Gå til innhold

Unger i bhg med billige drittklær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sverger også til Reima Stavanger, men i år har faktisk 6-åringen fått hull i dressen sin. I fjor ble den også ganske slitt på knærne, men ble ikke hull. Så neste år tror jeg faktisk vi må ha en dress med forsterkning på knærne. 

Anonymkode: d1d1f...621

Hull etter kun en vinter? Det er for dårlig til det som er orginalprisen.

Anonymkode: a8b2b...07b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dyre klær hjemme og billigere i barnehagen, hender vi alternerer litt ut ifra hva slags vær det er og hvilken kvalitet han burde ha i barnehagen. Men fordi de ansatte ikke tar noe ansvar for å legge klærne på riktig plass ut ifra merking så er det er dritkjipt å sende med vintervotter til 700kr også blir de borte for godt etter en uke, da er det klart bedre å kjøpe de til 300kr selvom de kanskje ikke tåler at ungen putter hendene ned i sølepytten. Og kjøpe nye når de forsvinner ila. sesongen. Men barnehagen må jo også bruke riktig klær til riktig tid. 
Vi har fôret regnvotter for eksempel som passer utmerket til den tiden vi er i nå, men de velger heller vintervotten som er ment til SNØ og ikke vann. 

Sko derimot er jeg veldig kresen på, men selv de dyre til 900 kr blir klissvåte, så Cherrox er sikkert et bedre alternativ hva gjelder fukt, men ikke noe særlig for en liten barnefot. 

Tror barnehagen og foreldre gjør klokt i å ha gode garderobeløsninger som forhindrer tap av klær - da vil også foreldre sende med klær av bedre kvalitet. 

Anonymkode: 15526...30b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Både og, ble kald med også. 

Fikk for øvrig bare billige klær da mor ikke hadde råd til annet, ble alltid våt igjennom og dressene ble tunge å gå med. Var alltid kald og våt på hendene av dårlige votter. Hadde lite ulltøy, og frøs alltid. Klærne ble også ofte kjøpt for store så de ikke måtte byttes ut så fort. 

Kan si det slik at det nok var årsaken til at jeg aldri har likt å være ute. Vaner tar man med i voksen alder også, så det er jo trist at barn får så ulikt utgangspunkt.b

Anonymkode: ca79a...a76

Tror nok alt av klær og sko er så mye bedre kvalitet nå, enn da du var barn. Selv de rimelige plaggene😊

Jeg og husker kalde føtter og hender på meg selv som barn .Jeg har ikke opplevd det en eneste gang på egne barn, med alle slags former for cherrox eller vintersko. Og de har gått/går i  utebarnehage . De som jobber der, sier at merker ikke er det som avgjør om klærne er gode.  Arver og endel, så har en god blanding , men min erfaring er at rimelig er like bra på alt jeg har prøvd. 

Anonymkode: 4622c...cb0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det har ikke de i bhg lov til for det kan gjøre at foreldre føler et press

Anonymkode: 03446...ef9

Jo, de har så klart lov til å snakke om hvordan barna bør kles i kulda, men ikke fronte merker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ille hvis barn ikke har godt nok utstyr (ull, kvalitetsluer, dresser osv). Barn har ikke mye å stille opp med , og må som oftest bare tilpasse seg.. og hva leder det til på sikt - sånn rent funksjonsmessig og utviklingsmessig for personlighetstruktur og emosjonsliv.. Psykisk helsevern og dps melder jo om enorm pågang…. 

Anonymkode: 5281f...612

AnonymBruker
Skrevet

Klær har jo aldri vært så billig som for barnehagebarn? Et kattnakken regnsett til noen hundrelapper, en dress til det samme. Sko på salg. Hvis man er rigid på utseende, merke og årets modell er det dyrt, men har man ikke mulighet til det så har man ikke det 🤷‍♀️

Anonymkode: a6c42...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Klær fra sport outlet er bra. Men jeg reagerer på ett barn i barnehagen jeg arbeider i som har samme dress både på sommeren og vinteren, selv etter flere beskjeder om at barnet fryser og trenger ny dress, men det har ikke moren råd til. Men ellers skryter av at hun og typen skal på fest flere ganger. Det er gale prioteringer 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 876a8...5b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Joda, men puster klærne? Er de vindtette? Holder de på varmen hvis de skulle bli våte? Blir barnet svett i klærne? Er de myke så de gir god bevegelighet eller stive? Har de riktig passform? Er de egnet for lag på lag bekledning? Er de fri for giftstoffer om ungen sutter på votten eller dressen ved haken?

Det er mye annet enn varme som også gjør at noen merker er dyrere enn andre. 

Anonymkode: ca79a...a76

Om ungen slutter på votten eller dressen er han vel såpass liten at han blir tatt inn om han blir gjennomvåt. Hva mener folk med at "holder godt på varmen om man blir våt"? 

Hvilke barn på fortsette å være ute om de blir våte? 

Helt vanlig å bli svett også om man leker og herjer. 

Anonymkode: f75e8...983

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har fått beskjed om at kun cherrox kan brukes. 

Alt annet sendes hjem igjen med klager. 

Så dette er tydeligvis veldig individuelt. 

