Gå til innhold

Unger i bhg med billige drittklær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Munchlax skrev (3 timer siden):

"Graffiti - Sunnan Coverall Fur W-PRO 10000"

Står 10000 mm i vannsøyle her, men er ganske sikker på at det er 15🤔

10 eller 15, så er hun uansett alltid tørr - selv etter bading i sørpa. 

Hvorfor mener du det er 15 når det står 10? Er det fordi det passet bedre?

10.000 er helt elendig her i Oslo hvor snøen er bløt store deler av vinteren. Lurer på om dere som sier det holder bor et sted med tør snø eller ikke snø...

Anonymkode: ca79a...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Av en eller annen grunn, så virker det som om at en del tenker at ungene skal bruke dyre ting hjemme og billige i barnehagen. 90% av ungene bruker et billigmerke bleier i barnehagen, men kommer i pampers eller libero om morgenen.  Skjønn det den som kan 🤷‍♀️

Anonymkode: be3ea...890

dette har jeg lurt på også 😂 hva er grunnen????

Anonymkode: bda71...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

dette har jeg lurt på også 😂 hva er grunnen????

Her synes pappaen motivet på Liberobleiene er stas, så da får han bruke de når han skifter😅Selv synes jeg de billige til Kiwi er myke og fine i passformen, så sender med de i barnehagen. Tror ikke de bryr seg om motiv😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da får dere i barnehagen ta en prat til med foreldrene da. Verre er det ikke. 

Er i hvert fall bedre enn å sitte på kg å sutre. Hvis jeg hadde visst hvilken barnehage dette gjaldt så hadde jeg tatt en prat med styrer, for dette er høyst uprofesjonelt. Og da tenker jeg på både å klage over foreldrene, og å avskrive alt fra sport outlet som billig dritt. En del er dritt, men mye fra sport outlet er veldig bra! 

Du later til å ha god kjennskap til merker forresten. Hvordan klarer du å gjennkjenne disse dyre merkene som foreldrene går i da? Har de alle print i store prangende bokstaver? Og de samme foreldrene kjøper billigklær?

Nei, dette er nok troll.

Anonymkode: ffdb6...416

Samme erfaringer her dessverre unger i gammalt arva dritt i tre nummer forstore og foreldrene alltid i tipp topp dyre kvalitetsklær. Tragikomisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må huske på at også at a klær, selv om merket er bra, blir dårligere med tiden, er det vasket mange ganger går isolasjonsevnen og vannsøylen ned. 

Tenk da bare hvordan dårlig, arvet tøy blir. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (4 timer siden):

Jeg synes du er dømmesyk og overfladisk, ts.  Hva vet du om disse foreldrene og barna deres, egentlig?  For alt det du vet er den fine North-Face jakken arvet, en julegave, eller den er kjøpt brukt på finn.no.  At du er så opptatt av merker og innbiller deg at det som koster er kvalitet, sier også mye om deg.  

Da våre barn gikk i barnehagen hadde de en oppslagstavle med kjøp og salg i gangen.  Der var også en "ekstrakasse" hvor vi foreldre la votter, luer og sokker som var blitt for små for egne barn.  Disse var reserveklær til barna når de ble kalde og våte.  

Råder deg til å tenke romsligere når det gjelder folk.  I blant leser vi her på KG om foreldre som er redde for de ansatte i barnehagen og deres kritiske blikk.  Pass deg for å ikke bli en av dem!

Fint mulig å kjøpe mye fint til ungene på finn å, heller en brukt reima dress enn noe annet billig ubrukelig ræl

AnonymBruker
Skrevet

Mine unger bruker vinterdress fra Isbjørn of Sweden eller reima. Votter, luer og hals fra reima og nøstebarn. Kuoma sko på vinteren. Cherrox om høsten og våren. 2-3 par joggesko fra viking etc på sommeren. Vår- og sommer uteklær fra reima eller isbjørn of Sweden. Jeg har aldri fått klager på klær eller sko. Ja det koster, men det viktigste er at ungene er godt kledd. Vi bor i Finnmark. 

Anonymkode: 5ef39...9f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt arrogant å forvente at barna skal gå i dyre merker og kalle alt som er billig for drittklær. Det er ikke alltid slik at jo dyrere, desto bedre og barneklær er dyrt siden en må kjøpe nye så ofte sammenlignet med voksne, ettersom barnet er i konstant vekst.

