Gå til innhold

Unger i bhg med billige drittklær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har 3 barn og vinterdressen fra sportoutlet er den beste vi har hatt og vi er nå på vår andre 🤷🏼‍♀️ den har vannsøyle på 20 000 mm, er alltid knusktørr og varm. Koster 2000 kr om jeg skal kjøpe årets modell hos leverandør, betaler halve prisen på sportoutlet. Antar det er fjorårets farge men hvem vet og hvem bryr seg.

Kanskje sette deg litt inn i ting før du setter i gang med sutringa 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b3308...e46

Etter 12 år i bhg og med 3 egne barn på h.h.v 9, 6 og 4 tør jeg å påstå at jeg har "satt meg inn i ting". 

Anonymkode: 00731...2aa

Skrevet

Men så flott at våre barn må ha dyre klær, hvor kan vi møtes slik at du kan kjøpe disse til oss.. siden du synes dette er ille og tror folk er rike. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har jobbet i bhg i over 20år. Syns mye av «billig» klærne er veldig bra. Dresser til 2000kr er ikke verdt det. 
Er ikke fan av akryl og «plast» fleece, ull er mye bedre.

Det er viktig at klærne er store nok og at det er strikk i beina på dresser og regnbukser. 

Anonymkode: a8b2b...07b

Veldig spesielt om du jobber i bhg og mener dresser til 2000 ikke er verdt det

Anonymkode: 03446...ef9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg kjøper topp vintertøy til mine unger

Reima stavanger dress, bergans, viking vinterstøver, masse ull, hestra votter

Ungene bruker tøyet hardt, jeg forstår meg ikke på folk som kjøper dårlige uteklær til unger i Norge

Endret av Rucula
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble feildiagnotisert av nav så har ikke råd til fancy utetøy

Anonymkode: 99061...ea8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å IKKE bruke tøymykner når dere vasker dresser/tøy som er vannavvisende! 

Anonymkode: 10510...74b

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og cherrox funker bare når det er kaldt med ULLSOKKER oppi. 

Anonymkode: 10510...74b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis en ansatt i barnehagen ser at mitt barn fryser og er kald og ikke har gode nok klær etter standard. Så håper jeg da virkelig at jeg får beskjed. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ha det dyreste eller det nyeste, kjøp gjerne brukt, lag bytte sirkler i bhg ol. 
men sett deg litt inn i hva barnet faktisk trenger og hva som er bra nok. 

både sport outlet og sparkjøp har mye bra, det betyr ikke at ALT de har er like bra!

cherox er ikke vintersko, det er vinterstøvler. Husker selv jeg fikk de et år som liten, jeg var frossen tvers gjennom hvert eneste friminutt. Støvler med eller uten for brukes regn og slaps, ikke som vintersko. Har erfaring både fra nord Troms og vestland.

man gir både direkte beskjeder og beskjeder på fellesskriv, gjerne når direkte beskjeder ikke går inn.

Anonymkode: 1e8f7...a4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har 3 barn og vinterdressen fra sportoutlet er den beste vi har hatt og vi er nå på vår andre 🤷🏼‍♀️ den har vannsøyle på 20 000 mm, er alltid knusktørr og varm. Koster 2000 kr om jeg skal kjøpe årets modell hos leverandør, betaler halve prisen på sportoutlet. Antar det er fjorårets farge men hvem vet og hvem bryr seg.

Kanskje sette deg litt inn i ting før du setter i gang med sutringa 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b3308...e46

Munchlax skrev (24 minutter siden):

Vinterdressen til datteren min er fra SportsOutlet denne sesongen. Den har 15000 i vannsøyle og hun har aldri vært våt hverken på skolen eller sfo. Selv de dagene hun har sittet i sørpa har dressen holdt seg tørr både utenpå og inni. 

Jeg lette forresten etter dress til henne både på XXL, Barnas Hus, Baby Shop, Intersport og Anton sport. 
Det var kun på SO jeg fant dress til henne i str 140, og måtte dermed bite i det sure eplet å kjøpe ”billig dritt“.
Etter endt sesong kunne jeg ikke vært mer fornøyd!

Hva heter denne/disse dressen/e? 😍

Anonymkode: 5f335...ae7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Når vår gutt begynte i bhagen handla vi inn alt utstyr av bra kvalitet. Kjøpte etter hva som har vunnet tester osv. 

Problemet her at det ble jo faen ikke brukt fordi ungene er jo omtrent ikke ute på småbarn🙄nå har vi masse ubrukt kvalitetstøy som er for små. Da fikk jeg også tanken, hva er vitsen å kjøpe dyrt? 🤷‍♀️

Anonymkode: 50c56...b3b

Derfor kan man like gjerne kjøpe testvinnerne brukt til halv pris til små barn....

For spm du sier, det blir lite brukt. 2 fluer i en smekk, sparer penger og ungen får kvalitets klær

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har jobbet i bhg i over 20år. Syns mye av «billig» klærne er veldig bra. Dresser til 2000kr er ikke verdt det. 

Helt enig. I denne tråden er det en del foreldre som er høye på seg selv og tror at de er bedre fordi de kjøper dyre merker eller at barna deres er tørrere og varmere enn barna som går i billigere merker. Det er absolutt ikke slik at dyrt er bra og billig er dårlig.

Anonymkode: abe6c...b32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn, så virker det som om at en del tenker at ungene skal bruke dyre ting hjemme og billige i barnehagen. 90% av ungene bruker et billigmerke bleier i barnehagen, men kommer i pampers eller libero om morgenen.  Skjønn det den som kan 🤷‍♀️

Anonymkode: be3ea...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig. I denne tråden er det en del foreldre som er høye på seg selv og tror at de er bedre fordi de kjøper dyre merker eller at barna deres er tørrere og varmere enn barna som går i billigere merker. Det er absolutt ikke slik at dyrt er bra og billig er dårlig.

Anonymkode: abe6c...b32

De fleste kjøper ikke ting bare fordi det er dyrt, man kjøper ting fordi det er bra.

Da leser man uavhengige testresultater. Men billigmerker som Nordbjørn osv vinner sjeldent tester

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veldig spesielt om du jobber i bhg og mener dresser til 2000 ikke er verdt det

Anonymkode: 03446...ef9

Det må du gjerne synes. Billigdressene er ofte mye mer slitesterke enn de dyrere dressene. Feks Reima sine har ofte blitt slitt hull i før de billige. Opplever også foreldre som sier at barnet ikke må bruke dressen når det ikke er snø, fordi da blir den så fort slitt… 

Nei, takke meg til billige dresser med ullundertøy og mellomlag i ull! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må du gjerne synes. Billigdressene er ofte mye mer slitesterke enn de dyrere dressene. Feks Reima sine har ofte blitt slitt hull i før de billige. Opplever også foreldre som sier at barnet ikke må bruke dressen når det ikke er snø, fordi da blir den så fort slitt… 

Nei, takke meg til billige dresser med ullundertøy og mellomlag i ull! 

Jeg bruker kun Reima stavanger dressene på mine barn og aldri opplevd hull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en skikkelig ute familie, og har prøvd mye diverse utekle.. Aldri vært så misfornøyd som med sportoutlet så vi gjekk rett tilbake til P.O.P. For der veit vi ke kvaliteten er og det holder ungen tørr og varm. Stort sett alltid hatt viking og salomon som sko fordi at dt funker for oss. 

Har jobbet i bhg og jobber noe i skolen og det er mye dårlige klær ute på markedet .. 

Anonymkode: 84864...e7f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser gjerne ikke på merket men på merkelappen hva plagget består av 

Anonymkode: 99061...ea8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 20.06):

Jobber i barnehage og må bare få ut frustrasjonen min over unger med elendige klær og utstyr. Unger som er iskalde og gjennombløte i vinterdresser fra f.eks sportoutlet, regntøy fra f.eks salto. Votter som omtrent ikke har innerfor. Billige drittluer i akryl som er 2 nr for stor for at ungen skal "vokse" i det. Eller de som tror cherrox er vintersko… 

og i 90% av tilfellene er det foreldre som er velkledde i topnotch klær fra dyrer merker selv. Foreldre som går til og fra bilen mellom barnehagen og kontoret, skal jaggu ha dunjakke fra north face eller holzweiler, med tykke, gode ulluer fra fjällraven eller ganni. Mens ungene som Er ute i timesvis i all slags vær skal ha drittklær og drittsko… 

Hva og hvordan er det slike foreldre tenker?? Tror de kanskje oppriktig at det er gode nok klær? 🤔 

det går i alle fall ikke inn når vi i bhg prøver å fortelle at klær og utstyr ikke holder mål. 

Anonymkode: 00731...2aa

Grunnen til at mor og far kan ha dyre klær er fordi de er utvokst. 

Ellers bør de fleste være flinkere på å lese hva klærne faktisk består av. 

Anonymkode: 23395...82a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får dere i barnehagen ta en prat til med foreldrene da. Verre er det ikke. 

Er i hvert fall bedre enn å sitte på kg å sutre. Hvis jeg hadde visst hvilken barnehage dette gjaldt så hadde jeg tatt en prat med styrer, for dette er høyst uprofesjonelt. Og da tenker jeg på både å klage over foreldrene, og å avskrive alt fra sport outlet som billig dritt. En del er dritt, men mye fra sport outlet er veldig bra! 

Du later til å ha god kjennskap til merker forresten. Hvordan klarer du å gjennkjenne disse dyre merkene som foreldrene går i da? Har de alle print i store prangende bokstaver? Og de samme foreldrene kjøper billigklær?

Nei, dette er nok troll.

Anonymkode: ffdb6...416

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...