklart?

Anonymkode: 71277...1bb

Det er vel ikke alle som har så snevre interesser som deg.

Han er vel en voksen mann som ønsker seg en kjæreste, og det innebærer mye mer enn "puling" (herlighet så mange fjortiser det er her inne).

Anonymkode: c88bf...664

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 21.39):

Har møtt en kvinne ved noen anledninger. Vært gift i mange år og ukjent med dating.

Vi traff hverandre lørdag og hadde en fin kveld sammen. Hun sendte meg en hyggelig og positiv tekstmelding dagen etterpå. Jeg sendte en bekreftende tekstmelding tilbake og nevnte for henne at hun må si fra når hun kan sees igjen. Denne meldingen «liket» hun.

Nå ble jeg usikker på om hun som kvinne fortsatt har en forventning om at jeg skal invitere til neste treff? Skal jeg vente på henne? Ikke enkelt dette.

Dette er så tafatt og usexy! Du tar ikke initiativ, du legger ansvaret over på henne og fremstår som at du ikke tør invitert henne ut. Jeg hadde ikke giddet. 

Anonymkode: aa25a...f39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...