Anonymkode: 63dfe...e12

hvorfor det? I vår barnehsge er det seriøst ingen av ungene som har cherrox omtrent. Her går det i goretex sko

Endret av Maleficenta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har dyre klær hjemme og billigere i barnehagen, hender vi alternerer litt ut ifra hva slags vær det er og hvilken kvalitet han burde ha i barnehagen. Men fordi de ansatte ikke tar noe ansvar for å legge klærne på riktig plass ut ifra merking så er det er dritkjipt å sende med vintervotter til 700kr også blir de borte for godt etter en uke, da er det klart bedre å kjøpe de til 300kr selvom de kanskje ikke tåler at ungen putter hendene ned i sølepytten. Og kjøpe nye når de forsvinner ila. sesongen. Men barnehagen må jo også bruke riktig klær til riktig tid. 
Vi har fôret regnvotter for eksempel som passer utmerket til den tiden vi er i nå, men de velger heller vintervotten som er ment til SNØ og ikke vann. 

Sko derimot er jeg veldig kresen på, men selv de dyre til 900 kr blir klissvåte, så Cherrox er sikkert et bedre alternativ hva gjelder fukt, men ikke noe særlig for en liten barnefot. 

Tror barnehagen og foreldre gjør klokt i å ha gode garderobeløsninger som forhindrer tap av klær - da vil også foreldre sende med klær av bedre kvalitet. 

du tenker ikke ungen velger selv hvilke votter de vil ha?

Anonymkode: bda71...41d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

så ungen skal fryse og gå våt fordi du ikke gidder? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om ungen slutter på votten eller dressen er han vel såpass liten at han blir tatt inn om han blir gjennomvåt. Hva mener folk med at "holder godt på varmen om man blir våt"? 

Hvilke barn på fortsette å være ute om de blir våte? 

Helt vanlig å bli svett også om man leker og herjer. 

Anonymkode: f75e8...983

det er ikke alltid noen store som sutter å

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hull etter kun en vinter? Det er for dårlig til det som er orginalprisen.

Anonymkode: a8b2b...07b

Jeg, helt ny og kun en vinter. Kjøpte dressen på 50 % heldigvis, men det skal jo holde likvel. Merker at Reima Stavanger holder fint til små barn, men de har blitt mer og mer slitt med årene. Nå har jeg gutt da, skikkelig apekatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Klær fra sport outlet er bra. Men jeg reagerer på ett barn i barnehagen jeg arbeider i som har samme dress både på sommeren og vinteren, selv etter flere beskjeder om at barnet fryser og trenger ny dress, men det har ikke moren råd til. Men ellers skryter av at hun og typen skal på fest flere ganger. Det er gale prioteringer 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 876a8...5b2

I barnehagen vi bruker har de startet ett gjenbrukshjørnet , der kan de som vil sette fra seg brukte klær og sko, at det helt og pent er jo selfølgelig viktig, men der henger det så mye fint, vinterdresser/våredresser, jakker og mye sko og bukser og gensere , kjoler og diverse, som ser omtrent nytt ut. Og det er ikke krav du må levere noe for å forsyne deg av noe, så er ypperlig og spesielt for de med litt dårlig økonomi.  

Anonymkode: 4622c...cb0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kler barnehagebarn etter været, man lar dem ikke velge alt mulig selv. 

Anonymkode: 02003...0a0

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg, helt ny og kun en vinter. Kjøpte dressen på 50 % heldigvis, men det skal jo holde likvel. Merker at Reima Stavanger holder fint til små barn, men de har blitt mer og mer slitt med årene. Nå har jeg gutt da, skikkelig apekatt. 

Hvis du kontakter reima og gir serienummer på dressen, så sender de gratis selvklebende  lapp til å sette på dressen. Funker helt topp! Det gjelder om dressen er under 1 år. 

Anonymkode: 6373e...d1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kontakter reima og gir serienummer på dressen, så sender de gratis selvklebende  lapp til å sette på dressen. Funker helt topp! Det gjelder om dressen er under 1 år. 

Anonymkode: 6373e...d1f

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd billigere merker i sko, dress og votter, men har angret hver gang. Det blir heller ikke spesielt billig om man må kjøpe nytt pga dårlig kvalitet. 

Så jeg handler de merkene jeg har god erfaring med. Jeg bruker derimot tid på å finne gode plagg på salg, og det er faktisk ofte samme pris eller billigere som billige merker. Kjøper så og si aldri noe til full pris. Har også noe brukt av feks dresser som er like fine og hele. En fordel med god kvalitet er også at lillesøster kan arve en del. 

Anonymkode: bc750...b95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Grunnen til at mor og far kan ha dyre klær er fordi de er utvokst. 

Ellers bør de fleste være flinkere på å lese hva klærne faktisk består av. 

Anonymkode: 23395...82a

Dette! Kjøper ikke en dunjakke til 6000 til et barn som har vokst fra den om et år, og i tillegg ikke tar godt vare på den. 

Anonymkode: 2e823...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (4 timer siden):

Jo, de har så klart lov til å snakke om hvordan barna bør kles i kulda, men ikke fronte merker. 

Nei har ikke det

Anonymkode: 03446...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...