Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har familie, mann og 2 barn. Nyttårsaften pleier alle her vi bor å feire sammen med venner eller familie. Ettersom vi har liten familie, er det uaktuelt. Problemet er at vi har ingen vennefamilier til å feire sammen med. Alle er opptatt. De fleste er 3 familier og det er forståelig nok når barna også er med.

Blir like trist hver nyttår, jeg... Har dere noen å feire sammen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å klag.

Du har da mann og 2 barn............. er ikke alle som har det :tristbla:

Vær glad for det du ;)

Skrevet

Man må nødvendigvis ikke være mange for å få en hyggelig nyttårsfeiring. Men hvis dere savner et nettverk der dere bor nå så kan dere jo melde dere inn i en forening. Der vil dere bli kjent med andre og sikkert treffe flere i samme situasjon, eller inkluderes i deres tradisjoner.

Skrevet

...vi bor i ei bygd hvor alle kjenner alle. Ikke så lett å melde seg inn i foreninger da...

Men det er sant som førstemann her sier, jeg har mann og barn. Problemet er igrunnen at ungene synes det er litt leit at ikke vi er sammen med andre, for det er de andre i klassene. Vi voksne føler oss litt utenfor, og det merker ungene..

Skrevet

Sett igang en vinklubb eller "syklubb", så kommer nok omgangskretsen med. Eller inviter noen av barna m/familie som barna dine har kontakt med til gløgg og pepperkaker evl. vafler og kakao...

Men jeg skjønner det er litt vanskelig i en liten bygd hvor alle kjenner alle.. Håper det ordner seg!

Selv feiret vi alene i fjor (mann og to barn), i år sammen med familie. Før vi fikk barn var vi sammen med venner..

Skrevet

Til vanlig har vi vært kun oss fire, men i år inviterte vi en klassevenninne av minsten 1.klasse, og hennes foreldre til middag og kos. Lenge siden jeg har hatt det så bra en nyttårsaften!

Skrevet

Problemet er at bygda er så liten at alle er opptatt. Alle har funnet sine familier til å feire sammen med, dermed er det ikke flere igjen som har unger på våre ungers alder...vi er av den litt tilbakeholdne typen så det er vel derfor vi sitter alene, og nå er det vanskelig å presse seg innpå noen føler jeg. Ungene våre har mange gode venner osv. men dette synes jeg er litt vanskelig. I år valgte vi å reise bort bare for at ungene skulle slippe å fortelle at de var alene på nyttårsaften.

Gjest lilletroll
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Har det litt på samme måten selv... For et par år siden var jeg HELT alene, for mannen jobbet...DET var trist, det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...