Det som er viktig her er kvaliteten på klærne: barna må ha klær som er tilpasset bruken. Mange foreldre har ganske god innsikt selv i hva barna trenger og handler klær deretter, andre har ikke peiling, innser ikke viktigheten av kvalitet og er heller ikke ydmyke nok til å spørre om tips. Her tenker jeg at dere som jobber i bhg må komme foreldrene i forkjøpet og ta opp klesproblematikken på foreldremøte og rett og slett veilede foreldrene i hva barna trenger, og komme med eksempler på hva som funker bra/dårlig: fortelle hvorfor ull er bedre enn fleece på de kaldeste dagene, at selv om en dress opplevdes å være veldig bra for det første barnet, så kan den samme dressen ha mistet mye av kvaliteten når barn nr 3 er klar for å arve den. Det finnes også plansjer med modeller over hva barna bør ha på seg fra innerst til ytterst, som dere kan henge opp i garderoben. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan til dels være enig. Jeg synes det er rart at selv foreldre med dårlig råd, ikke går på finn og kjøper ordentlige klær til en rimeligere pris. At de ikke følger med på tilbud gjennom året og planlegger deretter. Ikke for det, mange billigmerker kan være like bra som de dyre, men det sier seg selv at man ikke får en god regndress om den koster 130kr på fullpris.

AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (9 timer siden):

Jeg bruker kun Reima stavanger dressene på mine barn og aldri opplevd hull.

Jeg sverger også til Reima Stavanger, men i år har faktisk 6-åringen fått hull i dressen sin. I fjor ble den også ganske slitt på knærne, men ble ikke hull. Så neste år tror jeg faktisk vi må ha en dress med forsterkning på knærne. 

Anonymkode: d1d1f...621

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 9f711...af0

De er laget av plast og puster ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jobber i barnehage og må bare få ut frustrasjonen min over unger med elendige klær og utstyr. Unger som er iskalde og gjennombløte i vinterdresser fra f.eks sportoutlet, regntøy fra f.eks salto. Votter som omtrent ikke har innerfor. Billige drittluer i akryl som er 2 nr for stor for at ungen skal "vokse" i det. Eller de som tror cherrox er vintersko… 

og i 90% av tilfellene er det foreldre som er velkledde i topnotch klær fra dyrer merker selv. Foreldre som går til og fra bilen mellom barnehagen og kontoret, skal jaggu ha dunjakke fra north face eller holzweiler, med tykke, gode ulluer fra fjällraven eller ganni. Mens ungene som Er ute i timesvis i all slags vær skal ha drittklær og drittsko… 

Hva og hvordan er det slike foreldre tenker?? Tror de kanskje oppriktig at det er gode nok klær? 🤔 

det går i alle fall ikke inn når vi i bhg prøver å fortelle at klær og utstyr ikke holder mål. 

Anonymkode: 00731...2aa

Hvordan ellers skal de ha råd til sine egne for dyre klesvaner?

Eller, så kan det hende endel ikke vet...iaf blant de veldig unge foreldrene. At de faktisk ikke VET at det er enorm forskjell på gode og dårlige klær. Er kanskje lov å ta det opp med de dere antar bare er uvitende og ikke fattige. Man oppdager ikke nødvendigvis av seg selv at også barn har stor nytte av gode klær. Mange ser dessuten på ungene sine mer som en ting enn ett menneske dessverre, og da er det ikke så farlig hva de har på seg. Som om de er følelsesløse eller noe... Veldig uforståelig for meg, men jeg er så heldig å være en eldre og mer moden mor. Ikke sikkert jeg hadde skjønt alt heller om jeg var 20 år og mor til barn i barnehage. Nesten bare barna selv noen av foreldrene... men litt opplæring og veiledning kan da være til hjelp. Vet at vår bhg bare har brukt de dyrere merkene som eksempler på klær som holder barna tørre og varme. Uten å hverkene kreve at disse skal kjøpes inn eller å rakke ned på de som har noe annet, fokuset har vært på at barna skal være tørre og varme en hel dag uansett vær. At man da MÅ over på dyrere ting er en annen sak.

Anonymkode: 5e63f...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Haha, her er det halt motsatt. Går selv i slitt dritt, mens ungen ser ut som hun kommer fra rikmannsfamilie 😅 nesten komisk! Men er opptatt av bevegelighet, at klær holder seg bra i vask, at uteklær har beste kvalitet. (Her er det fortsatt -15 om natta, så bor kaldt), at klærne ikke er laget av andre barn, at det ikke er fast fashion siden det må byttes så ofte. Foretrekker også at de er fine å se på, siden det visuelle rundt med på orker meg i stor grad. Orker ikke stressende farger, må ha rolige inntrykk, og da er det ikke mye å hente i billigklær.

Anonymkode: 6373e...d1f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn. Vi har både dyre og billigere merker i ytterklær og sko. Min erfaring er at det er viktigere å se på materiale de enkelte tingene er laget av, samt passform og hvor det evt er forsterkninger på kjeledresser osv.

Jeg kjøpte en spesiell Stormbergbukse om igjen flere ganger etter som minste vokste for eksempel.  Ikke fordi det var Stormberg,  men fordi akkurat den buksen var så tettvevd og slitesterk. Ellers varte også en kjeledress fra Sparkjøp i det uendelige. Den var i skikkelig kvalitet, gikk ikke hull i og hadde ordentlig varmt for.  

Sparkjøp har også bra ull, både eget merke og ofte gode tilbud på ull fra Janus.

Ellers er en vinterjakke fra Cubus noe av det beste min datter har hatt. Den er så varm uten å være stiv og uformelig. Hun har brukt den 3 år på rad nå og elsker den.

Anonymkode: 0c41b...418

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber er det mange barn som har gode klær og sko. Men så er det alltid noen som har arvede klær (ofte barn nummer 3) som har mye dårlig, det vil si utslitt. Vintersko, dress og regntøy som to barn har brukt før dem, og som verken holder kulde eller vann ute. Akkurat dette er en gjenganger blant familier med 3 eller flere barn. 

Anonymkode: 1961a...7e5

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det er kanskje ikke alle som har råd til å handle på januarsalg.  Jula og desember måned er dyr for de fleste, og januar er derfor en vanskelig måned for mange.  

Anonymkode: f230a...26b

I mars er de på 70% og ellers mye salg 

Anonymkode: 03446...ef9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man må huske på at også at a klær, selv om merket er bra, blir dårligere med tiden, er det vasket mange ganger går isolasjonsevnen og vannsøylen ned. 

Tenk da bare hvordan dårlig, arvet tøy blir. 

Da impregnerer mwn

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er litt arrogant å forvente at barna skal gå i dyre merker og kalle alt som er billig for drittklær. Det er ikke alltid slik at jo dyrere, desto bedre og barneklær er dyrt siden en må kjøpe nye så ofte sammenlignet med voksne, ettersom barnet er i konstant vekst.

Det som er viktig her er kvaliteten på klærne: barna må ha klær som er tilpasset bruken. Mange foreldre har ganske god innsikt selv i hva barna trenger og handler klær deretter, andre har ikke peiling, innser ikke viktigheten av kvalitet og er heller ikke ydmyke nok til å spørre om tips. Her tenker jeg at dere som jobber i bhg må komme foreldrene i forkjøpet og ta opp klesproblematikken på foreldremøte og rett og slett veilede foreldrene i hva barna trenger, og komme med eksempler på hva som funker bra/dårlig: fortelle hvorfor ull er bedre enn fleece på de kaldeste dagene, at selv om en dress opplevdes å være veldig bra for det første barnet, så kan den samme dressen ha mistet mye av kvaliteten når barn nr 3 er klar for å arve den. Det finnes også plansjer med modeller over hva barna bør ha på seg fra innerst til ytterst, som dere kan henge opp i garderoben. 

Det har ikke de i bhg lov til for det kan gjøre at foreldre føler et press

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte inn på salg på Barnas hus, og har fått skryt av kvaliteten på tøyet barnet bruker i barnehagen.

Både ull og yttertøy kjøpte jeg i fler str så vi har hatt å vokse i siden høst.

Anonymkode: b07a0...5e7

Skrevet

Her har vi hatt både dyrt og billig. Den billige vinterdressen (Swedemount), er den alle tre barna har likt best. 

I fjor sydde jeg egne luer, og de er veldig godt mottatt av barnehagen, enda de er både billige og ikke har et eneste merke 😂

Vinterstøvler til eldstemann kom på 1700kr i år. Langt over det jeg brukte på meg selv. Det kjipe er at de er for små for ham neste år, mens jeg fremdeles har mine. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...