Troyamin Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Fædrelandsvennen melder om at en hund har gått gjennom en skavl og sitter nå fast på en fjellhylle på Hovden i Setesdal. Grunnet fare for ras, er det umulig å redde den. Politiet avslutter derfor stedet uten å ha reddet hunden. "Fjellredningsgruppa i Setesdal har gitt sin anbefalning om at det ikke er tilrådelig å ta seg inn i området verken fra topp eller bunn." Hvem mener du har ansvar og hva bør gjøres i en slik situasjon? 8 1
Populært innlegg Hannah80 Skrevet 4. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 4. april 2023 Hva tenker du da? At noen skal risikere livet sitt for å redde hunden? 🤔Avgjørelsen om å avslutte redningsaksjonen er vel det eneste riktige her. 44 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (5 minutter siden): Fædrelandsvennen melder om at en hund har gått gjennom en skavl og sitter nå fast på en fjellhylle på Hovden i Setesdal. Grunnet fare for ras, er det umulig å redde den. Politiet avslutter derfor stedet uten å ha reddet hunden. "Fjellredningsgruppa i Setesdal har gitt sin anbefalning om at det ikke er tilrådelig å ta seg inn i området verken fra topp eller bunn." Hvem mener du har ansvar og hva bør gjøres i en slik situasjon? Tenker de har gjort en riktig vurdering basert på faktorer som vi utenfor hendelsen ikke har grunnlag til å mene så mye om. Anonymkode: aee53...fac 19 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Eier har ansvar. Andre mennesker skal ikke sette sine liv i fare for å redde en hund, som eieren tydeligvis har latt løpe fritt i fjellet Anonymkode: 20d13...378 28 2 3
Topsi Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Hvis en ikke har mulighet for å hjelpe den må den jo avlives så den ikke står der og er så redd. Men man kan jo ikke risikere menneskeliv for å redde hunden 18 7 1
Troyamin Skrevet 4. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2023 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Hva tenker du da? At noen skal risikere livet sitt for å redde hunden? 🤔Avgjørelsen om å avslutte redningsaksjonen er vel det eneste riktige her. Jeg mener at området bør evakueres, hunden skytes og deretter bør det settes i gang et kontrollert ras. Eier bør ikke få hele regningen, da det å minske rasfaren vil gagne flere. Jeg regner med at ikke alle tenker det samme som meg, derav mine spørsmål. 10 3
Hannah80 Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (Akkurat nå): Jeg mener at området bør evakueres, hunden skytes og deretter bør det settes i gang et kontrollert ras. Eier bør ikke få hele regningen, da det å minske rasfaren vil gagne flere. Jeg regner med at ikke alle tenker det samme som meg, derav mine spørsmål. Jeg turte faktisk ikke å skrive at hunden bør skytes. Men for hundens del, så er det selvsagt til det beste. Veldig trist😢 7 12 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 Kommer til å tenke på den stakkars hunden helt til den er død/avlivet/reddet. De kan da for faen ikke bare la den stå igjen og pines i hjel. Om de ikke kan hente den får de skyte den 😢😠 Anonymkode: 6f7f5...6d1 12 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (14 minutter siden): Jeg mener at området bør evakueres, hunden skytes og deretter bør det settes i gang et kontrollert ras. Eier bør ikke få hele regningen, da det å minske rasfaren vil gagne flere. Jeg regner med at ikke alle tenker det samme som meg, derav mine spørsmål. Det høres enormt ressurskrevende ut, dessverre ❤️ Anonymkode: ce9d1...777 2 1 1
Troyamin Skrevet 4. april 2023 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres enormt ressurskrevende ut, dessverre ❤️ Anonymkode: ce9d1...777 Så hva mener du er løsningen?
Million Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 Hvis det er helt utelukket at de kan få reddet den, så bør den avlives ved å skyte den fra avstand, ja. Den bør ikke stå der og pines og kanskje fryse i hjel på natten eller enda verre; sulte i hjel over tid. Det er ikke andres eller det offentliges ansvar å dekke kostnadene for en redningsaksjon for en HUND. Vil eieren redde hunden, får de leie helikopter privat (om det går an å fire ned noen til å løfte opp hunden, og helikopterets vibrasjoner ikke da setter i gang snøras...) 11 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 De burde skaffe ett helikopter å redde den stakkars hunden. Eller å skyte den. Men å la den stå å sulte i hjel det er groteskt. Anonymkode: 3aa3f...bc8 16
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 Stakkars. Hvorfor kan de ikke bruke helikopter? De sier jo at de ville gjort det om det var et menneske. Eier må da iallfall ikke slutte med å prøve å få den til å hoppe. Helt grusomt at den bare skal bli etterlatt for å dø. Anonymkode: 80c92...3ec 3 2
Eva-Lena Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (39 minutter siden): Fædrelandsvennen melder om at en hund har gått gjennom en skavl og sitter nå fast på en fjellhylle på Hovden i Setesdal. Grunnet fare for ras, er det umulig å redde den. Politiet avslutter derfor stedet uten å ha reddet hunden. "Fjellredningsgruppa i Setesdal har gitt sin anbefalning om at det ikke er tilrådelig å ta seg inn i området verken fra topp eller bunn." Hvem mener du har ansvar og hva bør gjøres i en slik situasjon? Om hunden ikke kan reddes ned eller kommer ned av seg selv, så håper jeg de skyter den. 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 Hadde det vært meg hadde jeg gått til deg selv også ringt nødnummeret igjen - for de hadde nok hentet ut et menneske + hund. Men om de ikke redder burde de i det minste avlive den. Anonymkode: 43a11...180 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 Dere som på død og liv vil redde hunden, kan jo opprette en spleis, og finansiere det selv, om det er så viktig. Vet ikke helt hva regningen kommer på, for å sende ut et helikopter med mannskap på et par timers oppdrag, men vi snakker nok godt over 1 million. Det er i alle fall ikke en god prioritering av fellesskapets skattepenger. Anonymkode: cd51a...9cf 20 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som på død og liv vil redde hunden, kan jo opprette en spleis, og finansiere det selv, om det er så viktig. Vet ikke helt hva regningen kommer på, for å sende ut et helikopter med mannskap på et par timers oppdrag, men vi snakker nok godt over 1 million. Det er i alle fall ikke en god prioritering av fellesskapets skattepenger. Anonymkode: cd51a...9cf Mye som ikke er god prioritering av fellesskapets skattepenger, som er mye mer unødvendig enn å redde en hund. Anonymkode: 43a11...180 19 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #18 Skrevet 4. april 2023 Skjønner ikke. Står at eier prøver å få den til å hoppe ned i snøen.. altså om hylla detter .. er d nødvendigvis farlig å falle om den i utgpnkt kan hoppe ned? ❤️ Anonymkode: 73f3b...899
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere som på død og liv vil redde hunden, kan jo opprette en spleis, og finansiere det selv, om det er så viktig. Vet ikke helt hva regningen kommer på, for å sende ut et helikopter med mannskap på et par timers oppdrag, men vi snakker nok godt over 1 million. Det er i alle fall ikke en god prioritering av fellesskapets skattepenger. Anonymkode: cd51a...9cf Helt til det var din hund.. man tenker ikke logikk eller penger når d er noe(n) man er glad i. Anonymkode: 73f3b...899 8 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #20 Skrevet 4. april 2023 Troyamin skrev (58 minutter siden): Fædrelandsvennen melder om at en hund har gått gjennom en skavl og sitter nå fast på en fjellhylle på Hovden i Setesdal. Grunnet fare for ras, er det umulig å redde den. Politiet avslutter derfor stedet uten å ha reddet hunden. "Fjellredningsgruppa i Setesdal har gitt sin anbefalning om at det ikke er tilrådelig å ta seg inn i området verken fra topp eller bunn." Hvem mener du har ansvar og hva bør gjøres i en slik situasjon? Trist er det, men så går "vi" til kjøleskapet vårt og spiser andre dyr som har lidd helt grusomt enn det den hunden og andre dyr vi hører om i media har. De dyrene vi grafser i oss hver eneste dag (Se Dominion på Youtube, eller mattilsynets siste bilder fra gårder i Norge om du ikke forstår hva jeg snakker om) De dyrene skulle også ønske de fikk samme oppmerksomhet, men glemte meg litt bort nå det spørs jo om dyrene er søte, det som teller! Dobbeltmoralsk Anonymkode: 4ccb9...80f 10 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå