AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Vi har vært sammen i 14 år og er nå i midten av 40 årene. Vi kan ikke spise hva vi vil lenger og man må bevege seg for å holde seg i form. Jeg trener, steller meg og spiser sunt. Mannen gjør ingenting lenger. Han er alltid ubarbert, uflidd, vekten øker, alltid i slitt tøy, klager over økonomi/lite energi o.l. Han er en flink far så det går mer på oss som par. Føler meg overfladisk men selv om man er 40+ betyr det at da skal man bare bli en overvektig boms? Sexlysten er ikke på topp desverre😔 Anonymkode: d17ca...c33 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Ugh.. Dette er hvorfor jeg ikke blir seksuelt tiltrukket av menn i den alderen. Nei altså, om han vil ha en partner må han jo gjøre noe for å beholde deg og tenne deg! Hvis du har snakket med han åpent om dette og han nekter å gjøre noe som helst for å stelle seg så hadde jeg bare slått opp. Du er i en alder hvor deilige trente menn på 25 vil kaste seg over deg 😉 Anonymkode: fad07...878 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi har vært sammen i 14 år og er nå i midten av 40 årene. Vi kan ikke spise hva vi vil lenger og man må bevege seg for å holde seg i form. Jeg trener, steller meg og spiser sunt. Mannen gjør ingenting lenger. Han er alltid ubarbert, uflidd, vekten øker, alltid i slitt tøy, klager over økonomi/lite energi o.l. Han er en flink far så det går mer på oss som par. Føler meg overfladisk men selv om man er 40+ betyr det at da skal man bare bli en overvektig boms? Sexlysten er ikke på topp desverre😔 Anonymkode: d17ca...c33 Har du tatt en skikkelig prat med ham om dette? Anonymkode: e9493...b40 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Uff, føler med deg, dama her er det samme, gir faen i å holde seg i form, spiser bare dårlig ferdigmat og lagt på seg mye pga dette, ikke gidder hun å pynte seg lenger, til og med hygienen forfaller. Og når hun er så sensitiv, så er det ikke akkurat lett å prøve å oppmuntre henne til å bry seg litt mer om seg selv, da blir det 3. verdenskrig i hjemmet, uansett hvor fint det pakkes inn. Før tente hun meg som ingen andre, nå blir jeg bare irritert over at hun gir totalt faen i sin egen helse og utseende Anonymkode: 8e524...4d8 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Jeg har snakket med ham om det, på en fin måte. Om vi kan være aktive sammen på tur, om vi kan se på kosthold. Om at jeg liker han ordnet på håret, nybarbert o.l. men det skjer liksom ingenting. Han ordner sjelden i huset, lager aldri middag eller tar initiativ til det. Han er alltid trøtt unntatt når han vil ha seg....vi er gode iforhold til barna, men lite annet. Anonymkode: d17ca...c33
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Jeg ba dama finne seg en annen om hun ikke er fornøyd. En som ikke liker meg for den jeg er, er ikke en jeg vil være med. Hun ble skuffet over at hun ikke betydde mer for meg😂. Anonymkode: 82bf7...f49 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har snakket med ham om det, på en fin måte. Om vi kan være aktive sammen på tur, om vi kan se på kosthold. Om at jeg liker han ordnet på håret, nybarbert o.l. men det skjer liksom ingenting. Han ordner sjelden i huset, lager aldri middag eller tar initiativ til det. Han er alltid trøtt unntatt når han vil ha seg....vi er gode iforhold til barna, men lite annet. Anonymkode: d17ca...c33 Du kan ikke diktere hvordan han skal spise, trene og stelle seg. Men du kan stille konkrete krav til hans bidrag hjemme. Med mindre han da er syk og tar initiativ til utredning hos legen. Anonymkode: 861ab...2be 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 Man BLIR slapp av å spise dritt og å ikke trene. Skjerper han seg ikke, blir det bare verre. Vi kan ha sex når du skjerper deg, hadde jeg sagt. Ikke belønn latskap og det å tro man kan spise det man har lyst på. Anonymkode: 9787b...46d
Traktor Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er i en alder hvor deilige trente menn på 25 vil kaste seg over deg 😉 Du kan jo drømme...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uff, føler med deg, dama her er det samme, gir faen i å holde seg i form, spiser bare dårlig ferdigmat og lagt på seg mye pga dette, ikke gidder hun å pynte seg lenger, til og med hygienen forfaller. Og når hun er så sensitiv, så er det ikke akkurat lett å prøve å oppmuntre henne til å bry seg litt mer om seg selv, da blir det 3. verdenskrig i hjemmet, uansett hvor fint det pakkes inn. Før tente hun meg som ingen andre, nå blir jeg bare irritert over at hun gir totalt faen i sin egen helse og utseende Anonymkode: 8e524...4d8 Jeg føler med deg! Akkurat sånn (minus hygiene og kosthold) oppførte jeg meg mot min eks. Jeg hadde rett og slett mistet all interesse, og orket ikke å pynte meg for ham. Anonymkode: 48881...c0c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi kan ha sex når du skjerper deg, hadde jeg sagt. Anonymkode: 9787b...46d Litt det samme madamen min også sa. Etter det har vi ikke hatt sex 😆 Som om man lar seg «kjøpe» på den måten. En som ikke liker meg som jeg er, er ikke en jeg vil ha sex med. Anonymkode: 82bf7...f49 2
Rebecca30 Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Dette høres ut som en skikkelig dritt-situasjon 😠🤬 Det er helt uakseptabelt at mannen din ikke tar ansvar for sin egen helse og velvære. Han kan ikke forvente at du skal være tilfreds med å være sammen med en uflidd, overvektig fyr som klager hele tiden 💩💩💩 Det er ingenting overfladisk med å forvente at partneren din skal ta vare på seg selv og se bra ut! Og selvfølgelig har du rett til å ha et sunt og tilfredsstillende sexliv - det er en viktig del av et forhold! 💪👩❤️💋👨 Du har gjort alt du kan for å leve et sunt liv, og det er flott! Men nå er det på tide å kreve det samme av mannen din. Sett klare grenser og fortell ham hva du forventer av ham. Og hvis han ikke vil endre seg, så må du vurdere om dette er det forholdet du ønsker å være i 🤔 Du fortjener å være lykkelig og føle deg verdsatt! ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Litt det samme madamen min også sa. Etter det har vi ikke hatt sex 😆 Som om man lar seg «kjøpe» på den måten. En som ikke liker meg som jeg er, er ikke en jeg vil ha sex med. Anonymkode: 82bf7...f49 Virker som du går all in for å bli forlatt🤣🤣 Anonymkode: f93b0...339 3
frivis Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 Før i tiden var de langt ifra perfekt, men de ble glad i andre ting enn utsende og verdsatte personen man ble glad i. Man bygget hverandre opp istedet for ned. I dag virker det som det går sport i å lete etter noe å sutre og være misfornøyd over. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #15 Skrevet 5. april 2023 frivis skrev (8 timer siden): Før i tiden var de langt ifra perfekt, men de ble glad i andre ting enn utsende og verdsatte personen man ble glad i. Man bygget hverandre opp istedet for ned. I dag virker det som det går sport i å lete etter noe å sutre og være misfornøyd over. Altså, tenner man ikke på fedme og gammel svette så tenner man ikke på fedme og gammel svette. Da kan man ikke forvente at sexlivet skal være på topp heller. Kanskje du ligger med han en gang i blant fordi du jo tross alt er glad i han, men når tenninga er borte fordi gubben er blitt feit, sexen er pesete fordi gubben har null Kondis og magen kommer i veien for pikken, det er ikke akkurat hot, i mine øyne. Andre synes kanskje det er greit, men personlig er det ikke noe jeg tenner på.. Hvorfor skal man slutte å ta vare på seg selv fordi man blir eldre og er etablert? Anonymkode: 166e1...6a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #16 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ba dama finne seg en annen om hun ikke er fornøyd. En som ikke liker meg for den jeg er, er ikke en jeg vil være med. Hun ble skuffet over at hun ikke betydde mer for meg😂. Anonymkode: 82bf7...f49 I et forhold er man to. Man respekterer ikke partner om msn lar seg selv forfalle. Du høres forresten ut som en bygdetulling. Anonymkode: 5737d...9cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som du går all in for å bli forlatt🤣🤣 Anonymkode: f93b0...339 😂🙈 Er ikke sånn at jeg prøver å bli forlatt, men jeg er uinteressert i å være sammen med en som har kriterier for hvordan jeg skal se ut, hvordan kroppen min skal være, hvordan skjegget mitt skal være osv. Jeg vil ha en partner som ville stått ved min side om jeg feks skulle pådra meg en skade eller sykdom som hadde ført til at disse kriteriene ikke er mulig å imøtekomme. En kvinne som kun har interesse av meg under forutsetning av masse ytre kriterier, er en kvinne som ikke har nok følelser og ikke liker meg for de rette tingene. Da vil jeg langt heller være singel. Anonymkode: 82bf7...f49 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I et forhold er man to. Man respekterer ikke partner om msn lar seg selv forfalle. Du høres forresten ut som en bygdetulling. Anonymkode: 5737d...9cb Nååå😘. En liten tastaturkriger. Anonymkode: 82bf7...f49
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): 😂🙈 Er ikke sånn at jeg prøver å bli forlatt, men jeg er uinteressert i å være sammen med en som har kriterier for hvordan jeg skal se ut, hvordan kroppen min skal være, hvordan skjegget mitt skal være osv. Jeg vil ha en partner som ville stått ved min side om jeg feks skulle pådra meg en skade eller sykdom som hadde ført til at disse kriteriene ikke er mulig å imøtekomme. En kvinne som kun har interesse av meg under forutsetning av masse ytre kriterier, er en kvinne som ikke har nok følelser og ikke liker meg for de rette tingene. Da vil jeg langt heller være singel. Anonymkode: 82bf7...f49 Det blir faktisk noe helt annet, om du er syk eller skadet kontra bare ikke gidder å bry deg. Og som jeg tidligere sa, jeg krever ikke det ene eller det andre, men når du lar deg selv forfalle slik at det ødelegger min seksuelle interesse så kan du heller ikke kreve fryktelig mye sex. Når utgangspunktet var velstelt og 20 kg lettere så blir det nesten en form for lureri når partner bare slutter å bry seg om seg selv etter du er stuck. Jeg er klar over at vi blir eldre, utseendet forandrer seg deretter, men man kan vel uansett gjøre det beste med det man har. Anonymkode: 166e1...6a2 1
Fremmed fugl Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har vært sammen i 14 år og er nå i midten av 40 årene. Vi kan ikke spise hva vi vil lenger og man må bevege seg for å holde seg i form. Jeg trener, steller meg og spiser sunt. Mannen gjør ingenting lenger. Han er alltid ubarbert, uflidd, vekten øker, alltid i slitt tøy, klager over økonomi/lite energi o.l. Han er en flink far så det går mer på oss som par. Føler meg overfladisk men selv om man er 40+ betyr det at da skal man bare bli en overvektig boms? Sexlysten er ikke på topp desverre😔 Anonymkode: d17ca...c33 Høres ut som din mann er inne i en ond sirkel, der disse tingene du nevner forsterker hverandre. Hvordan kan du hjelpe han å få troen på at han kan komme ut fra denne negative utviklingen? Det er spørsmålet du bør søke et godt svar på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå